• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-06-13 12:04:48 följande:
    Dagens höjdpunkter för mig är över nu, CTG och UL såg bra ut. Så skönt att få se den lilla igen!
    så bra:)
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-13 11:40:03 följande:
    Tack för allas åsikter om namn!! Nu blev jag ännu mer sugen på Lias då jag hörde att det inte lät konstigt i era öron heller hihiJag har ett gammalt recept mot halsont och hosta som är suuuuperbra men det kanske låter lite äckligt.... Nåja, du smälter smör i en kastrull, ner med lite strösocker tills det har smällt och blivit brunt sen häller du mjölk som du värmer upp. Drick det sen när det är varmt, ju varmare desto bättre, även om det bränns lite så lindrar det nåt fruktansvärt i halsen. Ett riktigt gammalt husmorsknep som jag tycker funkar iaf Flört Hoppas du kryar på dig snart!!
    Fyy ja, helt klart påverkar det större barnet värkarna. Leonora trillade innan när vi var ute och skrapade upp båda knäna vilket resulterade att jag ju var tvungen att lyfta upp henne då hon grät så hysteriskt, ajaj i magen nu!! Sen tycker jag att bara hon gnäller kan jag känna hur det drar ihop sig i magen, får du så med??
    Capa: Jag tycker både Elias och Lias är jättefina namn. Men Lias passar ju lite extra bra med Leonora så om ni fastnat för det namnet tycker jag verkligen det är ett bra alternativ att köra på!! Tror faktiskt inte så många kommer höra fel. Har testat att säga namnen högt både för mig själv och till Jonas och vi hörde båda rätt med en gång Tungan ute så ingen fara på taket där utan ni kan tryggt köra på Lias Skrattande

Hmm det här med järnvärdena gör mig lite förvirrad. Som sagt hade jag 116 när jag kollade sist och då sa hon ju till mig att jag inte behövde äta några extra tabeltter alls. Men ni verkar ju fått annat svar. Bör jag ifrågasätta det vid min BM? Vad är det som hände i kroppen om värdet är för lågt? Är det några risker för bebisen eller är det för ens egen skull??
    de lät flktiskt ej så farligt äckligt haha.. ska ja testa..
    ahh men de klart när de trillar o bli ledsna man lyfter ju dem då..  
    ahh när de gnäller el gör höga toner så drar de ihop sig direkt o gör ont..
  • Capa
    stoltcissi skrev 2011-06-13 12:16:04 följande:
    de lät flktiskt ej så farligt äckligt haha.. ska ja testa..
    ahh men de klart när de trillar o bli ledsna man lyfter ju dem då..  
    ahh när de gnäller el gör höga toner så drar de ihop sig direkt o gör ont..
    Usch ja, nu trycker det på som tusan igen. Känns nästan som han försöker gräva sig ut eller nåt haha Snart ligger jag nog på golvet och föder haha Nåja, bara ett par veckor kvar nu sen slipper man detta och går över till nya problem haha
    Myrangbg skrev 2011-06-13 12:04:48 följande:
    Dagens höjdpunkter för mig är över nu, CTG och UL såg bra ut. Så skönt att få se den lilla igen!
    Skönt att allt var bra Glad Hur ofta gör dom CTG o UL på dig??
  • Fru R

Devotion: va skönt att du mår så bra, förkylning till trots. Gillar att höra att någon kan ha en smärtfri graviditet.
    Hmm, honungsvatten funkar mot halsont tror jag... Annars har jag inget tyvärr.

Capa: Namn är jättesvårt tycker vi också! Tycker båda låter jättefint!  Men mitt problem är att A bara ratar alla mina förslag och har inga egna! Haha, skulle också vilja göra så!   Jag gillar Amanda till tjej men killnamn är jättesvårt.

Myran: Härligt!! Nu kan du surfa och härja resten av dagen!

Idag var det BM besök igen. Järnet hade gått upp till 112, ätit på jordgubbar bra!
    Sf ligger på 29,5  så lite över medel och socker bra. Fick känna på huvudet vilket var jättehäftigt!! Men självklart fick jag en liten blödning efter det!! Gahh!!! Skrikandes Men den var jätteliten och var bara en gång på pappret och jag känner bebisen hela tiden. Har valt att inte få panik den här gången eftersom det inte är första gången och att jag hörde hjärtljud och känner bebisen.
    Ligger nu i soffan och tittar på tv, vilket är sköööönt!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile

Capa; CTG gör dom en gång om dagen och extra om jag tycker något känns konstigt. UL skulle dom gjort om två veckor igen men då kommer han inte vara kvar i mig så det blir inga fler. Konstigt det känns att han inte kommer ligga i min mage...

• Devotion

Myran skönt att allt såg bra ut! Jag tänkte på dig idag när jag var på östra!

Tack för tipsen mot halsont! Jag ska testa det där med smält smör! ingefära har jag ingen hemma tyvärr!

Lillahumlan: Nu har jag varit på östra o tagit ett nytt cellprov. Hoppas att du också ska till Cecilia Kärrberg! Hon var såå mycket bättre och mer sympatisk än Björg på Sahlgrenska. Tog sig tid att förklara och frågade hela tiden om allt var ok! Såvitt hon kunde se var cellförändringarna oförändrade men jag ska räkna med att få ta bort dem när bebben kommit!

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-06-13 12:45:42 följande:
    Usch ja, nu trycker det på som tusan igen. Känns nästan som han försöker gräva sig ut eller nåt haha Snart ligger jag nog på golvet och föder haha Nåja, bara ett par veckor kvar nu sen slipper man detta och går över till nya problem haha
    ja  stackars de små de vänder la sig i magen av alla höga ljud o undrar va fn e de somlåter så...
    ahh exakt heheh
    Devotion skrev 2011-06-13 16:21:05 följande:

Tack för tipsen mot halsont! Jag ska testa det där med smält smör! ingefära har jag ingen hemma tyvärr!

Lillahumlan: Nu har jag varit på östra o tagit ett nytt cellprov. Hoppas att du också ska till Cecilia Kärrberg! Hon var såå mycket bättre och mer sympatisk än Björg på Sahlgrenska. Tog sig tid att förklara och frågade hela tiden om allt var ok! Såvitt hon kunde se var cellförändringarna oförändrade men jag ska räkna med att få ta bort dem när bebben kommit!
    en till som har cecilia kärrberg:) ska till henne igen på sahlgrenska den 21e
  • stoltcissi

smart ja e.. tvättar o så glömmer ja av min tvättid slutar 16 o alla bebis kläder ja köpt ligger i torktumlaren..
    nu får ja bara vänta in grannen som tvättar o hoppas på alla kläder finns kvar där i..
    blir så sur på mig sjlv.....ja e en glömsk kärring----

• lillahumla84
    Devotion skrev 2011-06-13 16:21:05 följande:

Ååååh va skönt att höra. Det är henne jag har imorgon och skulle haft innan jag fick Björg. Då kan jag slappna av lite in för imorgon i alla fall. Tur jag ska ditt tidigt. Men så du  har förändringar fortfarande? Mina visade normalt sist. Men ska fortsätta gå. Nu och sedan efter. Hoppas busbebis har hjälpt till lite med hormoner så att de håller sig normalt nu. Fick höra de av min svärmor att hon hade haft den turen efter andra barnet så vi kan ju hoppas att man kan ha den turen här med Glad Krya på dig nu.

Myrangbg: Skönt att allt ser bra ut och att lillen håller sig kvar där inne.

Va på MVC idag och att såg jätte bra ut. Gillade dock inte att stå på vågen *s* Oj oj vad man får träna när lill*n är ute Flört. H*n ville verkligen inte att vi skulle lyssna på hennes hjärta idag då hon hela tiden sparkade och flyttade på sig, så båda jag och bm skrattade gott.

Blondie82: Skönt att klänningen snart är framme i alla fall. Nu håller vi bara tummarna på att det är rätt färg och storlek Flört Såg att ni va incheckade på Visby lasarett?! Hoppas allt är bra med er? Obestämd

Cicci: Vi lider nog alla av samma syndrom Flört Men tråkigt när det händer. Hoppas du får tillbax dom.

Capa: Jätte fina namn båda två tycker jag. Har väldgt svårt för namn så vi har skrivit upp några favoriter så får vi se när h*n tittar ut vad de kan va för något .

Nu blir de till att fixa klart middan.
  • Devotion

Ja det var samma som sist. Men hade du haft dina länge och gjort något åt dem eller försvann de av sig självt? Efter hur lång tid?! Jag fick cellförändringar först nu under graviditeten och nu vill de ju inte göra något åt dem utan vänta tills bebben har kommit..

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011