• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • inda

jessica82: Välkommen Glad Vart håller du hus någonstans i göteborg?

FruR: Känner igen det där med "va-fan-ska-jag-göra-med-dig" kartongerna... Står några sådana lite varstans i båda lägenheterna för tillfället. *suck*
    Jag kommer att börja ta ut föräldradagar from den 18/7 man kan ta ut föräldradagar 60 dagar innan BF

Håller mig fortfarande i sängen då det gör ont om jag går, står eller vänder på mig. Båda lägenheterna ser ut som sju svåra år men inte så mycket jag kan göra åt det Rynkar på näsan Mikael håller på och tapetserar om i nya lägenheten så att vi slipper göra det när skruttan väl kommit. Pratade med kvartersvärden igår och fick beviljat flyttstäd av gamla lägenheten eftersom den nya var allt annat än städad och iordning gjord. Skönt det i alla fall så slipper vi tänka på att stor städa båda lägenheterna.

Ni som lider av förvärkar har ni något knep som underlättar för er? Har börjat vakna om nätterna av att det ömmar som bara den.

• Jelli
    Fru R skrev 2011-07-05 09:15:10 följande:
    Jelli:; ja, flytten närmar sig nu! Va kul. Gör bara inte som vi, försöka intala er att ni ska sortera och slänga före flytten men inse att ni börjat för sen och det hela slutar med att man får "va-fan-ska-jag-göra-med-dig" kartonger.... Haha! De kartongerna har vi ännu inte kommit till!
    Ja du, planeringsfreak som jag är vill jag börja packa nu, slänga allt som ska slängas, sortera allt och göra det så organiserat och bra det bara går. Men jag känner mig själv (och min käre sambo) och vet att det är önsketänkande. De där "Blandat-skräp-och-sånt-som-inte-har-någon-egen-plats-kartongerna" står kvar i förråd och källare sedan förra flytten och kommer troligtvis bara hänga på i den här flytten också. Och det jobbigaste i förra flytten var alla lösa pinaler som behövde förflyttas. Nu jäklar ska allt som får plats i en låda ner i en låda så det blir så lite plock som möjligt. Tänker börja packa och greja om ett par veckor när min semester sätter igång så det slipper bli riktig panikpackning om bebisen råkar komma tidigare än beräknat.
  • Jelli
    jessicca82 skrev 2011-07-05 08:43:49 följande:
    Hur känner ni inför förlossning?  Själv är jag faktiskt inte alls nervös just nu, men jag tänkte att man blir det när det närmar sig. Är inte så påläst om det heller, vissa har stenkoll på allt. jag vill nog ha all smärtlindring jag kan få tror jag.

{#emotions_dlg.flower}

Jag är inet heller särskilt nervös inför förlossningen. Det känns som att det inte är någon idé att oroa sig, det är bara att ta det som det kommer. Min förra förlossning var också väldigt snabb och lätt. Barnmorskorna intygade att det skulle ta såå lång tid och det var knappt att vi fick komma in trots att ajg var 4 cm öppen efter bara en timmes värkar och vi fick ingen förlossningssal förrän krystvärkarna körde igång (överfullt just den natten). Men allt gick bra, jag klarade mig med lite lustgas och 5 timmar efter första värken var hon ute och smärtan var puts väck! Det jag kan oroa mig för är att något går fel men å andra sidan kan man inte göra något åt det heller, bara hoppas att alla som är på plats vet vad som ska göras och löser de problem som kan uppstå på bästa sätt. det ähr med att läsa på eller inte. Inför förra gången läste jag allt jag kom över och var väl egentligen väldigt förberedd men det kändes som att kroppen skötte allt och att man ändå fick ta det som det kom, det fanns inte så mycket tid att fundera på saker och ting. Den här gången harj ag varken haft tid eller känt behovet av att förbereda mig så mycket utan jag litar på min kropp och min omgivning och tar det som det kommer. Men det närmar sig. varje gång jag tänker på det pirrar det till i magen. Snart har vi våra små bebisar här =))
  • stoltcissi
    Jelli skrev 2011-07-05 08:28:41 följande:
    Va skönt att sova en hel natt.. det har jag inte gjort på över två år (först en graviditet, därefter bebis och nu ny graviditet) så det känns som man är lite härdad inför vakennätter med nyfödd. Förutom att lillasyster är inne i en period med mycket mardrömmar vaknar jag minst en gång/natt för att kissa och minst en gång för att jag har kramp i vaderna. Fler som har det? Får så fruktansvärt ont och måste tänja ut eller srampa i golvet för att det ska släppa. Hörde att det kunde bero på kalciumbrist (eller nåt) men äter en massa vitaminer som gör att jag ska få i mig allt så jag har svårt att tänka mig det. Jobbigt att gå upp kl 6 för att jobba när det känns som man knappt sovit.. men tre veckor kvar.. Sen jäklar är det semester fram tillsbebis kommer! :)
    o ja de va skönt som fn efter en intensiv helg då sonen vart sjuk.. men de e ju superbra att du e härdad.. då sonen vaknade på natten i helgen så kom de automatisk.. ja ba blev pigg direkt.. har åxå kramp i vaderna..inte lika ofta som tiidigare i grav...

välkommen jessicca ..
    ja e dock nervös inför förlossningen.. men de har o göra med att min förstfödde föddes i v34+5  o nu är ja i v35+1 så är mest statrtklar på att de kan ske när som helst..
  • jessicca82
    Myrangbg skrev 2011-07-05 10:33:34 följande:
    Välkommen Jessicca82!
    Usch vad du verkar ha det jobbigt, tur att det snart är över och liten är ute. Min lilla kille hade bråttom och är drygt två veckor nu. När det är riktigt varma dagar är jag väldigt glad över att inte vara gravid längre och slippa känna mig som en vattenballong!
    TackSolig
     Jo det är väll så där. Det är nog inte min grej att vara gravid tror jagFlört. Min mamma har däremot 8 barn och hennes gradiviteter var superbra. så dom generna har jag ju tydligen inte fått. 

Grattis till den lille, vad heter han? Förlossningen gick bra eller?
    Ammar du, i sådant fall hur fungerar det? 
  • jessicca82
    Liisaan skrev 2011-07-05 10:45:11 följande:
    Ja verkligen skönt, dock blev det sugklocka då hennes hjärtljud gick upp och hon mådde inte bra, den undviker jag hellst denna gången men måste dom så måste dom såklart :) Ja att ta det som det kommer brukar vara det bästa men att man är påläst om vad det finns för smärtlindring, du kommer att prata om det med din bm i v 37 om vad du vill ha och så :) Alla förlossningar är så olika och alla hanterar och upplever det olika. En bra grej är att öva på att andas, det kan man komma jättelångt på och lustgasen fungerar bättre om man andas lugnt och koncentrerar sig på det :)

Jag var jättenervös i början av graviditeten med dottern men sen la sig oron med tiden, förstod väl att ut måste hon på något sätt. Sedan gick jag över tiden med 11 dagar och då ville jag bara få det överstökat. Visst denna gången är jag nervösare nu mot slutet för ont det gör det men denna gången vet jag också att så fort bebisen är ute släpper värkarna.

Denna graviditeten har vart värre, hade lågt blodtryck fram till v 26 ungefär och hade sån yrsel och svimningskänsla samt ett fruktansvärt illamående som kom i samband så då var jag sjukskriven då vi står och sitter mkt i jobbet, hade kunnat jobba om jag blev omplacerad men det var inte möjligt då. Sedan kom foglossningen med dunder och brak och jag blev sjukskriven pga det. Dock är den bättre i höfterna nu och känns mest i ryggen. Nu har jag graviditetspenning sedan den 7 juni :)

Har "vetat" att det vart en pojke hela tiden, redan innan jag blev gravid var jag så inställd på att nästa är en pojke hehe, magen är annorlunda denna gången och jag har mått annorlunda, sedan fick vi reda på vid ultraljudet att det var en pojk :)

Vad kul att ni skall få en flicka, då jämnar du ut det lite då det är en heeel del pojkar här :)
    Vart i gbg bor du? 
    Sugklocka verkar vara väldigt vanligt, de flesta jag har pratat med har haft det.
    Foglossning verkar inge vidare, går det över fort sen när bäbis kommit?
    Jo det verkar vara en hel del pojkar här ja. Jag hoppades i och för sig att det var en pojke. Men jag är lika glad för att det är en flickaGlad .
    Svårt med namn bara, jag och min sambo trodde att vi skulle få ihop en jätte lista med namn. men det slutade med att vi hittade 1 namn. Så vi får väll hoppas att hon ser ut som en sådanSkrattande
    Jag bor på hisingen i hildedal.

• Liisaan
    jessicca82 skrev 2011-07-05 13:12:43 följande:
    Sugklocka verkar vara väldigt vanligt, de flesta jag har pratat med har haft det.
    Foglossning verkar inge vidare, går det över fort sen när bäbis kommit?
    Jo det verkar vara en hel del pojkar här ja. Jag hoppades i och för sig att det var en pojke. Men jag är lika glad för att det är en flickaGlad .
    Svårt med namn bara, jag och min sambo trodde att vi skulle få ihop en jätte lista med namn. men det slutade med att vi hittade 1 namn. Så vi får väll hoppas att hon ser ut som en sådanSkrattande
    Jag bor på hisingen i hildedal.

Minns inte hur det var med dottern men då var den inte lika jobbigt, men jag hoppas att det går över fort :)
    Ja visst är det svårt med namn, man skall ju även komma överens om dom också vilket inte är det lättaste hehe :) Nämen en till hisingsbo :) Bor i Aröd :)
  • Liisaan

Angående fikan imorgon, är det någon mötesplats som gäller eller är det utanför?

• Blondie82

Inda: för mig så var det enda som hjälpte när värken blev för stark att antingen bada varmt eller lägga någon slags värme på magen, jag körde konstant med en vetekudde!! Svårt att hitta saker som lindrar, inte mycket som hjälper. Haha fast det är lustigt, så mycket förvärkar jag haft under denna graviditet och nu kan jag inte ens minnas hur dom kändes nästan.. Man glömmer fort. Hoppas det betyder att jag vågar mig på en till graviditet om några år igen så Vidar kan få ett syskon!!

Myran: Hur går det för er hemma? Vi flyttas till Mölndal idag och jag hoppas på hemsjukvård för oss snart också! Har Vincent börjat amma själv eller är det fortfarande sondmatning? Nu längtar man väldigt mycket hem känner jag, är trött på sjukhus och att inte få rå om killen helt ensam utan tusen slangar som trasslar ihop sig så fort man skall lyfta upp honom.

Lämnar som sagt östra idag och även om det känns bra, ett steg i rätt riktning så känns det också lite vemodigt för man har ju lärt känna personalen bra här nu och många trivs man med :) men fördelen är ju att jag testat bb på båda ställena så jag kan ju rapportera för och nackdelar med båda till er sen :P

• jessicca82

jelli: skönt då behöver jag nog inte läsa på så mycket i alla fall, har haft lite ångest då alla verkar vara så pålästa hela tiden.

Visst är det lustigt med alla dessa flyttkartonger som bara följer med hela tiden. ingen aning vad det är och det är nog inget man saknar om de skulle försvinnaSkrattande

Stoltcissi: oj då, du bara väntar på att dt ska hända nu då. 

lnda: Bor på hiingen i hildedal , själv?

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011