Capa skrev 2011-07-06 08:27:19 följande:
Jag har haft världens dunst med lilltjejen inatt då hon vaknat och skrikigt så jag har fått rusa fram och tillbaka minst 1 gång i timmen..... mardrömmar av värmen tro...??
Vaknade nyss med en jädrans huvudvärk o känner att jag får stryka fikan idag. Behöver lite sömn o hoppas på att huvudvärken o illamåendet ska släppa snart!!

Hoppas ni får mysigt idag alla mammor!!
Åh vad tråkigt att du inte kan komma denna gång, men förstår helt o hållet - försök sova bort huvudvärken nu!

Blondie82 skrev 2011-07-06 08:37:25 följande:
Jelli och Devotion: ja det har verkligen inte varit lätt! Kanske låter jag stark men inombords känner jag mig precis tvärt om. Jag är mest bara ledsen hela tiden och frustrerad. Orkar inte ligga här mer ( och blodtrycket stiger istället för att gå ner) och jag vill bli frisk så jag kan ta hand om min lilla hjälte! Man vill känna sig glad och lycklig över det lilla liv man äntligen fått ut och inte såhär ledsen och nedstämd hela tiden.. Känns inte bra. Pratar en hel del med personal och andra mammor om det här och det verkar vara fullt normalt men det är ändå tungt att känna så!
Har varit en lång natt här. En skrikande bebis så man har inte sovit mycket, och dom säger att enda sättet för mitt tryck att stabilisera sig är lugn och ro. Men hur kan dom då flytta mig från spec. till vanligt bb där de vet sömnen är minimal?
Ang fk. Jag fick en handläggare också när min sjukskrivning gick igenom och han är verkligen kanonbra. Men dock så har han bara hand om själva sjukskrivningen och jag fick höra att man inte får en viss person när det gäller föräldrapenningen, vilket jag kan tycka är dumt. Kan det verkligen stämma? Då om någonsin behöver man ju verkligen hjälp!
En miljon styrkekramar till dig

Bra att du får prata av dig på BB, och vi finns ju här med. Bara att "hälla ut" allt du tänker, sätta ord på vad du känner inombords. Samtidigt kan jag förstå att du "måste" vara stark och tänka positivt för att komma framåt. Men tillåt dig även att känna dig svag, du behöver ju stöd och tröst nu. Tänker på dig och din lilla hjälte!

En kollega sa till mig att jag skulle försöka komma ihåg att "
allt går över". Kanske kan vara en bra grej att tänka när det känns som tuffast...?
Liisaan skrev 2011-07-06 08:57:55 följande:
Och ni som skall på fikan, jag dyker också upp på hållplatsen mellan 20 och 10 i 11. Jag har en tendens att tappa bort mig så det känns tryggast så haha 
Det blir bra, jag kommer dit 10.48 med spårvagn 1 från Frölunda.
Fru R skrev 2011-07-06 09:19:01 följande:
Capa: tråkigt att du inte kommer, men sov så gott!
Devotion; härligt att vara på landet, hoppas du har mer luft där än vad vi har här. Snacka om att lungorna får jobba!
blondie: Lägstanivådagarna kan du ta ut först efter att du tagit ut 180 (tror jag) dagar av de andra. Jag gjorde så att jag tog ut några varje månad när jag väl fick det, just för att deras inverkan skulle bli så liten som möjligt.
Det är väl inte så konstigt att du känner så! Man har en mental bild av hur detta ska gå till, oftast helt orealistik, men ändå. Tror också på iden att du behöver få pratat av dig för att få släppt på frustrationen. Bär du på den för länge så kan det sluta ganska illa. Fick själv en släng efter Alicias födsel för det gick inte så som jag hade föreställt mig, vare sig förlossningen eller när man väl kommit hem.
Jelli och JenJen: ang babysim så kan jag tipsa om att Frölunda badet som ligger vid Frölunda Torg har babissim.
Liisaan: jag har också fått en personlig handläggare i och med sjukskrivningen, men av det jag minns från förra gången så får man inte det när man är föräldraledig. Tyvärr för det hade varit skönt att veta vem man ska vända sig till och att man faktiskt vet att man får hjälp inom en rimlig tid.
Är det någon mer som har märkt att bebisen blir mer livlig om man har datorn i knät??
Ang utdrag för att bekräfta sin lön så fick jag också göra det förra gången. Antar att de gör det som stickkontroller.
Snart fika tjejer!!

Ja, det på Frölunda kulturhus ska jag kolla upp...! Men de måste vara minst 3 månader eller?
Ja, snart FIKA!