• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin

Jessica: Hej hej o välkommen

Jelli: Tror inte du kommer sitta ensam sen, finns både en o annan här som kommer vilja ta barnvagnspromenader!

Fru R: Jag har ju min gravidpenning nu, så jag börjar ta ut fp 10 dagar innan bf och de första månaderna kommer jag nog ta ut 7 dagar i veckan så får vi se sen..

Blondie: Hoppas ni trivs på mölndal nu, och rapportera gärna! Har också haft personalen på spec så jag är lite rädd för att hamna någon annanstans nu eftersom man hade det då bra där

• Jenric
    Capa skrev 2011-07-05 19:38:16 följande:
    Dom e verkligen bra konstiga AF alltså!! Som du säger, varför vänta tills det blir värre, helt sjukt..... Hoppas det löser sig för er snart iaf!! Jag ska trycka på pappa då och då men i nuläget är det fullt. Hade AF gått in o betalat en del av lönen hade det däremot inte varit några problem, det som är det sjuka......

Haha, Jadu bra fråga..... ingen aning om vad Daniel tar... det beror på hur stora rummen är och vad som ska fixas. Men jag kan höra med honom om ni vill??
    inda skrev 2011-07-05 18:41:27 följande:

JIPPI det regnar Glad hade jag kunnat hade jag lagt mig på balkongen, hihi... så otroligt skönt att det är något svalare kanske att jag kan få sova lite inatt Glad

Blondie82: Kan förstå att det är svårt att knyta an till den nya situationen framför allt när du inte har lillen hela tiden. Hoppas att du mår bättre och se till att prata med en bm eller liknande så snart du känner av samma eller liknande känslor, om det skúlle komma tillbaka. Vi finns här också om det skulle vara något.

jessicca81: jag bor i rannebergen. när det gäller fastställandet av faderskap så blir du kontaktad efter förlossning via brev och sen får ni båda åka till familjerätten och skriva på papper. Man kan göra detta innan också men i göteborg har de ganska lång väntetid. Jag ringde familjerätten i början av juni och fick en tid den 18 Juli.

Lade in min ansökan om fp idag med hjälp av e-leg, läste som hastigast att jag måste skicka in min senaste lönespec eftersom det är första gången jag ansöker om fp, har aldrig hört talas om att man måste skicka in en kopia på lönespec så sitter nu framför datan som ett stort frågetecken. Någon av er som vet vad som gäller?

Önskar att jag kunde göra er sällskap på fikan imorgon men vågar inte röra mig allt för långt från hemmet. Magen och ryggen vill inte alls Rynkar på näsan  ibland kan jag även få som panikattacker då jag inte riktigt vet vart jag skall ta vägen eller göra.. men men nu är det inte jätte långt kvar, bara 24 dagar får ta en dag i taget Glad

Ja, man tycker ju att de borde vara intresserade av att hjälpa folk in på arbetsmarknaden. En liten kostnad kan man tycka, att de bidrar så att lärlingarna blir "färdiga" elektriker, så kan de ju sedan börja jobba och "dra sitt strå till stacken".

Ja, köket är väl det som vore kul att fixa först... där handlar det om typ 10 tapet-våder (eller vad det heter). Om han är intresserad kanske han kunde fixa och samtidigt visa oss hur man gör, så kunde vi ev. klara resten av lägenheten själva. Antar att det är lite förarbete man måste göra rätt, att ta bort gamla tapeten och fixa hål osv... Vi får ju som sagt allt material och verktyg från Colorama, så det vore ju värt att lägga en slant på att få hjälp med köket iaf. Vet inte om han har tid eller lust, men du får ju gärna fråga Glad Hur lång tid skulle det ta att göra köket tror du?
    Capa skrev 2011-07-05 19:39:44 följande:
    Just det, ang fikan imorron, är det okej för er alla om jag släpar med min döttra?? 
    Det sket sig med barnpassaren då det blev för tidigt och hon har sommarlov från dagis Skäms
    Klart du tar med Leonora imorgon, så kan hon få sjunga moonshine-låten för oss Flört hehe. Kommer du med spårvagnen till hållplatsen Hagakyrkan så kan jag möta dig där. Jag kommer med 1:an från Frölunda kl. 10.48. Sen är jag tyvärr ingen gps direkt... men jag tror jag kan hitta till Husaren enligt kartan på eniro Glad vänster, rakt fram förbi en gata och sen höger, max 300 meter... Någon mer som vill träffas vid hållplatsen vid Hagakyrkan kanske?
  • Jenric
    lawendel skrev 2011-07-05 19:57:18 följande:
    jenjen: Min sambo är elektriker och nu i semestertider behövs det ju tyvärr inget folk men jag ska be honom hålla ögonen öppna =)klart att det är! =)
    Ja, det vore jättesnällt!! Som sagt har vi dåligt med kontakter i stan, så här uppskattas all hjälp vi kan få Glad Även om det innebär start först till hösten eller så.
  • Jenric
    Jelli skrev 2011-07-05 21:14:44 följande:
    Jenjen80: Det låter bra det. Tror högsbohöjd bara ligger uppför backen därifrån. Nära o bra.
    Det blir toppen! Drömmer
  • stoltcissi

capa:klart du kan ta me dotter din:) o ja kan åxå haka på o möta er 10.40 på hållplatsen..:)

• TantKerstin

Fortsätter skriva..vågar inte skriva för mycket eftersom jag skrivet från iphonen..

Jenjen: vad är baby-mama? Låter intressant..

Capa

• TantKerstin

Men så försvann inlägget, suck! Jaja, skrev att jag kunde möta er vid hållplatsen men nu såg jag att Cissi kunde äh jag kommer till hållplatsen ändå..

• TantKerstin

Nu är det jag igen Solig Jag är på hållplatsen senast tio i

• jessicca82
    Hej på er!

Var hos BM idag, följer kurvan bra. Gått upp 12 kilo totalt nu. lite dåligt järnvärde.
    Tog ett blodprov i armen, tycker det är sååå obehagligtKräks

För övrigt har jag mått ganska bra idag. Jag och sambon lyckades att ta oss till en restaurang utan att jag mådde allt för dåligtGlad

devotion: Ha ha det är till något sånt man har kartongerna till alltså. Perfekt, då är dt bara att vänta på översvämningSkrattande.

Stoltcissi: Det ligger mitt emot hornbach, ganska nya hus.
    jenjen80: TackarSolig. Det kan ta ett tag alltså. Äter minsta dosen nu, får veta om jag ska höja dosen på måndag.
    Mådde du dåligt när du upptäckte det? Måste du äta det för resten av ditt liv nu då? Eller kan det gå över? 

Jelli:Ok det kanske är smidigare och göra det innan då. Det gick igenom direkt efter samtalet då eller? 
    Ja det är lite absurt att man behöver göra något sådant, bara för att man är gift behöver det inte vara mannen som är pappan. 
    Jag har också hört det där om att det kan bli problem om man skulle dö. man blir lite orolig. Jag tror att det var en artikel för några månader sen där kvinnans föräldrar hade tagit barnet. 
    Inda: Eller hur! Det här regnet har jag väntat länge påSkrattande , sååå sköönt.
    Kopia på lönespec verkar väll jätte konstigt. Det ska räcka med pappret som din arbetsgivare fyllde i eller? 
    tantkerstin: Tack så mycketSolig
  • Jenric
    TantKerstin skrev 2011-07-05 21:57:11 följande:
    Nu är det jag igen Solig Jag är på hållplatsen senast tio i
    Perfekt Glad

Under gravidyogan tipsade vår intruktör om detta: www.yogastudion.com/baby-mammayoga

Det var tydligen viktigt att man började träna bäckenbotten innan man började träna magmusklerna igen. Samtidigt kan det ju vara en kul aktivitet att åka iväg på, och träffa lite folk Glad Har även funderat på baby-sim. Någon som har provat någonstans tidigare, som de tyckte var bra?
    stoltcissi skrev 2011-07-05 21:33:17 följande:
    capa:klart du kan ta me dotter din:) o ja kan åxå haka på o möta er 10.40 på hållplatsen..:)
    Blir bra, jag kommer 10.48 (om spårvagnen inte är försenad).
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011