• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

tack liisan o devotion..snällt sagt{#emotions_dlg.flower}
     har bett om nrbyte för min del för den som tryckt ner mig så länge nu har verkligen nått min gräns.. o de e min egna mamma ... kille? nope,mamma o familjestöd nope inte de heller..
    men tur har man vänner :)
    jenjen med sonen så visste ba ja hade gravklåda då ja var gravid o då kliade det överallt från v20 till då ja födde han,inga prover togs
    . fick ju först reda på att ja hade skyhöga levervärden på ja va inne på förlossningen med sonen ..
    jenjen tror ej en slemmis kan gå nånstans de mer den hamnar i underklädernaTungan ute
    ja frågade bm ang det idag  o hon sa de e som en snorbubbla som kan ha rött i sig,man ser när den gått liksom..  o att även om den går så kan den återskapas åxå...

• Devotion

Cissi: usch vad jobbigt... :( jag hoppas att det blir bättre och att du slipper fler saker att bekymra dig över... Jag tycker att du är jättestark som klarar av alla motgångar, din son o en graviditet utan stöd från vare sig sambo eller familj! Och det kommer att vända även om allt känns tufft nu!

Jenjen: Kul med jämförelse med hästar!! jag gjorde också en sådan när jag pratade om läckande bröst med en kompis som nyss fått barn. Hästarna får ju ofta vaxproppar i juvren innan de fölar!! Men det är den enda typ av förlossning jag varit med på så det är väl inte så konstigt att man jämför!! Haha!

Det verkar ju vara så olika hur förlossningen startar... Pratade med mamma idag om hur det var när jag o mina systrar föddes.. Man hade ju fått för sig (innan man läst på) att det är som att öppna en kran när vattnet går men så hade det inte alls varit för mamma o för många andra jag pratat med heller för den delen. Man får väl se helt enkelt om det är en slempropp, vatten, eller värkar som kommer först!

Jag hoppas som sagt på att jag kan vara med på nästa fika.. Jag är på sommarstugan hela denna veckan. Vill inte vara här helt ensam nu om ngt händer så jag passar på när mammsen är uppe. Sambon jobbar ju.. Men från o med nästa vecka kommer jag nog mest hålla mig hemma!

• Jenric
    stoltcissi skrev 2011-07-12 22:08:42 följande:
    tack liisan o devotion..snällt sagt{#emotions_dlg.flower}
     har bett om nrbyte för min del för den som tryckt ner mig så länge nu har verkligen nått min gräns.. o de e min egna mamma ... kille? nope,mamma o familjestöd nope inte de heller..
    men tur har man vänner :)
    jenjen med sonen så visste ba ja hade gravklåda då ja var gravid o då kliade det överallt från v20 till då ja födde han,inga prover togs
    . fick ju först reda på att ja hade skyhöga levervärden på ja va inne på förlossningen med sonen ..
    jenjen tror ej en slemmis kan gå nånstans de mer den hamnar i underklädernaTungan ute
    ja frågade bm ang det idag  o hon sa de e som en snorbubbla som kan ha rött i sig,man ser när den gått liksom..  o att även om den går så kan den återskapas åxå...
    Oj, jobbigt med din mamma. Kanske lika bra att ha så lite kontakt som möjligt med henne nu då, om hon bara gör dig ledsen. Bättre att ha personer omkring sig som får en att må bra!

Ok, men då är det ju bra att de har koll på dina värden nu iaf. Jag läste att grav.klåda ofta innebär för tidigt födsel.

Hehehe, ja slemproppen går nog inte så långt Flört Jag har inte sett nån i trosan än, men däremot har jag mkt flytningar, byter trosor 2 gånger om dagen... Rynkar på näsan ursäkta detaljerna...
    Devotion skrev 2011-07-12 22:41:32 följande:
    Cissi: usch vad jobbigt... :( jag hoppas att det blir bättre och att du slipper fler saker att bekymra dig över... Jag tycker att du är jättestark som klarar av alla motgångar, din son o en graviditet utan stöd från vare sig sambo eller familj! Och det kommer att vända även om allt känns tufft nu!

Jenjen: Kul med jämförelse med hästar!! jag gjorde också en sådan när jag pratade om läckande bröst med en kompis som nyss fått barn. Hästarna får ju ofta vaxproppar i juvren innan de fölar!! Men det är den enda typ av förlossning jag varit med på så det är väl inte så konstigt att man jämför!! Haha!

Det verkar ju vara så olika hur förlossningen startar... Pratade med mamma idag om hur det var när jag o mina systrar föddes.. Man hade ju fått för sig (innan man läst på) att det är som att öppna en kran när vattnet går men så hade det inte alls varit för mamma o för många andra jag pratat med heller för den delen. Man får väl se helt enkelt om det är en slempropp, vatten, eller värkar som kommer först!

Jag hoppas som sagt på att jag kan vara med på nästa fika.. Jag är på sommarstugan hela denna veckan. Vill inte vara här helt ensam nu om ngt händer så jag passar på när mammsen är uppe. Sambon jobbar ju.. Men från o med nästa vecka kommer jag nog mest hålla mig hemma!
    Ja, hur fölen kommer ut har man liksom bättre koll på  Flört

Jag har också pratat med min mamma och syster i helgen om hur deras förlossningar startat. Har även träffat en av mina bästa vänner, som fick bebis för 6 veckor sen. Han var 4,1 kg och 53 cm...! Nu vägde han 6,5 kg och hade växt 10 cm!! Så han växer så det knakar kan man säga - supersöt är han! Hjärta Hennes förlossning började med att vattnet gick på natten, men det kom lite i taget. De ringde in och fick en tid kl 10 nästa morgon. Hon hade värkar hela natten och gick runt runt runt huset, då hon inte kunde vara stilla... När de kom in hade hon inte öppnat sig tillräckligt, så de fick åka hem. Bara för att åka tillbaka nån timme senare, då det var dags. Fem timmar senare kom bebis. Hennes moderkaka kom inte ut som den skulle heller, så hon fick sövas och ta ut den på operation. Kan också vara bra att veta, moderkakan kommer inte alltid ut av sig självt. Samma sak hade hänt med min mammas moderkaka, när hon fick min syster.

Jag har ibland oroat mig för "om man inte hinner in" - men det "normala" är ju att det tar tid innan man öppnat sig så mkt att bebis är på väg ut. Men så fick jag höra om en förstföderska som bara hade känt värkar i nån timme, som inte gjorde så där hiskeligt ont ens, men de åkte in och när de tog ctg så var hon helt öppen och bebis kom efter 40 minuter... Tänk om man inte tar värkarna på "allvar" typ. Å andra sidan vill man ju inte bli hemskickad flera gånger... Men som du säger, man får väl se hur det startar... Drömmer

Förstår att du passar på att vara på landet nu. Men det blir fler fikor! Glad
  • stoltcissi
    Devotion skrev 2011-07-12 22:41:32 följande:
    tack tack de kommer de bli hoppas jag.
     ahh tack tack hoppas de vänder fort:)
    Jenric skrev 2011-07-12 23:15:45 följande:
    Oj, jobbigt med din mamma. Kanske lika bra att ha så lite kontakt som möjligt med henne nu då, om hon bara gör dig ledsen. Bättre att ha personer omkring sig som får en att må bra!

Ok, men då är det ju bra att de har koll på dina värden nu iaf. Jag läste att grav.klåda ofta innebär för tidigt födsel.

Hehehe, ja slemproppen går nog inte så långt Flört Jag har inte sett nån i trosan än, men däremot har jag mkt flytningar, byter trosor 2 gånger om dagen... Rynkar på näsan ursäkta detaljerna...
    rligt
    ja de e de bästa...  jo ja trodde klåda åxå skulle innebära tidig födsel.. hörde att om man har så allvarlig gravklåda kan man be om att få bli igångsatt. min kompis blev det pga sin klåda.men bm sa: då måste du ha höga värden..finns tydligen 2 olika klåda.. de finns va hette de nupp el nåt som var en mildare klåda.e har dock lugnat ner sig t lugnare former nu men den e ej borta heller..så de kanske e den ja har..
    ooo en till som har mkt. flytningar ja med.. man blir ju helt när dem kommer antingen tror ja de e vattnet som läcker men nee då e de ba de dära flytningarna
    ang förlossningen ja e ju öppen några cm 2 cm enl östra o enl mölndal 1 cm.. o enl bm kan ja gå så här länge innan de e dags.. man blir ju på helspänn
  • lillahumla84

Hallå där!

Vill först säga välkommen till våra två nykomlingar. Här har ni ett riktigt gött gäng med mammor. {#emotions_dlg.flower}

Är inne lite då och då för att kolla hur ni har det ,men håller mig mest till Facebook. Kommer nog hänga här mindre och mindre men kommer allt hålla koll på er och se om det är någon fika på g.
    Börjar tröttna riktigt mycket på att vara gravid nu och vill bara att vår lilla ängel ska titta ut. Är så avis på alla andra runt om mig som fått barn och hur gott dom har de. Saknar min gamla kropp och mitt gamla glada jag. Vill kunna röra på mig som jag gjorde innan men de gör så otroligt ont nu mera av foglossningarna att jag vet knappt vart jag ska ta vägen vissa dagar. Försöker röra på mig så mycket de går men är på tok för mycket sittandes och går bara upp mer och mer. Men som tur är så e de ju inte långt kvar nu. Sry för mitt eviga tjatande om samma sak hela tiden Obestämd men skönt att få skriva av sig lite.

Nu ska jag ge mig ut och passa på medans jag har en bra dag plus att man är kattvakt i 1 månad Drömmer Katt

Ha en kanon bra dag och va rädda om er. Hjärta

• Blondie82
    Jenric skrev 2011-07-12 21:52:35 följande:
    Ojoj, ledsen hela natten... lille vännen Rynkar på näsan hur lyckades Jonas sova?! Tungan ute Snart kommer ni säkert in i det där med rutiner och annat som andra skrivit, och kom ihåg att "allt går över" - hoppas inatt blir bättre för er Hjärta Kul att era föräldrar kan komma och hälsa på er nu också, hoppas ni får en fin dag på torsdag!
    Haha fråga mig inte hur han lyckades soa sig igenom det, det hade jag då aldrig klarat Tungan ute. Inatt gick det dock bättre. Han började med att gråta men då tog Jonas upp honom på bröstet och då somnade han. Men sådär efter någon halvtimme när han skulle lägga honom i sängen igen så bröjade han gråta. Så vi gav upp och la honom mellan oss istället och vips så var han tyst och lugn och somnade. Busungen! Vi tänkte att nu när han ändå varit van vid att sova själv ända sedan födseln så skulle vi fortsätta att låta honom sova i sängen för då sover ju vi också bättre. Han är ju så liten så man vågar ju knappt somna när han ligger där Flört. Så allt han ville var alltså att komma nära mamma och pappa Hjärta. Efter jag matat honom vid halv 4 la jag dock honom i sin säng igen och då gick det bättre. Kanske kan vara det när det är mörkt ute att han inte känner sig lika trygg när det inte finns något ljus?
    lillahumla84 skrev 2011-07-13 15:51:27 följande:
    Hallå där!

Vill först säga välkommen till våra två nykomlingar. Här har ni ett riktigt gött gäng med mammor. {#emotions_dlg.flower}

Är inne lite då och då för att kolla hur ni har det ,men håller mig mest till Facebook. Kommer nog hänga här mindre och mindre men kommer allt hålla koll på er och se om det är någon fika på g.
    Börjar tröttna riktigt mycket på att vara gravid nu och vill bara att vår lilla ängel ska titta ut. Är så avis på alla andra runt om mig som fått barn och hur gott dom har de. Saknar min gamla kropp och mitt gamla glada jag. Vill kunna röra på mig som jag gjorde inFlörtnan men de gör så otroligt ont nu mera av foglossningarna att jag vet knappt vart jag ska ta vägen vissa dagar. Försöker röra på mig så mycket de går men är på tok för mycket sittandes och går bara upp mer och mer. Men som tur är så e de ju inte långt kvar nu. Sry för mitt eviga tjatande om samma sak hela tiden Obestämd men skönt att få skriva av sig lite.

Nu ska jag ge mig ut och passa på medans jag har en bra dag plus att man är kattvakt i 1 månad Drömmer Katt

Vännen tur det inte är så långt kvar nu då!! Låter säkert konstigt i dina öron just nu när du är så trött på allt men jag är dock lite avundsjuk på dig Flört kan dock inte riktigt komma över att jag inte kände mig klar med graviditeten... är väldigt jobbigt att känna så men har pratat med både barnmorskor och en kurator på sjukhuset om det och alla säger att det är himla vanligt att det blir så när graviditeten avslutas på ett sånt här sätt som min gjorde. Och att man bara skall acceptera sina känslor så jag antar att jag får sitta här med mina gråtattacker till och ifrån men det hör ju tydligen till så jag tar det ändå med lite ro Flört
  • stoltcissi
    lillahumla84 skrev 2011-07-13 15:51:27 följande:
    Hallå där!

Börjar tröttna riktigt mycket på att vara gravid nu och vill bara att vår lilla ängel ska titta ut. Är så avis på alla andra runt om mig som fått barn och hur gott dom har de. Saknar min gamla kropp och mitt gamla glada jag. Vill kunna röra på mig som jag gjorde innan men de gör så otroligt ont nu mera av foglossningarna att jag vet knappt vart jag ska ta vägen vissa dagar. Försöker röra på mig så mycket de går men är på tok för mycket sittandes och går bara upp mer och mer. Men som tur är så e de ju inte långt kvar nu. Sry för mitt eviga tjatande om samma sak hela tiden Obestämd men skönt att få skriva av sig lite.

du får tjata hur mkt du vill.. du ej ensam om sakna sin gamla kropp.. de snart över håll ut o va rädd om dig med
  • ciccile

Nu har Vincent blivit en stor kille och vi är utskrivna från neo och hemsjukvården. Det känns så himla skönt!

• stoltcissi
    Myrangbg skrev 2011-07-13 19:12:58 följande:
    Nu har Vincent blivit en stor kille och vi är utskrivna från neo och hemsjukvården. Det känns så himla skönt!
    :) de förstår ja:) grattis t ni e utskrivna:)
  • ciccile

Skulle någon fika imorgon? Vi skulle nog kunna våga oss ut på ett stort äventyr

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011