stoltcissi skrev 2011-07-12 22:08:42 följande:
tack liisan o devotion..snällt sagt

har bett om nrbyte för min del för den som tryckt ner mig så länge nu har verkligen nått min gräns.. o de e min egna mamma ... kille? nope,mamma o familjestöd nope inte de heller..
men tur har man vänner :)
jenjen med sonen så visste ba ja hade gravklåda då ja var gravid o då kliade det överallt från v20 till då ja födde han,inga prover togs
. fick ju först reda på att ja hade skyhöga levervärden på ja va inne på förlossningen med sonen ..
jenjen tror ej en slemmis kan gå nånstans de mer den hamnar i underkläderna

ja frågade bm ang det idag o hon sa de e som en snorbubbla som kan ha rött i sig,man ser när den gått liksom.. o att även om den går så kan den återskapas åxå...
Oj, jobbigt med din mamma. Kanske lika bra att ha så lite kontakt som möjligt med henne nu då, om hon bara gör dig ledsen. Bättre att ha personer omkring sig som får en att må bra!
Ok, men då är det ju bra att de har koll på dina värden nu iaf. Jag läste att grav.klåda ofta innebär för tidigt födsel.
Hehehe, ja slemproppen går nog inte så långt

Jag har inte sett nån i trosan än, men däremot har jag mkt flytningar, byter trosor 2 gånger om dagen...

ursäkta detaljerna...
Devotion skrev 2011-07-12 22:41:32 följande:
Cissi: usch vad jobbigt... :( jag hoppas att det blir bättre och att du slipper fler saker att bekymra dig över... Jag tycker att du är jättestark som klarar av alla motgångar, din son o en graviditet utan stöd från vare sig sambo eller familj! Och det kommer att vända även om allt känns tufft nu!
Jenjen: Kul med jämförelse med hästar!! jag gjorde också en sådan när jag pratade om läckande bröst med en kompis som nyss fått barn. Hästarna får ju ofta vaxproppar i juvren innan de fölar!! Men det är den enda typ av förlossning jag varit med på så det är väl inte så konstigt att man jämför!! Haha!
Det verkar ju vara så olika hur förlossningen startar... Pratade med mamma idag om hur det var när jag o mina systrar föddes.. Man hade ju fått för sig (innan man läst på) att det är som att öppna en kran när vattnet går men så hade det inte alls varit för mamma o för många andra jag pratat med heller för den delen. Man får väl se helt enkelt om det är en slempropp, vatten, eller värkar som kommer först!
Jag hoppas som sagt på att jag kan vara med på nästa fika.. Jag är på sommarstugan hela denna veckan. Vill inte vara här helt ensam nu om ngt händer så jag passar på när mammsen är uppe. Sambon jobbar ju.. Men från o med nästa vecka kommer jag nog mest hålla mig hemma!
Ja, hur fölen kommer ut har man liksom bättre koll på
Jag har också pratat med min mamma och syster i helgen om hur deras förlossningar startat. Har även träffat en av mina bästa vänner, som fick bebis för 6 veckor sen. Han var 4,1 kg och 53 cm...! Nu vägde han 6,5 kg och hade växt 10 cm!! Så han växer så det knakar kan man säga - supersöt är han!

Hennes förlossning började med att vattnet gick på natten, men det kom lite i taget. De ringde in och fick en tid kl 10 nästa morgon. Hon hade värkar hela natten och gick runt runt runt huset, då hon inte kunde vara stilla... När de kom in hade hon inte öppnat sig tillräckligt, så de fick åka hem. Bara för att åka tillbaka nån timme senare, då det var dags. Fem timmar senare kom bebis. Hennes moderkaka kom inte ut som den skulle heller, så hon fick sövas och ta ut den på operation. Kan också vara bra att veta, moderkakan kommer inte alltid ut av sig självt. Samma sak hade hänt med min mammas moderkaka, när hon fick min syster.
Jag har ibland oroat mig för "om man inte hinner in" - men det "normala" är ju att det tar
tid innan man öppnat sig så mkt att bebis är på väg ut. Men så fick jag höra om en förstföderska som bara hade känt värkar i nån timme, som inte gjorde så där hiskeligt ont ens, men de åkte in och när de tog ctg så var hon helt öppen och bebis kom efter 40 minuter... Tänk om man inte tar värkarna på "allvar" typ. Å andra sidan vill man ju inte bli hemskickad flera gånger... Men som du säger, man får väl se hur det startar...
Förstår att du passar på att vara på landet nu. Men det blir fler fikor!