• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-07-27 16:09:47 följande:
    Familjen-tajkon är nu på väg till Skåne, ska bli så mysigt att komma hem med Vincent men hjälp vad mycket som skulle packas ner till honom, tur vi har en stor bil .
    Hehe, ja det brukar va roligt att se - en himla massa packning till en liten, liten bebis Glad Hoppas ni får det skönt i Skåne!
  • Jenric
    Blondie: Skönt att slippa sladdarna! Han är ju supersöt din lille Vidar Glad

Fru R: Tack själv för fikan, det var trevligt - och gott med kladdkaka! Tungan ute Hoppas fler kan vara med nästa gång. Idag hade ju egentligen varit perfekt att träffas i Slottskogen, men det kanske går att planera in någon mer dag med fint väder snart Solig

Capa: Hur har det hjälpt att gå - känns det som att det är på gång på riktigt nu eller? Spännande!!! Drömmer

Emelilj & Liisaan: Jobbigt att vara förkylda - hoppas ni kryar på er snabbt! Hur känns det nu för er, det närmar sig!! Glad

Devotion: Ja, fyra veckors semester har varit gött - hade nog varit min sista vecka nu om det inte var bebis på gång. Usch, kan verkligen inte föreställa mig att gå tillbaka till jobbet nu.... skönt att man har andra planer Flört

Lite ego: Idag var ju jag hos BM och allt var bra, följer kurvan, men glömde fråga SF-måttet. När hon ringer ang. ev. höjning av min Levaxin-dos ska jag försöka komma ihåg att fråga. Järn var på 120, Blodsocker på 4,2 och lilla hjärtat slog stabilt på 144. Huvudet är fixerat och "går inte att rucka på med våld" Tungan ute  som BM uttryckte det hela. Hon ligger med ryggen och rumpan lite på höger sida och det lilla knäet och foten trycker på vänster som vanligt. Ibland märker jag att hon lägger sig mer i mitten och det är nog då hon får till de härliga sparkarna rakt upp mot revbenen...! Fick ny tid om 2 veckor. Från vecka 39 sa hon att man går varje vecka, om allt är normalt, och om nu inte bebisen kommer ut. Hon sa att jag skulle vara uppmärksam på om vattnet går. Men det kan ju dröja ett tag till, 16 dagar till BF... Drömmer
  • stoltcissi

blondie:såå söt vidar är,redan 4 veckor tiden går fort nu{#emotions_dlg.flower}
    ¨tantkerstin när ska vi ha våran lekträff för våra pojkar då?Tungan ute
    capa: ojoj hoppas de blir bebis för dig idag{#emotions_dlg.flower}
    fru r o jenjen80 tack sjlva för fikat,smittsamt de där med kladdkakanFlört

• TantKerstin

Capa: åh vad spännande!!! Har loggat in hela tiden från telefonen för uppdatering

Blondie: vad söt han är! Måste vara väldigt skönt att slippa sonden nu

Cissi: Skulle Jesper vara hos sin pappa hela helgen eller har du honom imon?

• stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-07-28 16:42:44 följande:
    Capa: åh vad spännande!!! Har loggat in hela tiden från telefonen för uppdatering

Blondie: vad söt han är! Måste vara väldigt skönt att slippa sonden nu

Cissi: Skulle Jesper vara hos sin pappa hela helgen eller har du honom imon?
    han e tyvärr med sin pappa o e i varberg dessutom.. så får han på söndagen el måndagen,. Rynkar på näsan
  • Jelli

Hej på er alla. Jag har tagit en lite ofrivillig paus från FL då jag hängt hos föräldrarna. Skönt att bli lite ompysslad och ha morföräldrar som underhåller lillmonstret. Tycker det börjar bli lite väl tungt och bökigt nu och det är en hel månad kvar. Sover dåligt, orkar inte göra något men är samtidigt otroligt rastlös och har en vild unge som behöver underhållas hela dagarna. Så, nu har jag klagat färdigt. Nu har jag semester i alla fall. Inte hunnit läsa igenom det jag missat men förstår att det kanske är på g för Capa. Åh så spännande! Såg också en bild på en urgullig liten Vidar. Så fin! Ska läsa igenom senare och se vad mer jag missat. Har en fundering. Har hela tiden haft ganska rikliga flytningar (inga känsliga här hoppas jag) men nu sista tiden tycker jag det blivit annorlunda, mycket mer vattniga liksom. Måste alltid ha trosskydd och ibland byta efter några timmar. Börjar oroa mig för att jag läcker vatten. Hur vet man det? Någon med koll?

• emelielj
    Jelli skrev 2011-07-28 20:16:10 följande:
    Hej på er alla. Jag har tagit en lite ofrivillig paus från FL då jag hängt hos föräldrarna. Skönt att bli lite ompysslad och ha morföräldrar som underhåller lillmonstret. Tycker det börjar bli lite väl tungt och bökigt nu och det är en hel månad kvar. Sover dåligt, orkar inte göra något men är samtidigt otroligt rastlös och har en vild unge som behöver underhållas hela dagarna. Så, nu har jag klagat färdigt. Nu har jag semester i alla fall. Inte hunnit läsa igenom det jag missat men förstår att det kanske är på g för Capa. Åh så spännande! Såg också en bild på en urgullig liten Vidar. Så fin! Ska läsa igenom senare och se vad mer jag missat. Har en fundering. Har hela tiden haft ganska rikliga flytningar (inga känsliga här hoppas jag) men nu sista tiden tycker jag det blivit annorlunda, mycket mer vattniga liksom. Måste alltid ha trosskydd och ibland byta efter några timmar. Börjar oroa mig för att jag läcker vatten. Hur vet man det? Någon med koll?
    Ang flytningarna så är det precis samma sak här. har hela graviditeten haft ganska rikliga men nu de senaste 3 veckorna är de extremt mycket mer vattniga och måste byta trosor hur ofta som helst.
    Jag vet faktiskt inte hur man vet om man läcker vatten eller inte, men det kan inte vara så för mig eftersom det varit såhär i tre veckor nu. Dock vaknade jag imorse med en (ursäkta ordvalet) fet flytning, tjockare typ, men tror inte det var slemmisen utan det såg ut att vara en vanlig flytning, fast det var liksom hur mycket som helst!
    Förvirrande!
  • Devotion

Nyss hemkommen från ett besök på Mvc. Bebben växer som den ska och följer kurvan fint (sf 35 nu). Hjärtjud 135 och alla värden bra - skönt! Gjorde även en sammanfattning av graviditeten och hon skrev in önskemål inför förlossningen i journalen. Har ni skrivit ett separat förlossningsbrev utöver det hon skrivit i journalen?

• nerdgirl78

Blondie: Vilken liten sötis :)

Devotion: Skönt att allt var bra på mvc. Jag har inte skrivit ngt separat förlossningsbrev, men om du har ngt speciellt som du vill ha eller vill göra så kanske du kan skriva ett. Jag tar förlossningen som det kommer, min första förlossning gick så snabbt att jag hann inte ens äta allt gott som jag hade med mig ;)

Idag är det makens sista semesterdag så den skall vi spendera på Liseberg. Hoppas fötterna och ryggen håller hehe. Nästa vecka är jag hemma med sonen och hoppas på att den lille vill titta fram snart, bf närmar sig :)

Hoppas att alla får en finfin dag!

Hejs! 

• Capa
    Devotion skrev 2011-07-29 10:07:18 följande:
    Nyss hemkommen från ett besök på Mvc. Bebben växer som den ska och följer kurvan fint (sf 35 nu). Hjärtjud 135 och alla värden bra - skönt! Gjorde även en sammanfattning av graviditeten och hon skrev in önskemål inför förlossningen i journalen. Har ni skrivit ett separat förlossningsbrev utöver det hon skrivit i journalen?
    Låter som mitt senaste besök med ju, SF-mått 35 och hjärta 132.... har du med en liten kille därinne tro Flört
    Jag har inte skrivit något brev mer än det bm skrev in i journalen nu, skrev inget första gången heller då jag faktiskt inte hade några förväntningar eller måsten. Men om du känner att du glömde få med något viktigt i journalet så kan du alltid skriva ett eget brev, annars har du väl gubben med dig som kan föra din talan om du har för ont för att prata Flört
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011