• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Förresten uppdatering;  Hela dagen igår gick jag runt med värkar som blev både mer regelbunda och ökade i styrka. Vi var ute och gick vääääldigt långt för att skynda på det hela, det gjorde ju susen med storasyster iaf..... Väl hemma somnade jag av utmattning mellan värkarna och imorse vaknade jag tjoff, inte en enda värk!! Tusan så besviken man blev!! En hel dag förgäves, jag som hade börjat hoppas och tro att det var dags, panikpackade BB-väskan haha
    Nåja, busungen kommer när han kommer men han behöver väl inte jäklas mer än vad han redan gjort denna graviditeten..... Obestämd

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-07-29 11:33:34 följande:
    Förresten uppdatering;  Hela dagen igår gick jag runt med värkar som blev både mer regelbunda och ökade i styrka. Vi var ute och gick vääääldigt långt för att skynda på det hela, det gjorde ju susen med storasyster iaf..... Väl hemma somnade jag av utmattning mellan värkarna och imorse vaknade jag tjoff, inte en enda värk!! Tusan så besviken man blev!! En hel dag förgäves, jag som hade börjat hoppas och tro att det var dags, panikpackade BB-väskan haha
    Nåja, busungen kommer när han kommer men han behöver väl inte jäklas mer än vad han redan gjort denna graviditeten..... Obestämd
    har allt undrat hur de har gått för dig.. hur e de med dig idag då?
  • Devotion

Capa: jag har också undrat!!! Trodde nästan att det var ngt på G... Men men... Han kommer när han kommer...

Kanske är det en kille där inne? Börjar bli sjukt nyfiken.. enligt alla olika skrönor så går det dock inte att utläsa något för ungefär hälften av tecknen tyder på en tjej och hälften på kille...

Ang förlossningsbrev så känns det som om många pratar om att de skriver själva men eftersom BM skrev ner mina önskemål så känns det ju ganska överflödigt! Jag hoppas att både jag o mannen kan prata när vi väl är där också.. Tycket det är svårt att säga hur man vill ha det innan man har någon aning om hur det blir...

• Lina Stenback

Roligt att det redan kommit ut bebisar och att alla andra börjar göra sig redo, fattar inte hur fort tiden gått. Har en fråga till er som redan fått och till er som har barn sedan innan. Vad hade era små för storlek när de föddes och vikt relaterat till det. Nu när så många skrivit att man ska ha mer bebis kläder med sig och det bekräftas även i såna där "packa väskan" länkar som jag läst. Men jag vet inte riktigt vilka storlekar jag ska ha med. Dottern vägde ju 3300 när hon kom ut, tror hon var en 50:a med plats över. Vad har Ni packat till bebis i bb väskan och i vilken storlek?

Själv blev jag vettskrämd igår då jag insåg att min mage som brukar kännas som en cirkus dagarna i ända inte rört sig en gång. Jätte obeagligt, men sedan idag kände jag lite bök där inne. Kan det bli en sådan drastisk förändring på aktiviteten där inne bara över en natt? Eller ska man kolla upp det? Känner ju att det rör sig lite ibland idag men det går ju inte att jämföra med hur det varit i förrgår och hela graviditeten...

• emelielj
    Lina Stenback skrev 2011-07-29 14:48:38 följande:
    Roligt att det redan kommit ut bebisar och att alla andra börjar göra sig redo, fattar inte hur fort tiden gått. Har en fråga till er som redan fått och till er som har barn sedan innan. Vad hade era små för storlek när de föddes och vikt relaterat till det. Nu när så många skrivit att man ska ha mer bebis kläder med sig och det bekräftas även i såna där "packa väskan" länkar som jag läst. Men jag vet inte riktigt vilka storlekar jag ska ha med. Dottern vägde ju 3300 när hon kom ut, tror hon var en 50:a med plats över. Vad har Ni packat till bebis i bb väskan och i vilken storlek?

Själv blev jag vettskrämd igår då jag insåg att min mage som brukar kännas som en cirkus dagarna i ända inte rört sig en gång. Jätte obeagligt, men sedan idag kände jag lite bök där inne. Kan det bli en sådan drastisk förändring på aktiviteten där inne bara över en natt? Eller ska man kolla upp det? Känner ju att det rör sig lite ibland idag men det går ju inte att jämföra med hur det varit i förrgår och hela graviditeten...
    Drastiskt förändring på rörelsen är det verkligen här med. Igår vad det hur lugnt som helst och väldigt få svaga rörelser så jag ringde faksitk förlossningen och hörde. Hon sa att dom kan ju flytta sig lite så man känner mindre eller bara ha en lugn dag. Men att man ska känna NÅNTING på ett par timmar iaf. Men idag är det precis lika lougnt och lillen rör sig knappt när jag dricker isvatten, så är också lite osäker!
    Min var verkligen helvild innan!
  • stoltcissi
    Lina Stenback skrev 2011-07-29 14:48:38 följande:

ja har fött 2 prematurer som inte hade strlk 50 utan jesper var 48 cm lång o vägde 2000 nåt minns ej nu.. o simon vägde 2190 o är 46 cm lång
    ja hade 2 små 50 kläder,resten var för stort o sen fick ja låna på bb.. hade mkt hud mot hud me simon då ja var inlagd på östra
  • Devotion

De säger ju att man ska kolla om det blir drastiska förändringar hur barnen rör sig.. Bättre att kolla en gång för mycket... Sen har jag dåliga erfarenheter (inom familjen) så jag är supernojig just kring sånt...

• Jelli

Emelielj: Pratade med en kompis om vattniga flytningar idag och hon hade gått och småläckt fostervatten i ett par veckor! Jag ringer nog förlossningen efter helgen och kollar upp det för säkerhets skull. Lina: Samma här. Min bebis bökar och röjer så jag blir sjösjuk hela dagarna men två dagar med en veckas mellanrum var det nästan helt stilla och jag blev så jäkla rädd. Åkte inte in och kollade det, vilket jag borde gjort, utan köpte en Angelsound istället men sen dess har det varit full fart igen. Angående kläder vägde dottern 3300 och st 50 funkade fast det var ganska gott om plats och ganska snabbt även 56. Hade massa i st50 som aldrig hann användas (och som nu är nytvättat och hänger på tork inför nästa..) Idag har jag varit igång för mycket och haft sammandragningar som gjort riktigt ont. Svårt att bara ta det lugnt och lyssna på kroppen, dels för att jag blir rastlös men också för att tvååringar inte gärna tar det lugnt.

• Lina Stenback

Tack för svar, skönt att någon mer har haft samma känsla med aktiviteten i magen som bara avtagit. Man undrar ju verkligen när det är sådan stir skillnad.

Låter som att strl 50 är det som gäller iaf den första månaden...men som du säger Jelli, man behöver nog inte så mycket i den sizen...om man inte får för tidigt men det lär inte hända, jag ska nog pinas in i slutet och lite till med mina fogar.

• emelielj

Ja det är svårt med rörelserna och att upptäcka skillnad i rutinerna tycker jag. Min var jättevild förut men de senaste veckorna är det olika varje dag. Som tur är har det varit ett par timmar med hyfsat mycket aktivitet och jag känner mig lugnare :)

Bf om en timma och hur lugnt som helst här. Trist!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011