• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

jenjen: hmm, den mobil vi hade till Alicia satte man fast i spjälsängen. Hon hatade verkligen den!! Haha, så den togs bort efter ett par dagar. Ska vi stämma träff på bb?? För jag vill också ha snart..

capa: sluta skrämmas så!! Gud va skrämmande att blöda så mycket, men ändå skönt att det var ok. Men borde du inte läggas in eller gå på kontroller eller något!?!?

devotion: försöker också göra något vettigt varje dag, men idag får jag erkänna att jag tänker bara sitta ner hela dagen för det var jobbigt att ha dem hemma i fyra veckor. Ha ha.

lawendel: själv kör jag How I met your mother marathon idag!

L86 och Liisaan: kom igen bebis!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-08-08 08:59:49 följande:
    jenjen: hmm, den mobil vi hade till Alicia satte man fast i spjälsängen. Hon hatade verkligen den!! Haha, så den togs bort efter ett par dagar. Ska vi stämma träff på bb?? För jag vill också ha snart..

capa: sluta skrämmas så!! Gud va skrämmande att blöda så mycket, men ändå skönt att det var ok. Men borde du inte läggas in eller gå på kontroller eller något!?!?

devotion: försöker också göra något vettigt varje dag, men idag får jag erkänna att jag tänker bara sitta ner hela dagen för det var jobbigt att ha dem hemma i fyra veckor. Ha ha.

lawendel: själv kör jag How I met your mother marathon idag!

L86 och Liisaan: kom igen bebis!
    Nä då vi bodde så nära fick vi åka hem igen. Både bm och läkare gjorde undersökningar inkl ultraljud för att se så moderkakan inte hade hamnat i vägen, allt grönt så blev beodrad hem och vila tills värkarna sätter igång. Men det kan ju ta tiiiiid!! Men jisses ja jag tror aldrig jag varit så rädd som igår, hela handen full med färskt blod och det fortsatte droppa faaasen vad denna bebisen ska skrämmas!! Nu är allt bra igen iaf, ingen blödning o bebis bankar på och trycker som tusan. Hoppas på att värkarna ska sätta igång idag men jag tvivlar...... busunge!!

Fasen så gött med How I met your mother-maraton idag!! *två tummar upp* Jag har planer på att vanka fram o tillbaka hemma och trigga igång värkarna, Good luck på den va haha
    Devotion skrev 2011-08-08 07:03:05 följande:
    Capa: jisses vad spännande att det är på gång!!! Förstår att du blev orolig med blödningen men verkligen skönt att bebis mår bra!!! Snart snart är Han här!!!
    Jag hoppas verkligen det!! Snart är iaf ALLA våra bebisar här vare sig dom vill det eller ej!! hihi
  • ciccile

Jag skrev fel igår menade kompassen och inte arkaden. När man gått igenom kompassen så ligger condeco till vänster på östra larmgatan, Soho ligger mittemot och det kan nog stämma att det i krokarna ligger en restaurang som heter gamleport också. Mittemot men lite till höger ligger Sense och en bit till höger kungsportsplatsen. Oj allt det där kanske låter lite rörigt, någon som förstår?

• Blondie82

Haha slutar med att alla står på olika ställen ;) men jag är i alla fall med på ca du menar myran så du och jag får väl gå och leta upp alla andra :)

Hur blir det med tiden? Vågat du dig ut Capa?

• nerdgirl78

Hej på er! Inte skrivit på ett tag igen men följer allt tråden :) Då var den stora dagen äntligen här har inga som helst känningar att förlossningen är på g. Det får bli en slappdag idag för mig och sonen med mys och lite film. Har haft lite huvudvärk så jag nojjar mig att det är havandeskapsförgiftning men det är det nog inte. Hoppas alla har det bra! Skulle gärna oxå följt med på en fika, får göra det sen när lillen tittat ut ist vilket jag hoppas på är snaaart!! :)

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-08-08 10:08:51 följande:
    Haha slutar med att alla står på olika ställen ;) men jag är i alla fall med på ca du menar myran så du och jag får väl gå och leta upp alla andra :)

Hur blir det med tiden? Vågat du dig ut Capa?
    Skönt att en kommer att hitta iaf
  • inda

Capa: Du får säga till lillkillen att han inte får skrämmas så, får ju hjärtat i halsgropen när jag uppdaterar mig om vad som händer Förvånad

Devotion: Hade aldrig orkat städa bilen. Imponerad av all energi som du fortfarande tycks ha Glad hoppas att det håller i sig   

juliaa: hur går det för er? 

Tantkerstin: En liten Malin blev det {#emotions_dlg.flower}   

Idag skall vi på första besöket på BVC, håller tummarna för att lilla skruttan gått upp i vikt som hon skall. 

Trevlig måndag på er (kanske att en bebis eller två behagar att titta ut idag också Glad håller tummarna)         

• lawendel

Hur funkar det här med pappans 10 dagar, min sambo ringde fk och de sa att allt sköter sig självt men det gör det väl inte?

• inda

Blondie82: Va skönt för er =)

lawendel: Jag ringde fk och fick papper hem som skall fyllas i. Pappan måste skicka in uppgifter om årsinkomst och liknande för att de skall kunna fastställa SGI:n. Vi skall fylla i och skicka tillbaka två olika blanketter "Ansökan om tillfällig föräldrapenning uttag av dagar i samband med barns födelse/adoption" och "Uppgifter inkomst och årsarbetstid för en anställd"

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011