• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

bflista så får ni alla fylla på då ja kan ej alla vikter o namn på era små..m.m
    15/7 stoltcissi, simon föddes 20:58  o vägde 2190 gramBaby

• Jenric
    L86 skrev 2011-08-08 19:59:45 följande:
    Tantkerstin: Yes, imorse var jag inne på Östra igen och fick mig en ny hinnsvepning. Gjorde riktigt ont, men varade inte så länge. Tappen hade i alla fall mognat på sig fint och läkaren kände på bebisens huvud med sitt finger, så visst händer det saker! Har det inte dragit igång spontant så har jag en ny tid på onsdag att se fram emot. Kan med andra ord inte följa med att fika då...

Inda: Vilket vackert namn!!

Blondie: Grattis till trycket gumman! Härligt!
    Oj, vad kul att det händer saker - har du känt nåt mer nu? Drömmer Bra att du fått en tid på onsdag med, men trist att du inte kan vara med på fikan...
    lawendel skrev 2011-08-08 20:28:10 följande:
    Vi har en som man skruvar fast på korgen, vaggan, skötbordet..vart man nu vill ha den. Det är en mumin och finns på babyproffsen tror jag (jag köpte den av en kompis men det var ganska ny...)
    Men så fiiint ni har gjort!!! Var har ni köpt väggtexten nånstans? *Gillar!* Gungstolen var också superfin!

Hmmm, den fästanordningen på mobilen ser väldigt lik ut som den vi har... Och jag trodde att den bara gick att fästa på spjälsäng. Ser er ut ungefär så här? Känns som att det måste finnas "hål" i vaggan/sängen för att kunna fästa, eller tänker jag fel?

Fru R skrev 2011-08-08 20:48:41 följande:
    lawendel: vilket fint rum och jag måste erkänna att jag blir avis på den gungstol du köpt. Har själv letat efter en sån... Attans.

Blondie: Jippi!!! Grattis till utskrivningen. Skål Och vilka fin-fina värden.

ang fikat så får jag sätta ett frågetecken vid mitt namn. Har haft förvärkar/sammandragningar hela förmiddagen idag och det kommer så fort jag går mer än tio meter... Mindre skönt! Är helt slut nu!
    Låter jobbigt Rynkar på näsan Jag får också så ibland, men det är olika från dag till dag. Men inte hela förmiddagen, kanske är nåt på gång? Drömmer Hoppas du kommer på fikan iaf... men förstår om du inte kan.

Jelli: Kan tyvärr inte fika på torsdag, har BM besök och lite annat inplanerat då. Men jag hoppas också att vi fortsätter träffas efter att alla bebisar kommit ut! Baby

Jag tror nog att jag ska hitta till det Condeco som ni pratar om - ska bli roligt att ses igen! Solig
  • Jenric
    Fru R skrev 2011-08-08 08:59:49 följande:
    jenjen: hmm, den mobil vi hade till Alicia satte man fast i spjälsängen. Hon hatade verkligen den!! Haha, så den togs bort efter ett par dagar. Ska vi stämma träff på bb?? För jag vill också ha snart..
    Hehe, ja så där kanske det blir här också, då behöver vi ju inte bry oss så mkt

Hm... intressant att jag till och med drömde om hur vi skulle fixa till det med musikmobilen - tänk vad fokus skiftat det sista, man är verkligen i sin egen lilla värld och tycker att vissa saker plötsligt är väääldigt viktiga... Har idag fixat lite med skötplatsen (som vi kommer ha i badrummet där vi har en liten diskbänk/ho). Tänkte att det kan vara bra att vara nära vatten? Tungan ute Då vi har skåp ovanför (där jag tänkte man kunde ha blöjor och annat) har jag varit pysslig nog och fäst självhäftande kardborreband under, och hängt upp tre små mjukisgrejer (sol, måne och en kossa) som bebis kan titta på medan vi byter blöja... Vi får väl se om hon gillar dem eller inte, oxå, hahaha... Glad

Träff på BB låter bra, vilken dag vill du? Flört
  • Liisaan

Hmm bf+3 idag, börjar undra om det verkligen ligger en bebis i min mage? Maya fick nog igår och tog en trumpet ställde sig mot magen och sa "maya måste spela ut lillebror nu" tröttsamt för dom små att vänta med :)

• inda

Liisaan: Förstår lilla mayas frustration, hade nog själv klättrat på väggarna om jag gått över tiden

Jelli: Jodå, lilla Malin kom allt på mammas 25 års dag till pappas stora glädje då han får en dag mindre att komma ihåg Tungan ute

Vill också börja inreda barnrummet men just nu får extra rummet fungera som flyttkartongs rum med alla lådor vars innehåll man inte har en aning om vart man skall göra av *suck* men snart så... 

Inga bebisar på g idag?        

• inda

15/7 stoltcissi, simon föddes 20:58  o vägde 2190 gramBaby'

24/7 inda, malin föddes 16:56 och vägde 4944 gram Hjärta

• Jelli

Inda: Haha. Vilken timing. Jag siktar på sambons födelsedag 30/8 så blir det mindre att komma ihåg för min del. Dessutom, kan man få en bättre födelsedagspresent?

• lawendel
    stoltcissi skrev 2011-08-08 23:09:01 följande:lawendel fint rum
    Tack så mycket, det börjar ta sig =) kommer nog inte användas så mycket i början ändå men det är kul att boa =)
    Jenric skrev 2011-08-09 00:51:31 följande:
    Oj, vad kul att det händer saker - har du känt nåt mer nu? Drömmer Bra att du fått en tid på onsdag med, men trist att du inte kan vara med på fikan...
    lawendel skrev 2011-08-08 20:28:10 följande:
    Vi har en som man skruvar fast på korgen, vaggan, skötbordet..vart man nu vill ha den. Det är en mumin och finns på babyproffsen tror jag (jag köpte den av en kompis men det var ganska ny...)
    Men så fiiint ni har gjort!!! Var har ni köpt väggtexten nånstans? *Gillar!* Gungstolen var också superfin!

Hmmm, den fästanordningen på mobilen ser väldigt lik ut som den vi har... Och jag trodde att den bara gick att fästa på spjälsäng. Ser er ut ungefär så här? Känns som att det måste finnas "hål" i vaggan/sängen för att kunna fästa, eller tänker jag fel?

Väggtexten har jag köpt på www.myfirstroom.se men det finns flera återförsäljare av dessa. Bara att googla så kommer det upp många sidor.

Vi har fäst mobilen såhär:

Vi drog åt kanska hårt så den sitter stabilt men är endast färst på kanten!
  • Jenric
    lawendel skrev 2011-08-09 12:35:39 följande:
    stoltcissi skrev 2011-08-08 23:09:01 följande:lawendel fint rum
    Tack så mycket, det börjar ta sig =) kommer nog inte användas så mycket i början ändå men det är kul att boa =)Väggtexten har jag köpt på www.myfirstroom.se men det finns flera återförsäljare av dessa. Bara att googla så kommer det upp många sidor.

Vi har fäst mobilen såhär:

Vi drog åt kanska hårt så den sitter stabilt men är endast färst på kanten!
    Ja, men det ser ju ut att funka jättebra med mobilen och det är ju en likadan fästanordning som vi har, vad jag kan se. Tack för att du visade mig!! Då ska vi prova på vår vagga oxå (mamma och pappa ska komma med den när bebisen är född säger de - jag hade gärna haft den på plats redan nu, hahaha... Skrattande). Sen återstår ju att se hur mkt bebisen gillar att ligga i vaggan och titta på mobilen Tungan ute hehe

Kul sida - myfirstroom Glad där kan man drömma sig bort en stund!
    inda skrev 2011-08-09 10:46:19 följande:
    Liisaan: Förstår lilla mayas frustration, hade nog själv klättrat på väggarna om jag gått över tiden

Jelli: Jodå, lilla Malin kom allt på mammas 25 års dag till pappas stora glädje då han får en dag mindre att komma ihåg Tungan ute

Vill också börja inreda barnrummet men just nu får extra rummet fungera som flyttkartongs rum med alla lådor vars innehåll man inte har en aning om vart man skall göra av *suck* men snart så... 

Inga bebisar på g idag?        
    Jaså, hon kom ut på din födelsedag... haha.. hur stor är den chansen?! Glad Ingen dålig födelsedagspresent! Gillar också ert namnval, jättefint!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011