• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    L86 skrev 2011-08-05 10:02:51 följande:
    Låter mysigt med fika tjejer! Måndag är tyvärr kört för mig, men jag kan nog också på tisdag om bebis inte behagat att komma ut innan det! Tid och plats??

Imorse vaknade jag av molvärk i magen. Gick på toa och fann lite slem och (ursäkta) lite bruna små strimmor/små klumpar. Hoppas verkligen att det är lite mer av slemmisen som håller på att släppa!! Längtar massor till på måndag då det är dags för nästa hinnsvepning. Har ingen aning om hur många jag kommer att få innan de bestämmer sig för att sätta igång mig på riktigt!!

Blondie: Skönt säger jag! Du behövde verkligen lite extra sömn och det kanske V också gjorde. Han äter säkert ikapp det han missade nu under dagen! Hjärta
    Ooooh, spännande med slemmisen!! Drömmer Snaaaart så!
    Devotion skrev 2011-08-05 10:13:45 följande:
    Inda: vad skönt att vätskan börjar försvinna!!

Jenjen: jag tänkte också att det kunde vara en nerv som låg i kläm... Nu när du säger det så har samma ben domnat ett par gånger de senaste veckorna.. Vad jobbigt med höfterna.. Jag vet inte vad som kan hjälpa... :(

Blondie: vad skönt att ni fick sova! Ni behövde nog det allihop så oroa dig inte för maten! Han lär ju ta igen det! Och så länge han är nöjd och glad kan det ju inte vara någon fara!!! han var säkert också jättetrött!!

Jag kan fika alla dagar utom tisdag... Vi ska sälja min pappas bil då. Det var enda dan köparen kunde komma och jag har lovat att vara med! Vet inte vilken tid det blir ännu men någon gång på dagen... Hur ser det ut på onsdag för er andra?!

Oj vilka sammandragningar jag har haft i natt!! Det har ju inte gjort ont direkt så några förvärkar är det väl inte?! Men det känns som om magen krampar... Är det så ni känner sammandragningar också?
    Nej, man får väl stå ut med smärtan i höfterna lite, det lär ju göra tusen gånger ondare att föda - så kanske detta är en sån där mental grej man måste gå igenom haha... Flört Spännande med sammandragningar, första gången du känner det nu? Japp, det är precis så jag känner också, magen blir hård, liksom krampar ihop sig. Sedan brukar det även ila och trycka på neråt också. Har inte haft på nätterna, men ofta när jag är ute och går, men även när jag bara är hemma och slappar. Ibland känns det även som om att "hela härligheten" där nere svullnar upp lite.. Tungan ute nån mer som känt så? Haha... går lite extra bredbent då.

Fru R: förstår att det är jobbigt med svullnaden Rynkar på näsan Är det lite bättre idag när det är lite svalare ute?

Liisaan: Tänk att du har BF imorgon Glad Kan urinvägsinfektion vara en anledning till att starta förlossningen eller vad sa BM? Behandlar man det bara som vanligt?

Cissi: Blir det för sent med 13.00 för dig då kanske?
  • lawendel

Jag hänger gärna på fika på onsdag! Kan närsom!

• Liisaan

Jenjen: då blir det antibiotika :) har inga symptom för det nu, dock vet jag inte hur det skall kännas då jag aldrig haft det men har hört tt det gör väldigt ont så det lär jag väl märka :) får jag symptom under helgen nåste ja in till förlossningen sa hon. Så ja antar väl att dom skriver ut antibiotika då. Bebis va förresten helt fixerad nu så då kan ja pusta ut :)

• Jenric

Liisaan: Okok. Jag hade urinvägsinfektion förra sommaren, utan att fatta det - för det gjorde inte alls ont. Hade också hört att det skulle svida och bränna och göra ont... Det enda symptom jag hade var att jag kissade ofta och kände mig kissenödig hela tiden. Och det gör man ju nu när man är gravid ändå liksom Tungan ute så jag har lämnat urinprov till min BM med jämna mellanrum hela graviditeten... för att vara på den säkra sidan. Förra sommaren gick infektionen nämligen upp mot njurarna och blev njurbäckeninflammation - något jag INTE rekommederar att få Förvånad Det var till och med nån som sa att om jag haft njurbäckeninflammation och klarat av den smärtan, så klarar jag förlossningen galant, hahaha.. ska bli intressant att se Tungan ute

Vill absolut inte skrämmas nu på något sätt Glad men det kan vara bra att veta att man inte alltid får symptom. Men det tog minst 5-6 dagar innan min urinvägsinfektion blev till njurbäckeninflammation, så du hinner ju få svar på ditt prov i god tid i så fall. Skönt att bebis var fixerad också, ni är redo nu Baby Glad

• Fru R
    Fika onsdag kl. 13 kanske?
    jenjen
    lawendel
    fru r

jenjen, tyvärr ingen ändring på svullnadfronten. Eller jo, nu är fingrarna värre! Tänk vad man går igenom för dessa små! Hjärta Njurbäckeninflamation låter inte(!) kul!

Nu har jag bakat muffins för hela slanten.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-08-05 15:02:24 följande:
    Liisaan: Okok. Jag hade urinvägsinfektion förra sommaren, utan att fatta det - för det gjorde inte alls ont. Hade också hört att det skulle svida och bränna och göra ont... Det enda symptom jag hade var att jag kissade ofta och kände mig kissenödig hela tiden. Och det gör man ju nu när man är gravid ändå liksom Tungan ute så jag har lämnat urinprov till min BM med jämna mellanrum hela graviditeten... för att vara på den säkra sidan. Förra sommaren gick infektionen nämligen upp mot njurarna och blev njurbäckeninflammation - något jag INTE rekommederar att få Förvånad Det var till och med nån som sa att om jag haft njurbäckeninflammation och klarat av den smärtan, så klarar jag förlossningen galant, hahaha.. ska bli intressant att se Tungan ute

Vill absolut inte skrämmas nu på något sätt Glad men det kan vara bra att veta att man inte alltid får symptom. Men det tog minst 5-6 dagar innan min urinvägsinfektion blev till njurbäckeninflammation, så du hinner ju få svar på ditt prov i god tid i så fall. Skönt att bebis var fixerad också, ni är redo nu Baby Glad
    Låter inget kul men vill bara flika in att det är ju ovanligt och man får inte alltid antibiotika om man inte har några symtom.

Fika onsdag kl. 13 kanske?
    jenjen
    lawendel
    fru r
    Myrangbg
  • Jenric

Fru R: ja, idag har jag inte världens bästa dag heller... tur vi är på upploppet nu. För varje natt o dag som går vill jag mer o mer få ut lillstrumpan... Man får försöka hitta på roliga saker. Muffins låter gott, kanske jag ska försök baka nåt jag med...

• Jenric

Myrangbg: det är säkert rätt ovanligt, jag känner ingen annan som haft det. På akuten trodde de först inte det var så farligt, men sen när de konstaterat vad det var sa de att det var bra jag hade åkt in. Klart jag gjorde, trodde ju att jag skulle dö, hahaha :)

• TantKerstin

Jag är gärna på en fika nästa vecka! Jag kan alla dagar förutom onsdag och fredag

Inda: vad skönt att det är bättre med svullnaden! Vad ska lilltjejen heta förresten? Vet inte om du sagt det, har missat det isf *nyfiken*

L86: Kan du inte gå ut o ta en lång promenad för o försöka få igång det lite mer?

Blondie: Gött! V var säkert helt slut han med och nu när alla fått sova ut i kombination med vädret kan jag tänka mig att ni haft en härlig dag!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011