• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Åååh så mysigt med fika!! Leonora börjar på dagis nästa vecka igen så det passar mig perfekt förutom tiden då hon ska hämtas kl 14, men jag ska fjäska för mamsen om hon kan hämta upp henne istället, isåfall hänger jag med!! Tungan uteKaffe

• stoltcissi
    Capa skrev 2011-08-05 21:04:42 följande:
    Åååh så mysigt med fika!! Leonora börjar på dagis nästa vecka igen så det passar mig perfekt förutom tiden då hon ska hämtas kl 14, men jag ska fjäska för mamsen om hon kan hämta upp henne istället, isåfall hänger jag med!! Tungan uteKaffe
    samma här så kan ej fika på onsdagen.. då han ska hämtar 14.. får bli en annandag..
  • Liisaan

Stora dagen är här!! Ingen bebis än men nu slutar nedräkningen och den stora väntan börjar :) hade ju ställt in mig på övertid men jag hoppas han kommer i veckan så gubben min kan vara med på förlossningen, han börjar sitt nya jobb igen nästa vecka och va dum å sa att han hade två barn! Så lillman får komma när pappa inte jobbar helt enkelt :) har vart arbetslös tillåfrån i 2 år och bara haft skitjobb, nu fick han äntligen ett jobb han trivs med och bra lön så förstår han såklart. Svärmor kommer va me om david inte kan så ensam blir ja inte :) så vi får se när min stora klump behagar att komma ut, för stor tror ja han är, tippar på 4 nu så får vi se vart det slutar hehe :)

• Capa
    Liisaan skrev 2011-08-06 09:32:02 följande:
    Stora dagen är här!! Ingen bebis än men nu slutar nedräkningen och den stora väntan börjar :) hade ju ställt in mig på övertid men jag hoppas han kommer i veckan så gubben min kan vara med på förlossningen, han börjar sitt nya jobb igen nästa vecka och va dum å sa att han hade två barn! Så lillman får komma när pappa inte jobbar helt enkelt :) har vart arbetslös tillåfrån i 2 år och bara haft skitjobb, nu fick han äntligen ett jobb han trivs med och bra lön så förstår han såklart. Svärmor kommer va me om david inte kan så ensam blir ja inte :) så vi får se när min stora klump behagar att komma ut, för stor tror ja han är, tippar på 4 nu så får vi se vart det slutar hehe :)
    Kan du inte be om en hinnsvepning nu då o se om det kanske gör susen??
    Jag har beställt hallonbladste idag, jag tror inget nu men hoppas såklart att det ska ha nån inverkan så även denne lille klumpen behagar komma ut snart. Har du testat det?? Det funkade på min kompis, eller njae också var det bara slumpen haha. Verkar som dessa små lillebrödrar är rätt busiga för oss, ställer till det med massa falska värkar så man blir glad för ingenting. Jag håller tummar o tår här att David får va med på förlossningen såklart!!
    Gick du över med Maya?? Heeeeeja lillebror kom ut!!
  • Liisaan
    Capa skrev 2011-08-06 10:36:48 följande:
    Kan du inte be om en hinnsvepning nu då o se om det kanske gör susen??
    Jag har beställt hallonbladste idag, jag tror inget nu men hoppas såklart att det ska ha nån inverkan så även denne lille klumpen behagar komma ut snart. Har du testat det?? Det funkade på min kompis, eller njae också var det bara slumpen haha. Verkar som dessa små lillebrödrar är rätt busiga för oss, ställer till det med massa falska värkar så man blir glad för ingenting. Jag håller tummar o tår här att David får va med på förlossningen såklart!!
    Gick du över med Maya?? Heeeeeja lillebror kom ut!!
    Ja dessa lillebröder är allt bra busiga. Nu har jag storstädat och snart kommer Mayas busiga sysslingar på besök och busar med henne, kanske lillebror lockas ut :)

Jag skall ringa mvc på måndag för att höra om provsvaren på urinet, har ju troligtvis urinvägsinfektion eller en som är på g, fast får jag behandling mot den kanske mina sammandragnignar och värkar slutar haha. Just nu känner jag mig bättre i huvudet så jag skall försöka hålla ut lite till, vet inte om det var väntan på detta jäkla datumet som var jobbigt, nu har jag mer accepterat att jag kommer gå över så det känns lite lättare.

Med Maya gick jag över 11 dagar! Hade likadant med henne med pinvärkar, åkte in 3 vändor på förlossningen då och började öppna mig i v 37 men ändå ville hon inte ut.

Hur går det för dig nu? fortsätter dom eländiga värkarna? Sover du bättre?
  • Jenric
    Capa & Cissi: Vilken tid hade passat er bättre på onsdag för fika? Om det är inte någon annan som motsätter sig kan vi ju träffas tidigare än 13.00?

Liisaan: Hoppas, hoppas lillebror kommer ut nu i veckan så David kan vara med på förlossningen. Kul att han fått nytt jobb, men typiskt att det ska krocka så... Rynkar på näsan Förstår hur du tänker kring BF-datumet. Jag känner nog likadant, att nedräkningen till BF-datumet känns lite segt. Går man väl över så vet man ju att varje dag man inte får bebis - är en dag närmare till att få bebis... haha, om du förstår hur jag menar Glad
  • stoltcissi
    Jenric skrev 2011-08-06 16:21:12 följande:
    Capa & Cissi: Vilken tid hade passat er bättre på onsdag för fika? Om det är inte någon annan som motsätter sig kan vi ju träffas tidigare än 13.00?

Liisaan: Hoppas, hoppas lillebror kommer ut nu i veckan så David kan vara med på förlossningen. Kul att han fått nytt jobb, men typiskt att det ska krocka så... Rynkar på näsan Förstår hur du tänker kring BF-datumet. Jag känner nog likadant, att nedräkningen till BF-datumet känns lite segt. Går man väl över så vet man ju att varje dag man inte får bebis - är en dag närmare till att få bebis... haha, om du förstår hur jag menar Glad
    har ev möte på onisdagen,som kanske är på dagistiden ändå.. så för min del e de ingen fara:I)
  • Devotion

Jag är gärna med och fikar (vill någon sätta upp mig?) och jag kan tidigare än 13 ifall tiden blir ändrad!

Liisaan: håller tummarna för att bebben kommer snart! :)

Igår träffade vi en liten kille som hette Milton precis som vi vill att vår skatt ska heta om det blir en pojk! Det fick en att längta ännu mer... 10 dagar kvar till BF men liten är sååå välkommen ut nu!

• Capa
    Devotion skrev 2011-08-07 03:52:56 följande:
    Jag är gärna med och fikar (vill någon sätta upp mig?) och jag kan tidigare än 13 ifall tiden blir ändrad!

Liisaan: håller tummarna för att bebben kommer snart! :)

Igår träffade vi en liten kille som hette Milton precis som vi vill att vår skatt ska heta om det blir en pojk! Det fick en att längta ännu mer... 10 dagar kvar till BF men liten är sååå välkommen ut nu!
    Åh Milton, det har vi i vår "förslagslåda" också haha Både Milton och Wilton, fast helst vill jag ha en Vincent..... dubbelt i tråden här pga all pojktrend haha Tungan ute
    Jenric skrev 2011-08-06 16:21:12 följande:

Jo det hade nog underlättat om vi sågs lite tidigare, men vet inte hur morgonpigga ni tjejer är nuförtiden haha
    Jag lämnar Leonora kl 9 på morgonen, efter det är jag som sagt fri fram tills kl 13 då det är dags att bege sig från staden och hämta upp henne. Men hade gärna hängt med på fika!!
    Om det går att ändra tiden till kl 11 som sist jag va med, är det nåt som är ok för alla eller en pina att gå upp tidigare??  
    Liisaan skrev 2011-08-06 13:52:00 följande:
    Ja dessa lillebröder är allt bra busiga. Nu har jag storstädat och snart kommer Mayas busiga sysslingar på besök och busar med henne, kanske lillebror lockas ut :)

Jag skall ringa mvc på måndag för att höra om provsvaren på urinet, har ju troligtvis urinvägsinfektion eller en som är på g, fast får jag behandling mot den kanske mina sammandragnignar och värkar slutar haha. Just nu känner jag mig bättre i huvudet så jag skall försöka hålla ut lite till, vet inte om det var väntan på detta jäkla datumet som var jobbigt, nu har jag mer accepterat att jag kommer gå över så det känns lite lättare.

Med Maya gick jag över 11 dagar! Hade likadant med henne med pinvärkar, åkte in 3 vändor på förlossningen då och började öppna mig i v 37 men ändå ville hon inte ut.

Hur går det för dig nu? fortsätter dom eländiga värkarna? Sover du bättre?
    Jisses 11 dgr över tiden, frustrerande om nåt ju!! 4 dgr gick jag över med Leonora, men då satte värkarna igång på BF+3 så man visste att det va på G, inte alltför jobbigt 4 dgr bara Glad
    Här är det inte bättre med sömnen. Bebisen har lärt sig att trycka igång värkarna på kvällen sen ligger jag och åmar mig hela natten Rynkar på näsan Inatt somnade jag först kl 4 på morgonen då det började ge med sig, stackars Daniel är däremot helt underbar och ligger och masserar ryggen timmar i sträck men då får han heller ingen sömn ju...... Dagarna är jag oftast värkfri. Hur har du det med dina??
  • Blondie82

Jodå jag kan göra ett försök med 11 och hoppas på att V har en av sina snälla nätter där jag fått sova någon timme i alla fall!! ;)

Någon som har bra tips på fik? Vi kan ju bli ett par barnvagnar :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011