• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lawendel

Tack! Fattar inte vad de håller på med på fk! Kan man hämta hem de papprena på hemsidan?

• inda

vet faktiskt inte. jag ringde och bad om att de skulle skicka hem alla papper som behövs

• stoltcissi
    Blondie82 skrev 2011-08-08 11:21:46 följande:
    Wohoo blodtryck 100/70 :) Nog inte bara Vidar som blir utskriven idag utan även jag :Dye
    yeaaah:) grattis sara:)
  • TantKerstin
    lawendel skrev 2011-08-08 11:23:06 följande:
    Hur funkar det här med pappans 10 dagar, min sambo ringde fk och de sa att allt sköter sig självt men det gör det väl inte?
    När vi var på informationen inför att A skulle födas så sa han som höll i det att man kan skicka ett sms till FK samma dag som man ska börja med de här 10 dagarna, själv hade han tydligen skickat iväg ett sms under förlossningen..Sen vet jag inte om den här sms-funktionen finns kvar, men det borde stå info på deras hemsida tycker jag.
    Blondie82 skrev 2011-08-08 11:21:46 följande:
    Wohoo blodtryck 100/70 :) Nog inte bara Vidar som blir utskriven idag utan även jag :D
    Hejja hejja! Det var en rejäl sänkning på det

Inda: Vilket fint namn! Orkar du dig ner på torget nån dag för en fika så är det bara o skicka ett sms eller ringa, är ju inte sådär jättelångt dit. Så kan du ju visa mig om det finns några roliga lekplatser i närheten också

Capa: Men så du skräms! Låg och uppdaterade mig i sängen innan jag gick upp o satte nästan hjärtat i halsgropen. Men vad är en sån blödning då? Ska du på fler kontroller eller säger dom att det är lugnt nu? Hoppas hoppas det kommer en liten bebis snart
    Fru R skrev 2011-08-08 08:59:49 följande:
    devotion: försöker också göra något vettigt varje dag, men idag får jag erkänna att jag tänker bara sitta ner hela dagen för det var jobbigt att ha dem hemma i fyra veckor. Ha ha.
    Jag har också en sån dag idag Har vart själv med A nu i 2 veckor efter att Thomas börjat jobba igen och idag tänker jag bara göra absolut ingenting. Håller fortfarande på med frukosten haha. Var däremot tvungen att ringa lite till förskolan eftersom han börjar sin nya avdelning idag, men det hade gått jättebra så det var ju skönt.
    Själv kör jag på "Unga mödrar Danmark" marathon

L86: Skulle du inte få en ny hinnsvepning idag? Hoppas den gör susen!

Liisan: Isch, hoppas du slipper gå över så många dagar igen, det suger ju verkligen. Varje dag känns som en månad ju

Är det nån som har numret till förlossningen? Inget på g här men jag vettesjutton var det är och tänkte att det kanske kunde vara bra att ha OM det nu skulle hända något..

Önskar alla en helt underbar dag!
  • Devotion

Myran: jag vet också var det är!!!

Blondie: härligt med blodtrycket!!! Äntligen!!

Inda: jag är jättetrött på morgonen (har precis plockat undan efter frukosten) men sen blir jag rastlös! Malin är ett fint namn! Det har vi också pratat om!!

Kerstin: Här är numret till Förlossningskoordinatorn 031-343 12 50

• lawendel

031-3431250 är det till den där koordinatorn iaf som säger vart man ska åka.

• inda

Tantkerstin: en fika får det snart bli, försöker få lite rutiner här hemma först bara. sen får vi ta promenader runt sjön här hemma. Går A på en förskola i närheten av hemmet?
    Numret till förlossningen: 031-3431250

Lillskruttan vill inte alls vakna idag, grymtar åt mig när jag försöker väcka henne så att hon får i sig lite mat Obestämd 
    otroligt lik far sin, riktiga sömntutor som hatar att bli väckta, öppnar ögonen och blänger lite innan de somnar om haha... Men smått orolig blir man emellanåt tycker ju att hon borde vara mer hungrig eftersom det kan gå så lång tid mellan målen samt att hon inte får i sig särskilt mycket när hon väl äter,får se vad vikten ligger på...

• ciccile

Blondie: ett bättre tryck kommer du nog aldrig att få . Hoppas alla utskrivningar går bra!

• TantKerstin
    inda skrev 2011-08-08 12:27:25 följande:

Tantkerstin: en fika får det snart bli, försöker få lite rutiner här hemma först bara. sen får vi ta promenader runt sjön här hemma. Går A på en förskola i närheten av hemmet?
    Numret till förlossningen: 031-3431250

Lillskruttan vill inte alls vakna idag, grymtar åt mig när jag försöker väcka henne så att hon får i sig lite mat Obestämd 
    otroligt lik far sin, riktiga sömntutor som hatar att bli väckta, öppnar ögonen och blänger lite innan de somnar om haha... Men smått orolig blir man emellanåt tycker ju att hon borde vara mer hungrig eftersom det kan gå så lång tid mellan målen samt att hon inte får i sig särskilt mycket när hon väl äter,får se vad vikten ligger på...

Nej han är kvar på samma förskola vi hade förut. Det är rätt gött med privat ändå, han  trivs med sina kompisar o känner alla fröknar o så. Vi ville inte flytta på honom nu heller eftersom det bara är 2 heldagar i veckan och då kan det vara svårt att komma in på ett nytt ställe, dessutom har jag hört från olika håll att förskolorna här i närheten inte är sådär jättebra, så jag är inte så sugen på att flytta hit honom
    Du måste visa mig den där sjön också som blir godkänd varje år och inte vartannat haha

Tack för numret allihop!

Usch..jag har fortfarande inte kommit upp från soffan
  • juliaa

Inda: det går bara bra :) ska till BVC på onsdag ska bli intressant och se vad hon väger nu. Hur går det för er då? Fint namn ni valt :)

Jag har ju inte kunnat hänga med på nån fika än och just nu så har min sambo semester/pappa ledigt så det passar inte riktigt just nu heller men om några veckor då hänger jag jätte gärna på om jag får :) hoppas det går bra er alla

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011