• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86

Tantkerstin: Yes, imorse var jag inne på Östra igen och fick mig en ny hinnsvepning. Gjorde riktigt ont, men varade inte så länge. Tappen hade i alla fall mognat på sig fint och läkaren kände på bebisens huvud med sitt finger, så visst händer det saker! Har det inte dragit igång spontant så har jag en ny tid på onsdag att se fram emot. Kan med andra ord inte följa med att fika då...

Inda: Vilket vackert namn!!

Blondie: Grattis till trycket gumman! Härligt!

BF 7/8 2011!
  • Jelli

Inda: har nu lyckats läsa ikapp lite och ser att du fått en liten Malin. Stort grattis. Kom hon på din födelsedag eller hur blev det?

• lawendel

Jenric skrev 2011-08-08 00:24:30 följande:
    Ja, ska tänka så - max fyra veckor. Det är ju inte länge alls! Tänk att jag ska bli mamma.... Solig

Sitter här och pustar och stånkar och Eric bara skrattar, hahaha... näe, han förstår väl att det är jobbigt, men ändå skönt att skriva av sig här, till andra som verkligen förstår vad man går igenom {#emotions_dlg.flower}

Är det förresten någon som har hittat en bra musikmobil som kan fästa på vaggor - inte bara på spjälsängar? Tror inte att den vi köpt kommer kunna fästa på vaggan.... Obestämd
    Vi har en som man skruvar fast på korgen, vaggan, skötbordet..vart man nu vill ha den. Det är en mumin och finns på babyproffsen tror jag (jag köpte den av en kompis men det var ganska ny...)

• Jelli

Juliaa: Grattis till en liten Saga och va skönt att allt gick bra.

• Fru R

lawendel: vilket fint rum och jag måste erkänna att jag blir avis på den gungstol du köpt. Har själv letat efter en sån... Attans.

Blondie: Jippi!!! Grattis till utskrivningen. Skål Och vilka fin-fina värden.

ang fikat så får jag sätta ett frågetecken vid mitt namn. Har haft förvärkar/sammandragningar hela förmiddagen idag och det kommer så fort jag går mer än tio meter... Mindre skönt! Är helt slut nu!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jelli

Emelielj: Och du har också fått din lilla! Grattis! Skönt att ni mår bra. Vad var det för infektion? Nu har det verkligen börjat hända saker. En födelselista kanske vore en idé så vi håller koll på när de små bebisarna kommit.

• lawendel
    Fru R skrev 2011-08-08 20:48:41 följande:
    lawendel: vilket fint rum och jag måste erkänna att jag blir avis på den gungstol du köpt. Har själv letat efter en sån... Attans.

Blondie: Jippi!!! Grattis till utskrivningen. Skål Och vilka fin-fina värden.

ang fikat så får jag sätta ett frågetecken vid mitt namn. Har haft förvärkar/sammandragningar hela förmiddagen idag och det kommer så fort jag går mer än tio meter... Mindre skönt! Är helt slut nu!
    jag kollade på blocket varje kväll och plötsligt så fanns den där =) men man får vara snabb för de dröjer inte länge förrens de är sålda!
  • Jelli

Hej igen.. 

Märker att jag är lite dagvill. Det var ju på onsdag ni skulle fika. Ingen som kunde på torsdag? Det dröjer nog innan jag åker ner nästa gång, blir nog först iom flytten i oktober men jag hoppas verkligen tråden fortsätter när alla bebisar är ute!! :)

Idag har vi haft tvåårskalas för storasyster - fullt ös och det känns i fogarna. Oj vad trött jag är. Bebis i magen lever om som aldrig förr och har nog sparkat upp ett rejält blåmärke under revbenen och hon trycker så på urinblåsan att jag tror jag ska kissa på mig varje gång hon rör sig. Men hellre så än ingen aktivitet alls och nedräknignen är i full gång!

Ni som fått era bebisar... längtar efter bebisbilder.... :)

Tänkte också på bloggar, är det fler som har? Lawendels är jag inne och snokar i ibland (men nästan alltid från mobilen, därför jag inte kommenterat). Jag har en som handlar om storasyster - får väl byta nämn på den när lillan kommer. www.hemmahosemilia.wordpress.com Skriver framfötrallt för egen del för att komma ihåg allt som händer och samla bilder, men kika gärna in om ni vill.

• Fru R

Jelli: Måste bara få säga att din dotter har ett jättefint namn!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jelli
    Fru R skrev 2011-08-08 21:47:44 följande:
    Jelli: Måste bara få säga att din dotter har ett jättefint namn!!

Det tycker vi också =) Och detsamma, Alicia var länge ett hett alternativ för lillasyster.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011