• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Jelli skrev 2011-08-07 16:37:42 följande:
    Hej på er! Hur mår alla? Har det kommit några fler bebisar (inte hunnit läsa igenom alla inlägg än). Här är det bra och "bara" några veckor kvar, siktar på max två . Åkte in på en koll i lördags då jag tyckte det läckte men det var bara "lite extra saftigt" som läkaren uttryckte det. Skönt att kolla upp och se att allt var bra med bebisen i alla fall. Såg att ni skulle fika i morgon. Troligtvis åker vi till Gbg på torsdag så om någon som inte kunde på onsdag eller som är väldigt fikasugen igen, vill fika då så hojta! Ska på spelning på eftermiddagen men typ runt lunch. Är det fint väder kan ju en påse bullar och en flaska saft på en filt i skottsskogen funka. Där finns ju plats för barnvagnar och storasyskon med spring i benen.
    lite extra saftig låter som han pratar som en grillbit.. :P fikan e la ej imorn? det var ju onsdag väl`?

har en fråga till er som redan är mammor märker ni av extra mkt trots nu? känns som min son ej lyssnar alls o man måste locka med saker för han ska gå med på saker.. känns som ja ej lärt han nånting då han går emot mig ang allt..
    som tex han går o tar mina éxtra tuggumin utan min tillåtelse.. e detta beteende bara för bebisen e här??
  • Jenric

Jag kan också tidigare på onsdag, kl. 11 ska man väl orka upp till Tungan ute

Condeco - hittar två ganska nära varandra på Avenyn. Vilken av de? Glad

Spännande nu, det är ju så nära för flera stycken! Håller med Liisaan om att det är härligt att ha kontakt med er alla här!

Fru R: känner mig lite som dig idag tror jag... sovit dåligt och kan typ inte hitta nån bra position att "finnas till i". Sitter jag ner får jag svårt att andas, mår lite illa också, står jag upp svullnar fötterna och sätter jag mig på knä för att luta mig framåt gör det ont i ryggen... phuuu... Plockade fram musikmobilen vi köpt till vaggan. Vet inte om den kommer gå att fästa, då vaggan inte har "hål" som en spjälsäng... Obestämd dessutom klippte jag ett hål i tyget på armen, för att få ut kroken, som resulterade i att Eric fick ta fram nål och tråd - och rätta till mitt misstag... suck. Inte mkt som går rätt idag. Lite segt att gå och vänta nu... Kanske får sysselsätta sig med att laga lite mat att frysa in imorgon... Vad gör ni andra för att få tiden att gå? (ni som har barn har väl fullt upp iofs Tungan ute)

• lawendel
    Jenric skrev 2011-08-07 22:11:05 följande:

Spännande nu, det är ju så nära för flera stycken! Håller med Liisaan om att det är härligt att ha kontakt med er alla här!

Fru R: känner mig lite som dig idag tror jag... sovit dåligt och kan typ inte hitta nån bra position att "finnas till i". Sitter jag ner får jag svårt att andas, mår lite illa också, står jag upp svullnar fötterna och sätter jag mig på knä för att luta mig framåt gör det ont i ryggen... phuuu... Plockade fram musikmobilen vi köpt till vaggan. Vet inte om den kommer gå att fästa, då vaggan inte har "hål" som en spjälsäng... Obestämd dessutom klippte jag ett hål i tyget på armen, för att få ut kroken, som resulterade i att Eric fick ta fram nål och tråd - och rätta till mitt misstag... suck. Inte mkt som går rätt idag. Lite segt att gå och vänta nu... Kanske får sysselsätta sig med att laga lite mat att frysa in imorgon... Vad gör ni andra för att få tiden att gå? (ni som har barn har väl fullt upp iofs Tungan ute)
    jag kan med vid 11!

Jag tänkte börja med att fördriva tiden med första säsongen av Glee, köpte den på ullared sist =)
    Jag tänkte dock försöka hitta en vett
  • lawendel

skit det skickades innan jag var färdig!

skrev att jag tänkte försöka göra en "vettig" sak om dagen minst, typ baka, sätta upp gardiner osv så man inte hela tiden ligger på soffan =)

• ciccile
    Jenric skrev 2011-08-07 22:11:05 följande:

Hmm nu blir jag förvirrad, jag tror mig vara säker på att det finns ett Condeco på Östra Larmgatan mittemot Soho men kan ju inte hitta det på deras hemsida, lite mystiskt. Det ligger precis till vänster när man kommit ut från arkaden...
  • stoltcissi

ja vet en som e på östra nu o bm sa till personen att hennes fl har startat så nu väntar capa på doktorn för undersökning lycka till tjejen {#emotions_dlg.flower}

• Jenric
    Myrangbg skrev 2011-08-07 22:25:57 följande:
    Hmm nu blir jag förvirrad, jag tror mig vara säker på att det finns ett Condeco på Östra Larmgatan mittemot Soho men kan ju inte hitta det på deras hemsida, lite mystiskt. Det ligger precis till vänster när man kommit ut från arkaden...
    Typ vid Gamleporten?
  • Jenric

Sååå spännande nu, kan ju inte gå o lägga mig... Drömmer Capas lille blir nog första augustibebisen tror jag! Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}

Hoppas att Liisaan och L86 kommer igång snart också... näste man till rakning "borde" vara jag - enligt listan. Fast har mer och mer börjat tänka att man inte borde räkna ner, utan bara ta varje dag som den kommer. Så tiden inte går så himla sakta. Man kanske går över 3 veckor, vem vet? Rynkar på näsan Det är dock inte så lätt att "njuta" av denna sista tid, med jobbiga nätter och dagar... Nä, nu får jag sluta klaga, hahaha...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011