• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

Inda: haha, de ska vara så  praktiska de där männen!

jenjen: jag tror inte det ska vara några problem för mig att komma imorgon, om du vill åka med mig menar jag. Men då får du stå ut med att jag går lååångsamt!

själv var jag hos bm idag. 105/65, 4,6 i socker, 114 i järn, bebisens hjärta slog mellan 135 och 150. Vi fick mäta läääänge innan min bm var nöjd. Nästan så jag blev lite nojig. Sf mått 35 i v 37 så nu är jag nästan nere på normalkurvan. Ska på kalas imorgon och ta den människan som vågar komma men kommentaren "men guuuud va du är stor" {#emotions_dlg.djavulsk} Den kommer att få se på arg höggravid kvinna!

capa: lever du??

L86 hur går det?

Liisaan: förstår Maja!! Bf + är inget man villar som vuxen och som barn kan jag tänka mig att man blir frustrerad.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Hej tjejer!

Hur går det för er?! Jag är också extra nyfiken på Capa och L86!!!

Här är det segt idag... Är såå trött fast jag sovit lääänge inatt.. Drömde att bebis föddes här hemma i sängen! inget att sträva efter kanske men det gick väldigt snabbt och smärtfritt! Sa bara "plupp" så hade jag en bebis i famnen! Och sambon hade inte ens vaknat! Haha! Och när jag skulle väcka honom (i drömmen alltså) så låg han bara och muttrade och ville inte alls vakna! Haha! Knäppa saker man kan drömma!!

Längtar massor efter liten... 8 dgr till BF!!!

• L86

Gulliga ni är som är nyfikna :) här är det lugnt. Varit på Liseberg idag och trampat runt. Hoppas att det kan dra igång det ;) om inte så har vi ju tid på Östra imorn igen!

• Liisaan

L86 då är vi två som traskat på liseberg idag för att få ut bebisarna :) möts vi på bb inatt tro? :) isåfall tror jag nog att nästa fikaträff blir på liseberg ;)

• stoltcissi

vart på nya bvc idag,simon väger 2540 ,blivit 48,5 cm lång ca(simon ville ejsamarbeta så bra..o huvudet har han växt 2 cm till
    jahur går de för er alla me magarna?
    o hur många ska t fikan imorn .. vilken condecco e det?

• ciccile
    stoltcissi skrev 2011-08-09 19:49:41 följande:

vart på nya bvc idag,simon väger 2540 ,blivit 48,5 cm lång ca(simon ville ejsamarbeta så bra..o huvudet har han växt 2 cm till
    jahur går de för er alla me magarna?
    o hur många ska t fikan imorn .. vilken condecco e det?

Jag tror vi bestämt på Condeco mittemot Soho på Östra Larmgatan.
  • Capa

Jag lever tjejer!! Följer tråden men har inte orkat skriva något bara. Sömnen är ett rent helvete nu då jag oftast ligger och krampar mig av värkar då, på dagarna har jag bara ett jääädrans tryck. Känns som hela blygdbenet ska slitas i stycken även om jag sitter ner, antar att denne lille killen har ett stort huvud haha
    Jag kommer imorgon, om något mot förmodan skulle hända så messar jag nån av er, antagligen dig Emilia då jag såg att du kommer Flört

Förresten idag kom mitt hallonbladste jag beställt, har nog haft lite mer värkar idag men inte starkare än vad jag brukar ha, däremot var det väääldans smaskens så man går inte helt lottlös iaf Tungan ute

Nu tycker jag för övrigt att det är dags att en bebis ploppar fram i tråden snarast!! Har en känsla av att det blir L86  som står på tur nu, Liisans lillebror och min lillebror i magen verkar bara gilla att luras ju.
    Kom igen nu bebisar och ge med er!!Baby

• Blondie82
    Capa skrev 2011-08-09 20:49:43 följande:
    Jag lever tjejer!! Följer tråden men har inte orkat skriva något bara. Sömnen är ett rent helvete nu då jag oftast ligger och krampar mig av värkar då, på dagarna har jag bara ett jääädrans tryck. Känns som hela blygdbenet ska slitas i stycken även om jag sitter ner, antar att denne lille killen har ett stort huvud haha
    Jag kommer imorgon, om något mot förmodan skulle hända så messar jag nån av er, antagligen dig Emilia då jag såg att du kommer Flört

Förresten idag kom mitt hallonbladste jag beställt, har nog haft lite mer värkar idag men inte starkare än vad jag brukar ha, däremot var det väääldans smaskens så man går inte helt lottlös iaf Tungan ute

Nu tycker jag för övrigt att det är dags att en bebis ploppar fram i tråden snarast!! Har en känsla av att det blir L86  som står på tur nu, Liisans lillebror och min lillebror i magen verkar bara gilla att luras ju.
    Kom igen nu bebisar och ge med er!!Baby
    Skönt att höra från dig men inte kul att du har så ont! Hoppas du orkar dig ut imorrn och vara med oss på fikastunden Glad, skall bli kul att träffa er alla som orkar sig dit... hoppas också jag orkar, inte helt lätt med en liten kille som inte sover på nätterna. Blir oftast så att jag inte komma upp ur sängen innan halv elva, men jag skall pallra mig upp tidigare imorrn Tungan ute
  • Jelli

Inga augustibebisar än?

I natt vakande jag av rejäl molvärk i nederdelen av magen och trodde att det kanske var värkar på gång men jag somnade snabbt om och mer än så blev det inte. Tre veckor kvar till BF och allt är så gott som förberett. Packade i alla fall min och dotterns väskor idag så vi inte behöver tänka på det när det sätter igång. Har bett kompisar som ska ställa upp som barnvakter att hålla koll på sina mobiler nu och hoppas att det hela flyter på bra när det sätter igång. jag är lite rädd att det ska gå snabbt och bli stressigt med att lämna iväg dottern och ta sig in, men det är väl bara att hoppas att lillan håller sig där inne tills jag ligger på förlossningen =)

Hade MVC-besök idag. Huvudet är lite ruckbart, 35 i SF-mått, bra blodvärde och blodtryck och vågen visade +15 kg. Nu får det vara bra. Jag får begränsa mig till max en glass om dagen resten av tiden! :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011