• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Liisaan

Ne inte ja heller! Har som tur är mobilen som jag kan hålla koll ifrån :) det går fortare än du tror jenjen och när du har din lilla tös hos dig är allt det där bortglömt det lovar jag dig :) e nog därför det känns lättare denna gngen att gå över tiden då jag vet att man inte kan göra nått åt det utan dom kommer när dom kommer :) och när dom väl är ute, herregud fäller nästan en tår nu haha, så häftig känsla och så älskade från första stunden, är som om dom alltid funnits i ens liv! Det drar nog igång för dig snart skall du se :) tänk att max, absolut max 4 veckor kvar till du är mamma! 4 veckor är ju ingenting! Och klaga på, bättre att klaga av sig det än att bära på det :)

• Jenric
    Liisaan skrev 2011-08-08 00:13:09 följande:
    Ne inte ja heller! Har som tur är mobilen som jag kan hålla koll ifrån :) det går fortare än du tror jenjen och när du har din lilla tös hos dig är allt det där bortglömt det lovar jag dig :) e nog därför det känns lättare denna gngen att gå över tiden då jag vet att man inte kan göra nått åt det utan dom kommer när dom kommer :) och när dom väl är ute, herregud fäller nästan en tår nu haha, så häftig känsla och så älskade från första stunden, är som om dom alltid funnits i ens liv! Det drar nog igång för dig snart skall du se :) tänk att max, absolut max 4 veckor kvar till du är mamma! 4 veckor är ju ingenting! Och klaga på, bättre att klaga av sig det än att bära på det :)
    Ja, ska tänka så - max fyra veckor. Det är ju inte länge alls! Tänk att jag ska bli mamma.... Solig

Sitter här och pustar och stånkar och Eric bara skrattar, hahaha... näe, han förstår väl att det är jobbigt, men ändå skönt att skriva av sig här, till andra som verkligen förstår vad man går igenom {#emotions_dlg.flower}

Är det förresten någon som har hittat en bra musikmobil som kan fästa på vaggor - inte bara på spjälsängar? Tror inte att den vi köpt kommer kunna fästa på vaggan.... Obestämd
  • Capa

Håller på o öppna mig så hem o vila tills värkarna kommer igång, har lite ont nu så håll tummarna!! Forsade ut blod innan därför jag fick paniiiik, jädrans lurebebis!!

• Jenric

Håller tummarna!!! Snart kommer lillebror SoligBabyGlad wooooiiii!

• Capa
    Haha, tack tjejer men det verkar som han ska luras allt han kan nu haha
    Fick en stor blödning med färskt blod och massa oooonda hugg i ryggen innan, trodde det var kört med bebisen att moderkakan lossnat. Jag hamna i chock o bara grät o Daniel ringde förlossningen som beodrade oss in med en gång. Tack o lov mådde bebisen bra iaf!! Tydligen teckenblödning, att förlossningen startat men då jag inte har några värkar (förutom molande mensvärk) och ej öppnat mig ännu så blir det hem o vila. Tappen är tillbakadragen och mjuk iaf, nu ska man bara öppna sig med. Däremot har han sjunkit ner rejält nu och trycker på nåt fruktansvärt och strålar ut i ryggen. Men med tanke på busbebisen så lär jag ha det såhär 3 veckor till MINST haha
    Är bara så glaaaaad att han mådde bra!! Blev rejält skrämd där ett tag Rynkar på näsan
  • juliaa

Capa håller tummarna för dig med och hoppas att bebis inte alls luras och vill komma ut. Men vad skönt att allt var bra i alla fall.

• Devotion

Capa: jisses vad spännande att det är på gång!!! Förstår att du blev orolig med blödningen men verkligen skönt att bebis mår bra!!! Snart snart är Han här!!!

• Devotion

Capa: jisses vad spännande att det är på gång!!! Förstår att du blev orolig med blödningen men verkligen skönt att bebis mår bra!!! Snart snart är Han här!!!

• Devotion

Tycker som ni andra att det är skönt att ha er att "prata av sig med".

Jenjen: jag förstår vad du menar med att det är svårt att hitta en position som är bekväm. Det bästa är väl att variera sig kanske?! För oavsett om man ligger, sitter, står eller går så blir det jobbigt efter ett tag...

Lawendel: jag önskar att jag hade ro i kroppen att sätta mig framför tvn men jag kan bara sitta en kort stund innan jag får myrkryp i benen.

I övrigt försöker jag greja med sånt som man kanske inte hinner i vanliga fall - städa skåp, garderober osv. Men man orkar ju inte lika mycket heller... Idag ska jag försöka ge mig på att tvätta o städa bilen lite. Får se hur det går!

I övrigt håller jag med om att det är långsamt nu på slutet. Om man hade vetat att det var 4 v kvar så hade man säkert tänkt annorlunda men nu vet man ju att bebben kan komma när som helst och då blir man (jag) mer otålig!

Jag trodde också att det låg en condeco precis utanför kompassen men det var längesen jag var där i krokarna så den kanske har stängt?!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011