• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jelli

Hej på er. Så spännande att titta in för rätt som det är har det kommit en till bebis. Här är det molvärk till och från hela tiden men det blir inte starkare än lätt mensvärk så det behöver ju inte betyda något. I helgen får det inte alg något för sambon är 15 mil hemifrån. Mina föräldrar kommer visserligen och han kan vara hemma inom ett par timmar, men slipper gärna stressen att vänta på att han ska hinna i tid. Men from nästa vecka är hon välkommen. Tror det blir svårt att hitta café där alla vagnar får plats så fikadejter hemma hos varann låter som en bra idé

• emelielj
    Blondie82 skrev 2011-08-10 17:26:18 följande:
    Oj du har det kämpigare än mig! Jobbigt när han vill amma varje timme på nätterna, jag som tycker det är riktigt jobbigt med varannan!! Vidar började kräkas för några veckor sedan och jag trodde inte han skulle få tillräckligt när så mycket kom upp igen men vågen går uppåt hela tiden så tydligen hade jag fel Glad. Så du behöver nog inte vara orolig! Dom säger också att pojkar kräks mer än flickor. Vet inte riktigt om det är så eller inte....

Tack tjejer för en mysig fika idag! Det var skönt att kmma ut en sväng även om vädret inte var det bästa Solig Får se vad vi skall hitta för fik sen när det blir fler vagnar än magar Flört. Vi får börja åka runt till varandra då Glad.

Håller med Jenjen man är otroligt nyfiken på hur det går för alla och varje gång man uppdaterar sidan hoppas man på att det skall ha kommit en ny liten bebis till världen Baby. Så spännande Skrattande
    Ja på nätterna är det väldigt segt att vakna så ofta! Har jag tur så sover han 2-3 timmar i sträck men det gör han bara några få gånger per dygn, annars är det bara en kortis som gäller. På dagarna är det helt lugnt, jag är rätt pigg men om nätterna är det inte alls roligt att vakna så ofta! Men han är ju min prins så jag vänjer väl mig :)
    Ja det känns ju som om mer kommer upp än vad dom äter men det kanske inte är så då, jag hoppas ju att jag märker på honom ifall han inte mår bra!
  • ciccile

Tack för en mysig fika, så härligt att se alla magar, bebisar och goa tjejer . Nu har mina svärföräldrar åkt hem och jag överlevde men får bita mig i tungan ibland .

19/7 Myrangbg, Vincent föddes 16:38 och vägde 1820 gram.

15/7 stoltcissi, simon föddes 20:58  o vägde 2190 gramBaby'

24/7 inda, malin föddes 16:56 och vägde 4944 gram Hjärta

25/7 juliaa: Saga föddes 20:28 och vägde 2335 Hjärta

31/7 Emelielj: Oliver föddes 14.40 och vägde 4220

Oj vilket dåligt minne jag har fick kolla upp både klockslag och vikt i journalen .

• ciccile
    Liisaan skrev 2011-08-10 18:55:39 följande:
    Verkligen dåligt minne myran då han föddes i juni va? :) ;)
    Hmmm gör om och gör rätt

19/6 Myrangbg, Vincent föddes 16:38 och vägde 1820 gram

15/7 stoltcissi, simon föddes 20:58  o vägde 2190 gramBaby'

24/7 inda, malin föddes 16:56 och vägde 4944 gram Hjärta

25/7 juliaa: Saga föddes 20:28 och vägde 2335 Hjärta

31/7 Emelielj: Oliver föddes 14.40 och vägde 4220

Nu tror jag att det blev rätt
  • TantKerstin
    emelielj skrev 2011-08-10 16:57:57 följande:
    Min lillkille är ett riktigt matvrak! Äter varje timme nästan dygnet runt. Ibland sover han lite längre och de är undantagen. Men senaste dygnet har han börjat kräkas upp massa. Nu var det ett tag sen men igår kväll och inatt spydde han ganska mycket, med tanke på att han inte spytt alls innan. Det betyder inget eller? Är rädd att han spyr upp allt han får i sig och då inte får i sig tillräckligt!
    Tror det är ganska vanligt, något med att magmunnen inte riktigt kan stänga sig ordentligt när de är så små. Alexander var likadan men det går över..om några månader Fram tills dess kan jag rekommendera att alltid ha med dig bra med ombyte både till bebis och till dig själv..
    Myrangbg skrev 2011-08-10 18:23:03 följande:
    Tack för en mysig fika, så härligt att se alla magar, bebisar och goa tjejer . Nu har mina svärföräldrar åkt hem och jag överlevde men får bita mig i tungan ibland .

Capa: Usch, din stackare, tycker verkligen synd om dig som måste ha så ont hela tiden. Kan dom inte göra något för att hjälpa dig att komma igång lite mer?

Kom på världens grej inatt när jag skulle sova; Jag tog ett stort täcke som jag rullade ihop o kramade om hela natten. Då kunde jag både lägga upp magen OCH benet för att avlasta höften samtidigt som jag kunde lägga mer mig på magen. Helt otroligt skönt

Tycker också det är så spännande varje gång man loggar in för att se om det kommit nån mer bebis, och jag tycker alla har valt så fina namn till sina små bebisar också Hjärta
  • nerdgirl78

Håller med om att ni har valt fina namn på era små. Jag och maken kom äntligen överens igår om ett namn som båda gillar :) Jahopp är på bf + 2 idag, gick över 2 dagar med N oxå så jag hoppas att det sätter igång snart. Hoppas på att det kommer några augustibebisar snart!!

• Jelli
    TantKerstin skrev 2011-08-10 20:32:08 följande:
    Kom på världens grej inatt när jag skulle sova; Jag tog ett stort täcke som jag rullade ihop o kramade om hela natten. Då kunde jag både lägga upp magen OCH benet för att avlasta höften samtidigt som jag kunde lägga mer mig på magen. Helt otroligt skönt

Tycker också det är så spännande varje gång man loggar in för att se om det kommit nån mer bebis, och jag tycker alla har valt så fina namn till sina små bebisar också Hjärta
    Smart! Själv pröjsade jag flera hundra för en gravidkudde som har samma funktion men som kommer vara otroligt mycket ivägen om några veckor ;)
  • Capa

Tantkerstin
    Åååh det där med täcket måste jag prova inatt!! Tack för du delar med dig, har du mer smarta tips på lur så tveka inte att spotta ut dom Tungan ute

Fortfarande inget mer här än en busbebis i magen. Ska till bm idag och ska höra med henne om det finns något man kan göra som tex hinnsvepning. Trycket i underlivet har jag konstant, känns som jag ska slitas i stycken både när jag rör mig eller är still. Inatt låg D och masserade min rygg till halv 4 då jag hade så ont, jisses alltså kan man ha mer krämpor ont Haha Samtidigt njuter jag av att ha den lille i magen då jag vet att man kommer sakna varje lille rörelse sen, blandade känslor helt enkelt. Kanske är det bästa ändå att ha lite smärtor i slutet så man inte går och deppar ner sig när han väl är ute, vilket jag tycker att han borde vara nu istället för att retas!! Har iofs 10 dgr kvar till BF så ska nog inte klaga för mycket..... han kommer när han kommer, som alla andra små i tråden. Men allvarligt talat, nu har det varit rätt tyst på bebisfronten här inne ett tag, kan någon liten sötnos ta och komma ut nu då!! Baby Solig

• Fru R
    Capa skrev 2011-08-11 08:55:37 följande:

Tantkerstin
    Åååh det där med täcket måste jag prova inatt!! Tack för du delar med dig, har du mer smarta tips på lur så tveka inte att spotta ut dom Tungan ute

Fortfarande inget mer här än en busbebis i magen. Ska till bm idag och ska höra med henne om det finns något man kan göra som tex hinnsvepning. Trycket i underlivet har jag konstant, känns som jag ska slitas i stycken både när jag rör mig eller är still. Inatt låg D och masserade min rygg till halv 4 då jag hade så ont, jisses alltså kan man ha mer krämpor ont Haha Samtidigt njuter jag av att ha den lille i magen då jag vet att man kommer sakna varje lille rörelse sen, blandade känslor helt enkelt. Kanske är det bästa ändå att ha lite smärtor i slutet så man inte går och deppar ner sig när han väl är ute, vilket jag tycker att han borde vara nu istället för att retas!! Har iofs 10 dgr kvar till BF så ska nog inte klaga för mycket..... han kommer när han kommer, som alla andra små i tråden. Men allvarligt talat, nu har det varit rätt tyst på bebisfronten här inne ett tag, kan någon liten sötnos ta och komma ut nu då!! Baby Solig

Men va fasen... Trodde verkligen du skulle ha fått nu... Jaja, han kommer när han är klar!
    Låter som om D gör sitt jobb bra! En extra {#emotions_dlg.flower} till honom tycker jag!

TantKerstin: låter smart!

Nerdgirl: Kul att ni är överrens om namn, det är längre än vad vi har kommit. Bf +2 säger du... då tycker jag att det är dags nu! Heja bebis!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011