• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi
    Capa skrev 2011-08-11 16:06:31 följande:
    Hihi så duktig du är!! Keep it up!! Kanske blir det ändå en gemensam frukost imorron då jag också fortfarande har ont men scccch får inte nämnas så att bebisen hör Flört Jag är däremot inte ute och går nu då Leonora har en liten bråkardag, däremot är jag inne och storstädar hennes rum, dammtorkar varenda liten leksak med, tar på krafterna men det ska det väl göra Tungan ute
    men när du ändå e igång o städar,kan bjuda på fika om du tar min lägenhet åxå:Flört
  • L86

Kl 08.08 imorse föddes vår lilla kille, Vilton! 3955 g och 52 cm. 24 timmar efter att vi blev igångsatta i onsdags kom han äntligen ut till oss. Just nu är vi på bb östra och pustar ut! Lyckan är total!

• ciccile
    L86 skrev 2011-08-11 17:03:02 följande:
    Kl 08.08 imorse föddes vår lilla kille, Vilton! 3955 g och 52 cm. 24 timmar efter att vi blev igångsatta i onsdags kom han äntligen ut till oss. Just nu är vi på bb östra och pustar ut! Lyckan är total!
    Grattis och vad härligt att han äntligen har kommit ut till er. Njut så mycket det går och hoppas ni alla mår bra!
  • Liisaan

Heja oss capa! Lagt mig ner lite i sängen då smärtan i ryggen blir för jobbig. Försöker hålla ut och vänta med förlossningen lite till då ja e rädd att det avtar då. Lite vila och sen tar ja musik i öronen och går ut och går lite. Håller tummarna för att det blir frukost imon för oss capa, flera får gärna vara med! Komsi komsi bebisar! :)

• Greta

Hej tjejer!

Det är roligt att läsa här men har inte orkat vara så aktiv själv. Det är spännande nu den sista tiden, det känns som att vem som helst av oss kan få vilken dag som helst  Glad Oftast får man väl inte direkt någon förvarning heller.

Har själv 6 dagar kvar till BF, men hoppas såklart att den lilla ska titta ut tidigare då det börjar bli riktigt jobbigt nu. Har bara sedan igår väldigt ont av foglossningar baktill och tar mig knappt runt här hemma i lägenheten. Det har verkligen ökat från 0-100. Någon annan som har varit med om samma sak? Har också haft menssmärtor och kännt stickningar där nere nu en tid. BM säger dock att det nog bara är vanliga förvärkar och inte något tecken på att något är på gång. Enligt henne så fanns det inga förberedande tecken alls man kunde ta fasta på. Inte alls speciellt peppande. På gott och ont så vet man nu inte riktigt vad man ska vänta sig och hur det ska börja. Men så är det väl. Plötsligt händer det! Glad 

Grattis till eran lilla kille, vad skönt att han äntligen ville titta ut!
  • Greta

Ni som försöker "motionera" fram en förlossning, tror ni verkligen det funkar? Visst så ökar ju molvärken och spänningarna när man rör på sig, men har samtidigt hört att det bara är en myt. 

• Liisaan

Greta: ne tror inte man kan motionera fram en förlossning men det hjälper bebisen att sjunka ner det sista och även tänja på. Stod upp hela min förlossning förutom under krystvärkarna, så visst gör det nytta när det väl är igång men att det sätter igång en förlossnibg tror jag inte :)

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-08-11 16:48:22 följande:
    men när du ändå e igång o städar,kan bjuda på fika om du tar min lägenhet åxå:Flört
    Haha, ja kommer inte ungen ut efter en klinisk städning här ger jag mig på din med Flört Hur har du det nu med alla möten och trots??
    Grattis än en gång!! Skål  Han är verkligen helt underbar!! Jisses vad man längtar efter sin lille nu...... Men det e tusan vad våra namnförslag blir "tagna" hela tiden då, både Milton, Vincent och nu Vilton haha Eller också har vi bara bra smak i tråden Tungan ute Hur mår ni nu, hur var förlossningen??
  • Capa
    Greta skrev 2011-08-11 17:20:49 följande:
    Ni som försöker "motionera" fram en förlossning, tror ni verkligen det funkar? Visst så ökar ju molvärken och spänningarna när man rör på sig, men har samtidigt hört att det bara är en myt. 
    Att motionera fram en förlossning vet jag inte, men har du värkar så kan du drastiskt korta ner förlossningsarbetet du du luckras upp snabbare både av att vara i rörelse och med hjälp av gravitationslagen. Just därför vill bm gärna ha dig rörandes så mycket som möjligt vid en förlossning Flört Nu kan jag bara svara för mig men jag tyckte dessutom att det var myyycket lättare att ta sig igenom smärtan rörandes än liggandes.
    Liisaan skrev 2011-08-11 17:09:08 följande:
    Heja oss capa! Lagt mig ner lite i sängen då smärtan i ryggen blir för jobbig. Försöker hålla ut och vänta med förlossningen lite till då ja e rädd att det avtar då. Lite vila och sen tar ja musik i öronen och går ut och går lite. Håller tummarna för att det blir frukost imon för oss capa, flera får gärna vara med! Komsi komsi bebisar! :)
    Ja Heeeeja!! Haha om inte bebisarna ger med sig nu så får vi iaf fint hemma Flört Jag har också en städpaus nu, molar på i magen och ryggen och trycket neråt är lika hemskt som innan så jag hoppas han ger med sig nu!! Kör vi på Östra så vi kan morgonfika med Li?? Flört haha Näää, inte hoppas för mycket här, DET har jag lärt mig iaf!!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011