• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • nerdgirl78
    Fru R skrev 2011-08-11 09:04:27 följande:
    Nerdgirl: Kul att ni är överrens om namn, det är längre än vad vi har kommit. Bf +2 säger du... då tycker jag att det är dags nu! Heja bebis!
    Ja det känns skönt att äntligen vara överens om ettt namn som båda gillar, jag har ju haft en del på lager men de har inte maken varit så förtjust i :)

Ja nu får han ploppa ut snart, känns som om man inte gör ngt annat än att vänta nu. Har tid på mvc imorgon så får se vad hon säger då. 
  • stoltcissi

ojhär e man ej inne på 2 dagar o ni tjejer skrivit hela 4 sidor,ville bara säga tack för en trevlig fika.
    kul o ifå se bebisar,gravida o alla goa tjejer {#emotions_dlg.flower}
    ojoj liiisan håll oss uppdaterade
    fru r.. ja va åxå lös i magen i slutet innan ja fick likaså illamående..
    capa: ja be din bm om hjlp på traven nu

håller med alla om att de är spännande o vänta o se om de kommit nån mer bebis i tråden
    ne nu knorrar min lille dags för matning
    va rädda om er alla

• nerdgirl78
    Jenric skrev 2011-08-11 09:26:25 följande:
    Skönt att ni kommit överens om namn! Det har vi också, fast mellannamnet/n är inte klara än. Där går våra meningar isär lite Glad Men vi kommer vänta och se om den lilla som kommer ut passar att heta vad vi tänkt oss. Vi har ju fått veta att det är 95 % tjej, men det kan ju hända att det kommer ut en liten kille istället och då får man ju liksom tänka om Glad

BF+2 jag hoppas det kommer igång för dig snart! Jag har själv två dagar till BF nu. Det är ju flera bebisar på gång nu, ska bli så spännande framöver!! Solig
    Ja det känns skönt att vi kom överens om förnamnet, mellannamnen har vi inte helt klara ännu. Ja visst vill man helst se den lilla/lille för att se om namnet passar. Hehe ja det hade varit lite kul om det kom ut det andra könet ist :) Hoppas att eran lilla tittar ut snart!!

Bf + 3 idag och har haft lite mensvärkar tidigt imorse men inget mer. Känner att huvudet är långt nere och väntar på minsta tecken men med N så hade jag svaga värkar till och från i några timmar innan vi tillslut åkte in, eftersom det var första barnet då visste jag inte riktigt vad jag skulle känna efter så de på förlossningen ville att jag skulle vara hemma tills det var 3 minuter emellan värkarna, så då var jag snällt hemma :)

Nu känns det som om man är på ruta ett igen och vet inte riktigt vad man ska känna, jag menar det var ju ändå över 5 år sedan jag fick N ;) nejdå men denna gången kommer jag att åka in tidigare men man vet aldrig.

Nu får vi allt se till att klämma ut de små snart ;) 
  • Capa

Hemma igen från besöket från bm som förhoppningsvis blir det sista. Fick en ny tid om 2 veckor men min bm var övertygad om att vi inte skulle ses då, jag hoppas detsamma haha
    Hinnsvepning är inte aktuellt dels med tanke på min blödning i söndags så var det inte läge att in o rota där när jag redan är så känslig, jag behöver allt blod jag har då jag fortfarande har lågt blodvärde. Hon trodde dessutom inte att jag skulle gå så länge till såhär utan att det var dags snart, hon trodde inte ens att jag skulle gå BF-tiden ut, än en gång hoppas jag detsamma!! haha 10 dgr till BF!! Yihaaaaaaa!! Solig

Jenjen, Ååååh donuts!! Det har jag varit sugen på hela graviditeten, jisses nu blev jag ÄNNU mer sugen ju!! Har precis handlat hem en laddning med chips och mjölk som är min andra craving, får köra på det ikväll istället haha Nu vet man ju aldrig när det är dags att föda så jag passar på att trycka ner så mycket jag kan nu, sen är det dags att tänka på vikten igen och gå ner allt, men en sak i taget haha

FruR, Håller tummarna nu då att du kommer hem med en gungstol!! Jag önskade mig en när jag fyllde år och fick en av mina föräldrar, sitter i den o gungar nu när jag har ont med, uuuunderbart!! Skrattande Undrar också som devotion, varför sen avnavling?? Vet du nåt som inte jag vet?? (antagligen Flört) haha

Liisan, Jag gör inget annat än att hålla tummarna här!! Vågar inte ens släppa dom för att klia mig nånstans, så spänd är jag. Kom igeeeen nu lillebrooooor!! Tungan ute

• stoltcissi

capa:håll ut{#emotions_dlg.flower} 
    ang sen avnavling är väl pga att de bebisar som avnavlas för tidigt kanske  ej får tillräckligt med blod genom navelsträngen  till sig,så är det väl fru r? el e ja helt ute o cyklar?

• Jelli

Fru R: Har också hört om magar som gör allt för att tömma sig innan det är dags. Här växlar det nåt enormt från dag till dag. Ingen ordning på nåt.

• Jelli

Capa: hahaha. Men va gulligt tänkt att förebygga nästäppan, det ska han ha en eloge för.

• Liisaan

Promenad check, skrubbning av badrum pågår, skall fixa med skötbordet, vågar inte stta mig ner då ja e rädd att det lägger av.värkarna börjar tillta men jag vågar inte hoppas på för mkt än :) vart och handlat nu med. Blir en promenad lite senare med när lillan sover så jag kan gå fortare :)

• Jelli

Liisan: Håller tummarna stenhårt för den första augustibebisen nu!

• Capa
    Liisaan skrev 2011-08-11 15:31:37 följande:
    Promenad check, skrubbning av badrum pågår, skall fixa med skötbordet, vågar inte stta mig ner då ja e rädd att det lägger av.värkarna börjar tillta men jag vågar inte hoppas på för mkt än :) vart och handlat nu med. Blir en promenad lite senare med när lillan sover så jag kan gå fortare :)
    Hihi så duktig du är!! Keep it up!! Kanske blir det ändå en gemensam frukost imorron då jag också fortfarande har ont men scccch får inte nämnas så att bebisen hör Flört Jag är däremot inte ute och går nu då Leonora har en liten bråkardag, däremot är jag inne och storstädar hennes rum, dammtorkar varenda liten leksak med, tar på krafterna men det ska det väl göra Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011