• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • nerdgirl78

Liisan: Tacktack! Med N blödde jag ingenting alls och märkte inte av ngn slemmis heller, de tog hål på hinnan på östra. Nu hade jag värkar i ca en timme hemma bara å då gick slemmisen. Kom in till förlossningen nästan helt öppen och hade inte ens märkt att vattnet hade sipprat ut, så det var verkligen annorlunda från förra gången. Man kan inte föreställa sig hur det kommer att börja heller :) Kämpa på och hoppas att han tittar ut snart!

• Jenric
    Liisaan skrev 2011-08-12 11:02:26 följande:
    Har vart på mvc idag, allt var bra som vanligt. Fick en ny tid nästa fredag men hon tror inte att jag kommer då utan hon tror att bebis kommer när som helst. Vi får väl se. Hon sa att samlag är det enda hon kan rekomendera en omföderska. Det brukar tydligen vara såhär att det drar igång och sedan lägger av för att dra igång igen.

Frågade även om detta med att blöda under öppningsskedet, det har inte kommit en enda droppe blod på mig men slemmis har nog gått iaf. Med Maya hade jag flera teckenblödningar så jag vart lite orolig att jag inte ens börjat öppna mig. Hon sa att det är vanligare att man blöder första gången då allt är så himla känsligt, nu har min kropp vart med om det en gång och jag behöver absolut inte blöda något alls utan hon trodde jag börjat öppna mig.

Sedan så pratade vi om hinnsvepning och bm på mvc gör inte detta men det är lite prat om att dom eventuellt skall börja med det men det är eventuellt inte lämpligt ändå för dom vet inte vad dom kan ställa till med sa hon. Förlossningen kan göra detta men väldigt sällan innan v 42. Eftersom bebis mår bra och jag gick över tiden med Maya så skall jag försöka hålla ut, det är det bästa tycker hon.

Hon lugna mig även med att det är väldigt sällan som det blir dom komplikationerna som var med Maya på flera barn. Det blev akut sugklocka med Maya då hennes hjärtljud gick så högt upp och lactatprovet visade hotande fosterasfysi (stavning???). Så förhoppningsvis får jag upp denna busen på magen som jag vill :)

Hon såg även att Maya vägde över 4 kg och tippade på att denna bebisen väger något sådant nu :) Fast det had jag redan gissat på då det känns som en liten tjockis :) :)

Maya har även kommit med ett namnförslag som passar riktigt bra in haha. I bilen på väg till mvc sa hon "Mamma lillebror ska heta Emil, som den förgrämmade ongen"
    Hahahahaha ja vi får väl se
    Hihihi, Maya har ju helt rätt - det blir ett passande namn på er lilla busunge till lillebror!

Även min BM sa att så länge bebis verkar må bra så gör de inget för att skynda på det hela... Jag fick ju en ny tid 22 augusti, men hoppas jag inte behöver gå dit då. Vi får försöka hålla ut - fast det är ju betydligt jobbigare för dig (och Capa!) med alla värkar som sätter igång ordentligt för att sedan avta Rynkar på näsan Jag har ju BF imorgon men gissar att det inte lär hända så mkt då Tungan ute Ställer nu in mig på den 22 augusti istället, och tar det därifrån. Händer det något innan dess är det bonus! Hade faktiskt lite ont i nedre delen av ryggen inatt, tänker att det beror på att bebis håller på att sjunka längre ner.

Ska försöka sysselsätta mig med något nu, har redan avklarat dagens höjdpunkt - var på jobbet när de hade fika 9.30. Vi har en bänk utanför byggnaden i solen där vi brukar sitta, det var kul att träffa dem igen Glad men oerhört skönt att åka därifrån när fikapausen var slut, istället för att behöva gå in och jobba, hehehe...

Eric håller på att fixa med bilen, kanske ska ta lite glass och jordgubbar och en stol och sätta mig brevid och titta på Glad Kanske en tur till havet i eftermiddag??? Eller kanelbulle-bak...
  • Capa

Grattis Nerdgirl!! Kul att höra att iaf en bebis gav med sig tillslut, hoppas lille Max skapar en trend nu ;)

• Fru R
    nerdgirl78 skrev 2011-08-12 10:56:34 följande:
    Hej alla! Här blev det frukost på östra minsann. Nu har lilla Max tittat ut :) snabbt som gatan gick det oxå. Han vägde 3550g å var 52 cm lång. Nu gottar vi oss på bb å vilar, maken är hemma med storebror. Kämpa på tjejer!
    Grattis!!! Va härligt att inte behöva vänta mer utan ligga och mysa med honom!!

Liisaan: ha ha, lilla M har helt rätt om lillebror! Tycker verkligen ni ska överväga Emil som namn!!

Viiiillllll ooooccckkkksssååååå  hhhhhhaaaaa uuuuuuttttt mmmiiiiiiinnnnnn nnnnuuuuuuuu!!!!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • juliaa

Nerdgirl: Grattis till eran lille Max :)

Ja nu hoppas vi att det blir en trend:) så alla får sina små.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011