• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Liisaan

Bf+5 inatt fick ja 2 jättevärkar och ÄNTLIGEN tänkte jag. Sen börja dom bli vanliga små fjuttvärkar! Suck! Mvc imon så får ja väl en tid på östra hoppas ja. Hur går det för er? Så spännande nuuu!!!! :)

• Devotion

Tack tjejer för en trevlig fika igår!! Alltid lika kul att ses och extra roligt att få träffa de små goingarna!

Jag tycker också att det är dags för en liten till i tråden snart!!

Själv har jag precis varit hos BM v 39+0 idag

Blodtryck: 111/66
    Hjärtljud: 136
    SF-mått: 37 (1 cm mer än sist)
    Huvudet neråt men ej fixerat!

Så allt verkar vara som det ska! Liten lever rövare där inne men verkar inte ha några större planer på att komma ut...

• Capa
    Liisaan skrev 2011-08-11 09:14:16 följande:
    Bf+5 inatt fick ja 2 jättevärkar och ÄNTLIGEN tänkte jag. Sen börja dom bli vanliga små fjuttvärkar! Suck! Mvc imon så får ja väl en tid på östra hoppas ja. Hur går det för er? Så spännande nuuu!!!! :)
    Men va tusan är detta för busungar!! Blir lejonpojkar så busiga haha Verkar inte bättre ju...... haha
    Fru R skrev 2011-08-11 09:04:27 följande:
    Men va fasen... Trodde verkligen du skulle ha fått nu... Jaja, han kommer när han är klar!
    Låter som om D gör sitt jobb bra! En extra {#emotions_dlg.flower} till honom tycker jag!

TantKerstin: låter smart!

Nerdgirl: Kul att ni är överrens om namn, det är längre än vad vi har kommit. Bf +2 säger du... då tycker jag att det är dags nu! Heja bebis!
    Ja D är verkligen helt underbar nu på slutet, kanske lite för underbar..... jag vaknar alltid på natten av att jag är täppt i näsan och inte kan andas, igårkväll när jag väl somnat vaknar jag av att han kör in nässprayen i min näsa för att "förebygga att jag blir täppt" haha Det var INTE lika gulligt det så där dras blomman in igen Flört haha
    Hur mår du med dina fogar nu??
  • Jenric
    TantKerstin skrev 2011-08-10 20:32:08 följande:
    Kom på världens grej inatt när jag skulle sova; Jag tog ett stort täcke som jag rullade ihop o kramade om hela natten. Då kunde jag både lägga upp magen OCH benet för att avlasta höften samtidigt som jag kunde lägga mer mig på magen. Helt otroligt skönt

Tycker också det är så spännande varje gång man loggar in för att se om det kommit nån mer bebis, och jag tycker alla har valt så fina namn till sina små bebisar också Hjärta
    Hehe, lustigt för det där med täcket kom jag också på för några dagar sen, superskönt! Tog Erics Skrattande täcke och rullade till en tjock korv. I natt lade jag den även bakom ryggen och längs med hela kroppen för att kunna ligga "på rygg" utan att få andningssvårigheter och sammandragningar. Måste då även ha en lite tjockare kudde som stöttar upp magen på framsidan, men åååh så skönt det var!! Jag är nämligen rygg- eller mag-sovare. Att sova på sidan har aldrig varit min grej... Glad
    nerdgirl78 skrev 2011-08-10 20:55:07 följande:
    Håller med om att ni har valt fina namn på era små. Jag och maken kom äntligen överens igår om ett namn som båda gillar :) Jahopp är på bf + 2 idag, gick över 2 dagar med N oxå så jag hoppas att det sätter igång snart. Hoppas på att det kommer några augustibebisar snart!!
    Skönt att ni kommit överens om namn! Det har vi också, fast mellannamnet/n är inte klara än. Där går våra meningar isär lite Glad Men vi kommer vänta och se om den lilla som kommer ut passar att heta vad vi tänkt oss. Vi har ju fått veta att det är 95 % tjej, men det kan ju hända att det kommer ut en liten kille istället och då får man ju liksom tänka om Glad

BF+2 jag hoppas det kommer igång för dig snart! Jag har själv två dagar till BF nu. Det är ju flera bebisar på gång nu, ska bli så spännande framöver!! Solig
    Capa skrev 2011-08-11 08:55:37 följande:

Tantkerstin
    Åååh det där med täcket måste jag prova inatt!! Tack för du delar med dig, har du mer smarta tips på lur så tveka inte att spotta ut dom Tungan ute

Fortfarande inget mer här än en busbebis i magen. Ska till bm idag och ska höra med henne om det finns något man kan göra som tex hinnsvepning. Trycket i underlivet har jag konstant, känns som jag ska slitas i stycken både när jag rör mig eller är still. Inatt låg D och masserade min rygg till halv 4 då jag hade så ont, jisses alltså kan man ha mer krämpor ont Haha Samtidigt njuter jag av att ha den lille i magen då jag vet att man kommer sakna varje lille rörelse sen, blandade känslor helt enkelt. Kanske är det bästa ändå att ha lite smärtor i slutet så man inte går och deppar ner sig när han väl är ute, vilket jag tycker att han borde vara nu istället för att retas!! Har iofs 10 dgr kvar till BF så ska nog inte klaga för mycket..... han kommer när han kommer, som alla andra små i tråden. Men allvarligt talat, nu har det varit rätt tyst på bebisfronten här inne ett tag, kan någon liten sötnos ta och komma ut nu då!! Baby Solig

Hoppas du får lite bra hjälp hos BM idag. Tycker de borde kunna hjälpa dig på vägen nu när du haft så jobbigt så länge. Håller med Fru R, din D jobbar på bra!

Och JA - nu får bebisarna ta och titta ut, det är ju snart mitten av augusti!!!! Förvånad inte en enda augustibebis än!?!
  • Fru R

capa: sluta jag får ont i magen av att skratta så!!! Sprejade han dig i förebyggande syfte!?!!? Det var det roligaste jag har läst på länge!!!
    Fogarna är faktiskt bättre vilket gör A nervös eftersom de blev bättre någon vecka innan Alicia föddes... Ha ha, lite kul ska jag väl också få ha!!

Sorry tjejer för detaljerna här nu, men är det någon mer än jag som blivit lösare i magen de sista dagarna?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-08-11 09:29:29 följande:
    capa: sluta jag får ont i magen av att skratta så!!! Sprejade han dig i förebyggande syfte!?!!? Det var det roligaste jag har läst på länge!!!
    Fogarna är faktiskt bättre vilket gör A nervös eftersom de blev bättre någon vecka innan Alicia föddes... Ha ha, lite kul ska jag väl också få ha!!

Sorry tjejer för detaljerna här nu, men är det någon mer än jag som blivit lösare i magen de sista dagarna?
    Hahaha, såhär i efterhand kan jag också skratta åt det, men det va fasen inte kul o vakna av att få något inkört i näsan hahaha Blev skogstokig på honom, kanske därför han kände sig skyldig att massera...... hmmm nåja isåfall var det värt det Tungan ute

Lustigt med dina fogar även om det låter så mycket bättre att inte ha ont. Vågar man hoppas att något är på G för dig....?? Tungan ute Jag har inte blivit lösare men går väldigt ofta nu, men vet inte om det bara har att göra med att bebisen ligger o trycker som han gör.... Obestämd Man har ju hört att magen vill ha ut det mesta innan det är dags för dagen D, men minns inte att jag hade det så med L...... minns iofs inte mycket från den tiden just nu haha
  • Devotion

Nässpray i förebyggande syfte... Från någon annan! Haha! Det låter som ngt min sambo kunnat göra också! Förstår om det var en otrevlig överraskning men bra om det ledde till massage! :P

Fru R: skönt med fogarna!! Ang. magen så är min lite velig... Ena dan lös så att man hoppas att bebis är på G och nästa hård som attan!

Vilket ruggigt väder det är ute... Ska nog krypa ner under täcket med en bok! Hade ju BM-tid på min bästa sovtid!

• Blondie82

Capa: hahahaha jag skrattade så hårt att V tappade taget om bröstet och blev skitarg på mig ;) hysteriskt roligt men samtidigt jättegulligt av honom så jag tycker nog allt han skall få behålla blomman du drog bort :P
    Prata med din bm om hinnsvepning! Du har haft det för kämpigt på tok för länge nu så hon borde kunna skicka en remiss till östra om det!! Du går väl köra på "hysteriska gråt -kortet"...

• Liisaan

Capa: hahahah tack för att du liva upp min dag idag eller ja tacka D! :) håll tummarna för mig nu, har regelbundna värkar nu, dock tycker jag inte dom gör så jätteont än men jag vill in i tid och vill gärna veta om drt ens är på g eller om det bråkar som vanligt. Kände ju inte något förän. Dom sista cm med maya så jag minns bara att det ska göra så ont att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Uppdaterar er här och låtsas inte som nått på fb förän jag vet att det är dags så slipper folk ringa och oroa sig i onödan :)

• Capa

Lisaan, Nu håller jag verkligen tummar o tår här att din lilles lurperiod är över o att han snart ligger i din famn!! Heja heja bebis!! :D

Hahaha ja antar att tanken med nässprayet var gulligt, jag får väl gå in o väcka han nu på samma sätt ;) haha Snart dags för bm, ska ta o höra med hinnsvepning däremot har jag lite värkar nu o imorse kräktes jag massa igen, nåt på G idag då?? :P antagligen inte men hoppas i det tysta gör man allt

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011