• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Devotion skrev 2011-08-11 19:42:05 följande:
    Jenjen: härligt att allt var bra!!! hoppas hoppas att bebisen tittar ut innan den 22a och definitivt innan du behöver åka till östra! kul att hon kunde uppskatta storleken! Det ska jag fråga om nästa vecka! De har inte kollat järn och blodsocker på mig de senaste två veckorna heller! Jag tror att hon sa att det beror på att man ändå inte gör så mycket åt det nu! Järnet kollar de ju säkert om man legat lågt men mitt har ju varit bra på sistone!

Kom igen nu bebisarna! Jag börjar bli otålig!!!
    Ja, det är skönt att allt fortlöper som det ska, så man slipper oroa sig. Ska försöka tänka att bebis växer sig stor och stark därinne och att hon kommer när hon kommer... Glad Inte så lätt i praktiken dock, för man lääängtar ju så, och är väldigt nyfiken på vad det är för en liten person som gömmer sig i magen. Även om vi redan "vet" könet på vår bebis så ska det bli så kul att se hur hon ser ut och hur hon är (hur mkt hon kommer skrika och vara vaken på nätterna, haha). Och så att man äntligen kan få krama, gosa, byta blöjor, mata och allt annat... Känner mig verkligen redo nu (så redo jag tror att jag kan känna mig iaf Drömmer).

Ja, fråga din BM om hon kan uppskatta hur stor er bebis är, det var lite roligt faktiskt! Förstår ju att det inte går att få exakt bara genom att känna på magen sådär, men... Hur mkt ungefär (förstår att det är individuellt, men) lägger de på sig per vecka nu, någon som vet? Jag har inte gått upp något i vikt det sista, så jag antar att bebis snor allt jag stoppar i mig Flört

Du har ju rätt i att de ändå inte kan göra så mkt åt järn och blodsocker nu ändå, så har man haft bra värden hittills är det säkert ok.
  • Jenric
    emelielj skrev 2011-08-11 19:55:48 följande:
    Jenjen: ja alltså, det var ju bara lätta menssmärtor så jag hade nog inte åkt in på ett bra tag till utan det var sambon som till slut bestämde att "nej nu åker vi in!"
    Jag var jätterädd för att bli hemskickad igen, därav mitt lugna beteende :) när jag var öppen sju började det göra ganska ont och då fick jag lustgas medans jag badade. Efter en stund igen började jag känna mig mer och mer orkelös så bad om Eda, fastän jag helst inte ville ha nåt mer än bara lustgas, men då var jag öppen nio och det var försent!
    Från att vi kom in tills han var ute tog det 13 timmar så jag hade helt klart hunnit in även om vi väntat lite till :)
    Ja, det är väl det där som blir det svåra beslutet, kan jag tänka mig. Vill ju inte heller bli hemskickad när jag väl bestämt mig för att åka in... Men jag har förstått att man ska känna om det är regelbundna värkar, och att man liksom ska "känna på sig" att det är något på gång. Skönt ändå att höra att du faktiskt hade hunnit in även om ni hade väntat lite till hemma... Men samtidigt är det ju gött om man är på plats på förlossningen när den värsta smärtan kommer igång!
  • Jenric
    Fru R skrev 2011-08-11 20:10:44 följande:
    jenjen, devotion mfl. Sen avnavling innebär att man låter navelsträngen vara kvar intakt till moderkakan en längre stund så allt blod får komma över till bebisen. Som jag har förstått så är det just bara här man fortfarande klipper fort.

jenjen: japp, visst blev det en gungstol!  Likadan som din Lawendel tror jag. Men min är svart.

Lawendel, måste fråga förresten. Gungar din väldigt långt bak?

Nu är jag trööööööt!
    Grattis till gungstolen! Glad

Jag tror också att det bara är i Gbg som de klämmer navelsträngen direkt. Så efter lite faktasökning bad jag min BM skriva in att vi önskar sen avnavling. Det innebär alltså att man väntar med att klämma 2-3 minuter istället, som jag förstått det. Men om de tex. måste iväg med bebisen av någon anledning, så klämmer de ju och klipper på en gång. Blir det kejsarsnitt är det ju samma sak där. Men som sagt, om det är möjligt har vi önskemål om sen avnavling. Tror även att vissa undersköterskor kanske klämmer direkt av ren rutin, de kanske inte har läst ens journal... så där kan ju kanske gubben vara till hjälp och försöka komma ihåg att säga till isf.
  • stoltcissi
    L86 skrev 2011-08-11 17:03:02 följande:
    Kl 08.08 imorse föddes vår lilla kille, Vilton! 3955 g och 52 cm. 24 timmar efter att vi blev igångsatta i onsdags kom han äntligen ut till oss. Just nu är vi på bb östra och pustar ut! Lyckan är total!
    grattis l86 till eran pojke

capa tror dock du får bebis inom de närmsta dagarna så men nice att du kmr o städar isf hehe,ja har så mkt trots på min äldre son ja vill nästan slita av mig tussar av hår..
    samtidigt e simon i nåt ja vill ej va i spjälsängen mamma ja vill äta o bara vara i din famn..
  • lawendel

Fru r: den gungar ganska långt bak men inte så att det känns som om man ska trilla baklänges. Väldigt skön att sitta i tycker jag :)

• stoltcissi
    inda skrev 2011-08-11 17:53:55 följande:
    L86: Grattis till pojken : )

Spännande att följa er, sitter som på nålar varje gång jag kikar in... Hoppas att värkarna sätter igång ordentligt så att ni slipper gå runt och ha ont

Var på återbesök på neoavd på östra idag. Läkaren är inte alls orolig över lillans sakta viktuppgång vilket känns som en oerhörd lättnad ( BVC som är hysteriska och som stressar upp föräldrar) snart har vi nått födelsevikten : ) får fortsätta att ge henne mat varannan timma eftersom hon inte får i sig så mycket per måltid.
    inda du ej ensam om haft en hysterisk bvc.. ja har bytt bvc nu o allt känns superbra.. o ja som dig har åxå vart på östra o de ej heller e oroliga..kämpa kämpa:) ni ej ensamma om få kämpa med vikten
  • Liisaan

Suck, blir nog ingen bebis här snart heller, innan ja la mig i sängrn kom dom var 6e minut och vara i 1,5min, började göra riktigt ont med. Nu har dom lagt av. Nu lägger ja mig under täcket och kommer inte fram förän bebis är ute! ;)

• Devotion

Liisan: de sägs ju att vila kan få det att komma igång igen! Jag håller tummarna!

Fru R: Jag har också tänkt på att V verkar vara en populär bokstav här! Och på min pojknamnslista börjar nästan hälften av namnen på V. Vilhelm, Vilgot, Valdemar, wilton, Vilmer, Valter - finns hur många fina som helst! När det gäller tjejnamn har jag tvingat Kalle att ranka mina favoritnamn nu så vi har begränsat listan lite. Det har blivit ett riktigt stressmoment men kanske ska man helt enkelt vänta och se vad den lilla (om det nu blir en tjej) ser ut som!? Jag tror mer och mer på att det är en liten kille där inne..

Jenjen mfl: vi får helt enkelt prata med BM om avnavling... Jag hade ingen aning om detta innan men har också läst lite nu! Det bästa kanske är att prata med dem på BB?! Man kommer ju antagligen vara där ett tag och de borde väl också kunna ta emot eventuella önskemål?! Om inte annat har man ju mannen som kan föra ens talan som du säger!

Cissi: förstår att det är tufft med två småttingar själv!! De flesta tycker ju att det är jobbigt att vara två om en liten så jag tycker att du är grymt duktig! Kämpa på !!

• Litet My
    Devotion skrev 2011-08-12 03:58:42 följande:
    Här är det nattmacka på G! Har en tokpigg bebis i magen!!!
    =)

Jag sitter uppe och kan inte somna pga sammandragningarna och ont i svanken, samt har lite halvpanik då BF är samma dag som sonen börjar försökoleklass och ingen ev kan följa med honom dit osv...

Så för husfridens skull vore det trevligt om bebis ville dyka upp =)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011