• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa

Haha ja namn på V verkar verkligen vara den stora flugan haha Daniel däremot har bestämt sig att han SKA ha ett namn på W till bebisen så vi har liknande förslag som dig Devotion haha Jag vill jättegärna att han ska heta Vincent så försöker övertyga Daniel, har tom gått med på att vi kan stava det Wincent fastän jag inte tycker det ser klokt ut haha Får se när han kommer ut, kanske blir en liten Rune eller nåt helt oväntat haha

Liisaan skrev 2011-08-11 23:52:05 följande:
    Suck, blir nog ingen bebis här snart heller, innan ja la mig i sängrn kom dom var 6e minut och vara i 1,5min, började göra riktigt ont med. Nu har dom lagt av. Nu lägger ja mig under täcket och kommer inte fram förän bebis är ute! ;)
    Men va tusan är det!! Jag låg också och vred och vände mig igår, vankade av och an av smärta och det högg bak i ryggen samtidigt som det tryckte på neråt. Sen bara tjoff slutade det, försökte skicka över allt till dig då och hoppades verkligen att iaf du skulle få frukost på Östra idag. Nää, nu slutar jag också hoppas här..... denne lille busungen verkar inte vilja komma ut i första taget så jag ger upp jag me....
    stoltcissi skrev 2011-08-11 22:51:43 följande:
    grattis l86 till eran pojke

capa tror dock du får bebis inom de närmsta dagarna så men nice att du kmr o städar isf hehe,ja har så mkt trots på min äldre son ja vill nästan slita av mig tussar av hår..
    samtidigt e simon i nåt ja vill ej va i spjälsängen mamma ja vill äta o bara vara i din famn..
    Du kan inte köpa en bärsjal då?? Dom kan man få billigt på tradera med. Jag fick en av Daniel när jag fyllde år och den verkar himla praktiskt!! Speciellt då dom kan ligga i den från det att dom föds sen har man ändå händerna fria.
    Devotion skrev 2011-08-12 03:58:42 följande:
    Här är det nattmacka på G! Har en tokpigg bebis i magen!!!
    Haha, inte bara jag som har en nattbebis då, skönt då ses vi på FL mitt i nattmaten när dom är ute Flört
  • Devotion

LillaMy: när hade du BF?!

Capa: jag tycker att Wincent var fint!!

Vilka busungar ni har som luras och håller på... :S

Vi får väl se om vi möts här under nattmatningen sen! jag är lite rädd att det är jag som vänjer bebben att vara vaken på natten när jag går upp för att jag inte kan sova!

Sol idag!!! Jippie!!!

• Blondie82

Capa: jag och myran hänger redan på Facebook och fl under nattmatningarna så det blir bra att hänga på ;)

Jag tycker ni har på tok för ont och jobbigt nu så det är dags att klämma ut bebisarna!!

• nerdgirl78

Hej alla! Här blev det frukost på östra minsann. Nu har lilla Max tittat ut :) snabbt som gatan gick det oxå. Han vägde 3550g å var 52 cm lång. Nu gottar vi oss på bb å vilar, maken är hemma med storebror. Kämpa på tjejer!

• stoltcissi
    Devotion skrev 2011-08-12 03:56:34 följande:
    Cissi: förstår att det är tufft med två småttingar själv!! De flesta tycker ju att det är jobbigt att vara två om en liten så jag tycker att du är grymt duktig! Kämpa på !!
    tack så mkt:) de behövs lite såna komplimanger för man ska få nya tag.. simon börjat ¨få lite prob med magen tror iaf bvc då han på morgonkvisten blir riktigt arg o inget som passar.. han va vaken från halv4 till ca 6 imorse o gnällde,ville ha mat,sen inte mat ,ville ha napp o sen inte o så höll de på,testade massera magen o de va inte roligt,byta blöja ojoj..

capa:ahh vissa såna e så dyra men bra ide ska kolla på blocket,ska ändå kolla på lägenheter där.. o ska ba ha tid o va inne en stund åxå.
    håller med blondie att nu får ni ta o pluppa ut de små så ni slipper ha så ont,tänker på er alla gravida{#emotions_dlg.flower}
  • Liisaan

Har vart på mvc idag, allt var bra som vanligt. Fick en ny tid nästa fredag men hon tror inte att jag kommer då utan hon tror att bebis kommer när som helst. Vi får väl se. Hon sa att samlag är det enda hon kan rekomendera en omföderska. Det brukar tydligen vara såhär att det drar igång och sedan lägger av för att dra igång igen.

Frågade även om detta med att blöda under öppningsskedet, det har inte kommit en enda droppe blod på mig men slemmis har nog gått iaf. Med Maya hade jag flera teckenblödningar så jag vart lite orolig att jag inte ens börjat öppna mig. Hon sa att det är vanligare att man blöder första gången då allt är så himla känsligt, nu har min kropp vart med om det en gång och jag behöver absolut inte blöda något alls utan hon trodde jag börjat öppna mig.

Sedan så pratade vi om hinnsvepning och bm på mvc gör inte detta men det är lite prat om att dom eventuellt skall börja med det men det är eventuellt inte lämpligt ändå för dom vet inte vad dom kan ställa till med sa hon. Förlossningen kan göra detta men väldigt sällan innan v 42. Eftersom bebis mår bra och jag gick över tiden med Maya så skall jag försöka hålla ut, det är det bästa tycker hon.

Hon lugna mig även med att det är väldigt sällan som det blir dom komplikationerna som var med Maya på flera barn. Det blev akut sugklocka med Maya då hennes hjärtljud gick så högt upp och lactatprovet visade hotande fosterasfysi (stavning???). Så förhoppningsvis får jag upp denna busen på magen som jag vill :)

Hon såg även att Maya vägde över 4 kg och tippade på att denna bebisen väger något sådant nu :) Fast det had jag redan gissat på då det känns som en liten tjockis :) :)

Maya har även kommit med ett namnförslag som passar riktigt bra in haha. I bilen på väg till mvc sa hon "Mamma lillebror ska heta Emil, som den förgrämmade ongen"
    Hahahahaha ja vi får väl se

• Blondie82

Nirdgirl: Grattis till lille Max :) !!! Hihi då är ni två som ligger på östra och gosar med bebis :D

• Liisaan

Nu tycker jag att fler bebisar skall komma ut! Capa tack för att du skänker mig dina värkar men jag funderar på om du skall ha mina ist för denna värkar inte vilja komma ut ändå ;)

Jag vill också hänga på fl på natten med en bebis!!!

• Liisaan
    nerdgirl78 skrev 2011-08-12 10:56:34 följande:
    Hej alla! Här blev det frukost på östra minsann. Nu har lilla Max tittat ut :) snabbt som gatan gick det oxå. Han vägde 3550g å var 52 cm lång. Nu gottar vi oss på bb å vilar, maken är hemma med storebror. Kämpa på tjejer!
    Sedärja! Grattis!! :)
  • Jenric
    nerdgirl78 skrev 2011-08-12 10:56:34 följande:
    GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower} Duktiga de är som börjar komma ut nu, två i augusti hittills, då Glad
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011