• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • inda

L86: Grattis till pojken : )

Spännande att följa er, sitter som på nålar varje gång jag kikar in... Hoppas att värkarna sätter igång ordentligt så att ni slipper gå runt och ha ont

Var på återbesök på neoavd på östra idag. Läkaren är inte alls orolig över lillans sakta viktuppgång vilket känns som en oerhörd lättnad ( BVC som är hysteriska och som stressar upp föräldrar) snart har vi nått födelsevikten : ) får fortsätta att ge henne mat varannan timma eftersom hon inte får i sig så mycket per måltid.

• Liisaan

Legat ner och vilat i en timme nu, värkarna kommer med ca 6-7 min mellann håller i sig i ca 1 mun, när dom e nere på 5 min måste ja in. Capa östra blir kanon :) ja vågar heller inte tro eller hoppas på för mkt för då brukar det sluta. Puuuh nu kommer en till jippiii

• Jenric
    L86: Grattis till en jättefin liten kille!!! {#emotions_dlg.flower}SkålHjärta Härligt att han äntligen kom ut Glad Hur mår ni nu och hur var förlossningen?

Liisaan: Oooh, det låter ju onekligen bra med värkarna nu - jag fortsätter hålla mina tummar och tår hårt att det fortsätter. Hehe, lustigt om både du & Capa får åka in ikväll - hoppas!!! Skrattande

Capa: Skönt att även din BM trodde att bebis skulle komma innan BF! Håller tummar och tår för dig med nu!!! Drömmer Lillkillen kan ju inte hålla på och luras hur länge som helst!
  • Jenric
    Emelielj: Vad var det som gjorde att ni bestämde er för att åka in till slut? Känner man så lite så är det väl lätt att man stannar hemma, vilket ju var tur att ni inte gjorde!! Hur kändes det sen när du öppnade dig mer, och hur lång tid tog det från 5-6 cm till helt öppen? Hade ni hunnit åka in även om ni åkte senare eller? Usch, sånt där kan jag oroa mig för lite, att det kommer gå fort (och att ingen tror på en bara för att det är första barnet...Obestämd). Men risken är väl större att jag verkligen kommer få känna på smärta Tungan ute
  • Jenric
    Fru R: Kul att du hittade en gungstol - du får lägga upp en bild sen Glad Själv sitter jag ofta på en sån där stor gymboll här hemma, det är skönt. Kanske inte går så bra att sitta och amma på Flört men säkert bra när värkarna sätter i gång!

BM har skrivit i min journal att vi önskar sen avnavling, om möjligt. Vad jag har hört så är det nästan bara Göteborg som fortfarande har tidig avnavling som rutin (precis som de låter oss gå över tiden längre här). Som jag har förstått det är det fler fördelar för bebis med sen avnavling.

Greta: För några dagar sedan började jag få ont i fogarna i bak, mest på vänster sida. Har även ont i ljumsken på vänster sida. Tänker att det beror på att bebisens huvud sjunker allt längre ner i bäckenet...?!
  • Devotion

Nerdgirl: vad skönt att ni är överens om namn... Vi har varit överens om pojknamn (Milton) sen i vintras men tjejnamn är svårt. Jag har visserligen många förslag men mina favoriter är inte samma som sambons! :S

L86: GRATTIS igen! Vilken söt liten kille!!

Greta: kul att höra ifrån dig! Vi undrade just hur det var med dig när vi fikade igår
    Jag tror inte heller att man kan motionera igång en förlossning... Jag läste någonstans att man under den första fasen ska vila och sen röra på sig under den aktiva delen av förlossningen! Min BM sa samma sak ang tecken. Hon menade på att förlossningen inte behöver vara längre bort bara för att man inte har några känningar! pratade med en bekant igår också som hade gått o lagt sig som vanligt på kvällen och vaknat två timmar senare av att vattnet gick o värkarna började! Man får trösta sig med det när man önskar att man haft några känningar!!

Liisan: det låter ju lovande med värkarna! Hoppas att det är på G nu!!!

• Jenric
    Lite ego också: Glad Vi var ju hos BM i eftermiddag, fick träffa en ny som hette Anneli (har du haft henne Fru R?). Hade nu SF-mått 36 cm. Bebis hjärta slog fint som vanligt och jag hade bra blodtryck. Tog inte blodsocker eller järn idag, trodde man gjorde det varje gång? Huvudet är fortfarande fixerat och ej ruckbart. Jag frågade henne om det var möjligt att uppskatta bebis storlek. Hon kände lite och tryckte och sa att hon ligger nog på mellan 3-3,5 kg nu. Fick sedan en ny tid den 22 augusti.... Eftersom jag har BF nu på lördag hoppas jag ju att bebis kommit ut innan den 22 augusti..... men hon sa att det är vanligt att man går över tiden och att om jag fortfarande inte fött förrän nästa besök får jag en tid till Östra för kontroll nån vecka senare (då kommer jag vara i vecka 42+ nånting). Nääääää, känner jag... bebis får väääldigt gärna kika ut inom nån vecka i alla fall! Dum man är som går och räknar ner till BF. Ska börja räkna ner till 3 september istället, mohahaha... Tungan ute
  • Devotion

Jenjen: härligt att allt var bra!!! hoppas hoppas att bebisen tittar ut innan den 22a och definitivt innan du behöver åka till östra! kul att hon kunde uppskatta storleken! Det ska jag fråga om nästa vecka! De har inte kollat järn och blodsocker på mig de senaste två veckorna heller! Jag tror att hon sa att det beror på att man ändå inte gör så mycket åt det nu! Järnet kollar de ju säkert om man legat lågt men mitt har ju varit bra på sistone!

Kom igen nu bebisarna! Jag börjar bli otålig!!!

• emelielj

Jenjen: ja alltså, det var ju bara lätta menssmärtor så jag hade nog inte åkt in på ett bra tag till utan det var sambon som till slut bestämde att "nej nu åker vi in!"
    Jag var jätterädd för att bli hemskickad igen, därav mitt lugna beteende :) när jag var öppen sju började det göra ganska ont och då fick jag lustgas medans jag badade. Efter en stund igen började jag känna mig mer och mer orkelös så bad om Eda, fastän jag helst inte ville ha nåt mer än bara lustgas, men då var jag öppen nio och det var försent!
    Från att vi kom in tills han var ute tog det 13 timmar så jag hade helt klart hunnit in även om vi väntat lite till :)

• Fru R
    L86 skrev 2011-08-11 17:03:02 följande:
    Kl 08.08 imorse föddes vår lilla kille, Vilton! 3955 g och 52 cm. 24 timmar efter att vi blev igångsatta i onsdags kom han äntligen ut till oss. Just nu är vi på bb östra och pustar ut! Lyckan är total!
    Åh, stort grattis!! Det var värst vad "V" var poppis!  Va skönt att han är ute nu.

inda; va skönt att läkaren inte var orolig. Man får verkligen ta vissa BVC tanter med en nypa salt. Det värsta är ju att de ofta får en att bli orolig själv.

jenjen, devotion mfl. Sen avnavling innebär att man låter navelsträngen vara kvar intakt till moderkakan en längre stund så allt blod får komma över till bebisen. Som jag har förstått så är det just bara här man fortfarande klipper fort.

Liisaan: kom igen nu då värkar!!

jenjen: japp, visst blev det en gungstol!  Likadan som din Lawendel tror jag. Men min är svart.

Lawendel, måste fråga förresten. Gungar din väldigt långt bak?

Nu är jag trööööööt!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011