• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin

Liisan: myspys Är det Mölndal ni är på? Förstår att du saknar Maya! Har amningen o så kommit igång bra?

• Capa
    stoltcissi skrev 2011-08-14 19:19:54 följande:
    capa: gött o få veta de e naturligt dock skäms  när han trotsar mitt på torget dock men men..
    oj då hehe inte lätt o ha syskon. ja e sjlv enda barnet så vet ej hur det är o ha syskon
    ja känner mig lite träffad där ang knö mig före i kön men ja hade ju höga gallsyreprover/havandeskapförgiftning så antar ja fick knö mig före hehe
    ja hänger gärna med ny fika
    Usch nä, Leonora kan också va riktig jäklig när man är ute nuförtiden. Jag släpar hem henne skrikandes sen bums in på rummet där hon får sig en time out. Har slutat bry mig om vad folk tycker/tänker när hon går igång då det bara irriterar mig ännu mer. Usch ja, jag hoppas denna trotsen släpper snart för oss båda!!
    Liisaan skrev 2011-08-14 19:45:35 följande:
    Tack alla! Vi följde bms råd och körde färdknäpoen igår fm, ut kom han ju så bara för att prova ;) har en kändisbebis här på bb bland personalen då alla måste kika på den stooora bebisen :) nu ligger vi å gossar och ögonen går i kors. Min rumskmrat skall hem idag så här är en plats ledig ;) imorgon åker vi förhoppningsvis hem, saknar Maya sm en tok! Hon är stolt över sin lillebror och vill än så länge bara pussa å krama han :) ut med bebisarna nuuu! :)
    Vi kör färdknäppen varje dag nu, funkar inte såhär långt..... triggar igång lite mer värkar men sen tjoff är det borta igen...... Nåja, han kommer när han kommer, däremot tror jag inte det blir ikväll så du får nog sova utan mig inatt Flört Blir det en Emil nu då eller?? *fnissar*
    TantKerstin skrev 2011-08-14 19:47:00 följande:
    Myran: Vi kommer nog handla våra toujor (eller vad dom nu heter) blöjor på Lidl till bebisen. Tror dom har ersättning också och brukar ligga lägre än andra kedjor på samma varor.

Capa: Men nu får du allt pressa på lite..
    Lawendel:.. O du med...
    Jenjen:..o du också

Och går jag före i kön så kommer jag inte bli ledsen, med tanke på hur länge jag fick vänta förra gången så vill jag inte det igen!
    Du får allt ta o pressa lite du med nu Flört 
  • lawendel

Vi kan väl tajma varandra nu så kan vi ligga på bb samtidigt allihopa! :) be om en stooor sal haha

• Devotion

Håller med om att ni som haft känningar så länge får gå före! Men jag hoppas att det blir vår tur snart också!! Jag är gärna med på en bb-träff!! snälla bebben, kom igen nu!!

• lawendel

Panodilen har verkat och nu är det lugnt igen så det blir nog ingen bebbe än på ett tag! Visste väl det :)

• stoltcissi
    TantKerstin skrev 2011-08-14 19:50:55 följande:
    Fru R: du får också pressa på förresten

Cissi: Skit i alla människor som glor, barn skriker o beter sig "barnsligt", det hör till. Jag har haft riktigt jobbigt med A ute o nväbland folk och när folk stirrar och tar sig friheter att kommentera och sucka så blir man stressad vilket gör det värre. Så när han sättet igång; andas, räkna till tio och hetsa inte upp dig över andra. Jag har en jättebra bok om du vill låna? Den hjälpte mig jättemycket i våras .
    ja tack gärna ja ej mkt för läsa men ja gör vad som helst nu för lära mig o få tips...
    ja bara lite allmänt rädd då folk anmäler till soc höger o. vänster. brukar räkna 1 får 2 får..
    jesper slåss o han slåss mkt mer när vi e ensamma ojoj.. riktigt hårt åxå
    Capa skrev 2011-08-14 19:57:15 följande:
    Usch nä, Leonora kan också va riktig jäklig när man är ute nuförtiden. Jag släpar hem henne skrikandes sen bums in på rummet där hon får sig en time out. Har slutat bry mig om vad folk tycker/tänker när hon går igång då det bara irriterar mig ännu mer. Usch ja, jag hoppas denna trotsen släpper snart för oss båda!!
    ja brukar åxå ha timeout på jesper så får han sura o grina på sitt rum.. o gråter han mkt så brukar ja åxå börja gråta el har gjort så 2 ggr o han blir tyst ..
    ahh ja hoppas vi alla slipper trotsen snart..
  • Jenric
    Devotion skrev 2011-08-14 15:31:45 följande:
    Jag tycker också att det är jenjens tur nu!! Det är lite snopet när folk går före i turordningen vi har ett par i bekantskapskretsen som fick sin lille kille i natt och de skulle inte haft förrän drygt två veckor efter oss! På något sätt hade man ju föreställt sig att vår skulle komma först men man vet aldrig med de små luringarna!!
    Hehehe, fy på dem Tungan ute
    TantKerstin skrev 2011-08-14 14:20:18 följande:
    Oj vad man missar när man inte uppdaterar sig.
    STORT GRATTIS till alla som fått ut sin going

Här är allt som vanligt, det mest spännande som hänt var väl igår då nån tonåring på kvällen gjorde tjurrusning rakt genom trädgården o missade staketet vilket resulterade i ett stort brak o ett mindre helt staket..

Jenjen: Ja nu är det tillräckligt många som fuskat sig före i kön, nu ÄR det faktiskt din tur
    Men! Vad 17 sprang de genom ert staket för?!??! Förvånad
    Fru R skrev 2011-08-14 16:19:09 följande:
    Liisaan: Wiiiii! Grattis till gose pojken.

Blondie och Jenjen: jo, visst kan man tycka att det är jenjens tur, men jag tycker inte vi ska reta upp den gravida kvinna som är trött efter ett 4 års kalas allt för mycket idag...

capa: ja du, choklad och kola låter som den perfekta dieten! Själv hade jag tänkt möla i mig ett kilo kräftor och aioli idag! Kan det funka tror du??!

Devotion: det var ju nästan elakt av dem att få redan nu. Nej, men det är ju klart, det är ju svårt att ange ett perfekt datum. Även om man gärna hade velat ha det!

Funderar allvarligt på att gå ut och ställa mig i regnet... Eller blir man inlagd på psyk då??
    Mmmmm, låter supergott med kräftor! Synd att det är så jobbigt att äta dem... Tungan ute

Ta på dig regnstället och stövlarna och ut och hoppa i vattenpölarna, varför inte? Kanske sätter igång allt!? Flört
    Myrangbg skrev 2011-08-14 16:52:53 följande:
    Grattis Liisaan och så skönt att din sambo kunde vara med på förlossningen. Hoppas att ni alla mår bra och att ni snart är hemma igen.

Håller med om att man inte borde tränga sig hur som . Tycker dock att det borde vara okej med undantag ifall man ligger på sjukhus och läkaren säger att nu ska han ut eller om man som Capa haft värkar till och från länge, Men nu håller jag tumamrna för att jenjen ska bli mamma, även om jag blev ordentligt lurad igår när hon hade varit frånvarande från sidan i några timamr .

Finns det någon här som är lite mer ekonomiskt laggd än mig och har koll på vart man handlar blöjor och ersättning billigast? Har bara jämfört på Ica och Coop närmast oss och då var Ica den billigaste affären.

När ska vi fika nästa gång?
    Klart att man får gå före i "kön" om man har särskilda skäl Glad Och förlåt att jag "lurades" - har samma nu igen... men det är väl bara förberedelse av något slag. Ringde förlossningen för jag började fundera på om alla dessa täta sammandragningar var jobbiga för bebisen, men de sa att det inte påverkar bebisen och att när jag känner smärta i samband med sammandragningaran så är det mer sannolikt på gång.

Är väl lika bra att boka in en dag för fika nästa vecka, så får man avboka om man av någon underlig anledning inte kan komma Flört Jag är bokad onsdag, men kan alla andra dagar!

Förstår dig Capa, om du vill hålla dig hemma - skulle också vara lite orolig över hur snabbt det kommer gå... Obestämd
  • ciccile

Jenjen: Om vi bokar tisdag för fika så kan vi ju hoppas på att du får förhinder

• Jenric
    Liisaan skrev 2011-08-14 19:45:35 följande:
    Tack alla! Vi följde bms råd och körde färdknäpoen igår fm, ut kom han ju så bara för att prova ;) har en kändisbebis här på bb bland personalen då alla måste kika på den stooora bebisen :) nu ligger vi å gossar och ögonen går i kors. Min rumskmrat skall hem idag så här är en plats ledig ;) imorgon åker vi förhoppningsvis hem, saknar Maya sm en tok! Hon är stolt över sin lillebror och vill än så länge bara pussa å krama han :) ut med bebisarna nuuu! :)
    Åh så mysigt! Hehe, kul att bli kändis direkt man kommit ut i stora världen Glad Jag tar gärna den lediga platsen... eller den som blir ledig efter dig imorgon Glad Förstår att du saknar Maya, kul att hon är så stolt och glad!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011