• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • nerdgirl78

Nu har vi kommit hem från BB jag och lille Max. Så mysigt att få vara hemma med familjen, maken var inte med på bb då han var hemma med Noah så det var skönt att få komma hem. Noah håller sig på ett säkert avstånd som säkert kommer släppa inom några dagar :) L86: Grattis till er lillkille! Jobbigt att inte smärtlindringen tog men visst är all smärta värt underverket. Var ni på Östra? Isf kanske vi sågs :) Jelli: jag hade en otroligt snabb förlossning. Värkarna började på natten runt 23:30-00 och kom tätare och tätare, då min förra förlossning också gick snabbt så ringde jag förlossningen direkt. Vi fick vänta in min pappa tills han kom för att passa Noah hemma hos oss. Vi var inne på förlossningen ca 1:50 och Max är född 03:05.

• Litet My
    Jelli skrev 2011-08-13 17:57:20 följande:
    Låter spännande, hur får man storasyskonet att inte bli svartsjukt?? Orolig för att dottern kommer bli det och vill verkligen göra allt jag kan för att undvika detta.
    Nu är jag ingen expert men jag har funderat och planerat lite själv, sonen är 6 år, har "Autismliknande tillstånd" så det kan ju bli en rejäl reaktion det vet vi inte, lillasyster kommer ju att bryta hans rutiner och han har ganska mycket rättvisetänk samtidigt som han är otroligt hjälpsam och tycker om barn, tex har han en lillasyster hos pappa som han älskar.

* När vi började med bebisrummet så kollade vi med honom vad han kunde avara så han också fick nya saker, han fick välja själv vad han ville ha nytt tex lampor och annat.

*Köpt present till honom från bebis han skall få när hon kommer

*Tänkt att vid ammning och så att plocka fram spel och ritgrejer vid soffan så vi kan pyssla tillsammans under ammning istället för att han skall vara undaskuffad i 2 timmar

*Han kommer att komma hem vid 13 tiden på vardagarna, att då försöka få gjort det jag kan före han kommer hem så tid finns till honom också, alt försöka lägga in en middagslur för bebis då när hon blir lite större och förhoppningsvis mer "styrbar"

*Han har varit med och valt saker till henne som han tycker är fina samt att han nu när han kommer hem från umgänget skall vara med och sätta ihop spjälsängen (han älskar att sätta ihop möbler och läsa bruksanvisningen)

*Kommer att försöka låta honom vara med i den mån han kan och vill och FÖRSÖKA undvika att det blir för mycket "du får vänta på din tur för lillasyster skall ha..." Det kommer ju att hända endå men iaf försöka att det blir så lite som möjligt av det

*Variera mellan barnen lite, nu lovade sambon (sonens styvpappa) att han skulle fixa inskolningen med sonen, men då kan det ju bli ännu viktigare att han får lite egentid med mig och att pappan kanske tar bebis några timmar när han kommer hem.

Bara lite så som vi tänkt härhemma, bebis är ju inte ute ännu så det är ju inte säkert att planeringen kommer att hålla, men ungefär så tänker vi nu.
  • Jelli
    Lilla My: Vilka smarta och relativt enkla grejer som kan göra stor skillnad, tack för tipsen. Autismliknande tillstånd eller ej så går det ju att göra såhär för att minska svartsjuka och göra syskonen delaktiga och nöjda. Ska komma ihåg! Dottern är visserligen bara 2 år men kan nog må bra av många utan tipsen i alla fall. 

Nerdgirl: Ja det gick verkligen snabbt. Skönt. Bara man hinner in och får iväg storasyster så får det gärna gå snabbt. jag är lite orolig för att inte hinna bara. Speciellt om det inte blir några tydliga tecken utan går från inget till 100 på en gång som med dottern. Där tog det 5 timmar från första värken tills hon var ute. Det var ganska lagom.

Stoltcissi: Skönt att han är snäll mot lillebror i alla fall men förstår att det är tufft med trotsig unge och liten bebis när man är ensam. 

FruR: Ja det blir lätt en hel del man vill ha med när man tänker efter. Tror det kanske blir mer andra gången för första vet man inte riktigt vad man ska vänta sig. Nu är det lättare att veta hur man i alla fall inte vill ha det.
  • Litet My
    Jelli skrev 2011-08-13 21:08:50 följande:
    Lilla My: Vilka smarta och relativt enkla grejer som kan göra stor skillnad, tack för tipsen. Autismliknande tillstånd eller ej så går det ju att göra såhär för att minska svartsjuka och göra syskonen delaktiga och nöjda. Ska komma ihåg! Dottern är visserligen bara 2 år men kan nog må bra av många utan tipsen i alla fall. 
    Vad bra att du gillade mina funderingar.

Får hoppas att det funkar med, tror som sagt mycket på att göra första barnet delaktigt och "tidsfördela" så gott det går...Kommer säkert att komma tråkiga och jobbiga dagar också för oss allihopa här.
  • Jenric
    L86 skrev 2011-08-13 14:26:46 följande:
    Idag åkte vi hem med Vilton från bb. Känns så skönt att vara hemma och mysa nu.

Förlossningen var lång och tuff. Sattes igång kl 08.00 på onsdagen med ballong. Fick tuffa värkar direkt. Efter ett tag blev lustgasen min bästa vän. Fick en Eda som inte tog och slutligen en bäckenbotten bedövning som inte heller tog! Fick krysta i nästan 3 timmar innan han kom ut. Det var en tuff förlossning där jag hade otur med min smärtlindring, men Vilton är klart värd all smärta!

Nu är vi hemma och landar i allt. Mäktig känsla att han är här med oss nu! Vår fina lilla kille som vi längtat så mycket efter!

Hoppas på fler bebisar i tråden snart! Grattis nerdgirl till er Max!
    Härligt att ni kommit hem nu! Men vad hemskt att inte Edan och bäckenbottenbedövningen fungerade!!! Usch.. har de sagt något om varför det blev så? Skönt iaf att han kom ut till slut och att ni mår bra. Hur är det med din migrän, har den gett med sig nu när Vilton kommit ut?
    nerdgirl78 skrev 2011-08-13 20:32:30 följande:
    Nu har vi kommit hem från BB jag och lille Max. Så mysigt att få vara hemma med familjen, maken var inte med på bb då han var hemma med Noah så det var skönt att få komma hem. Noah håller sig på ett säkert avstånd som säkert kommer släppa inom några dagar :) L86: Grattis till er lillkille! Jobbigt att inte smärtlindringen tog men visst är all smärta värt underverket. Var ni på Östra? Isf kanske vi sågs :) Jelli: jag hade en otroligt snabb förlossning. Värkarna började på natten runt 23:30-00 och kom tätare och tätare, då min förra förlossning också gick snabbt så ringde jag förlossningen direkt. Vi fick vänta in min pappa tills han kom för att passa Noah hemma hos oss. Vi var inne på förlossningen ca 1:50 och Max är född 03:05.
    Mysigt att ni är hemma och gosar nu. Väldigt vad bråttom Max hade då! Men du verkar ändå varit beredd på det, med tanke på förra förlossningen. Hur mkt var du öppen när du kom in?
  • Liisaan

Nu är lillebror här! Skulle fika hos mina föräldrar och när pajen togs ut ur ugnen kom första värken, då var kl runt 7. Var inne på förlossningen kl 8. Var då öppen 8 cm och vid 10 i 9 säger bm att jag slutar halv 10 men bebisen är nog ute innan dess. 21:28 är han född :) han vägde 4914 och var 53 cm lång! Allt gick jättebra och jag känner mig jättepigg. Dock är det knökfullt så vi fick åka till mölndal och gubben får inte ligga över. Hoppas ni mår bra och att kommer flera nu! :)

• juliaa

Grattis Liisaan till lilla sonen skönt att det gick så bra och fort:) synd att det var så fullt att han inte kunde sova över.

Själv sitter jag och matar min lilla prinsessa

• Blondie82

Grattis igen Liisaan :) !! Ingen dålig raketförlossning du fick inte. Äntligen har mi er bebis ute och innan gubben din försvinner på jobb också :)

Här är det nattmatning som gäller också. Var svårt att få honom lugn igår men till slut vid 01.00 somnade han (brukar vara så sent tyvärr). Var dock lite i chock när jag nyss tittade på klockan och insåg att han sovit i nästan 4 timmar i sin säng :) Väldigt skönt för mamma!! Nu återstår att se om han somnar om!

• juliaa

Blondie vad härligt att han sov så länge, hoppas att han somnade om snabbt :)

• Jenric

Grattis till er lillebror Liisaan! Äääntligen! När han väl bestämde sig för att komma ut gick det ju fort som tusan! :) skönt att allt gått bra och att mannen din kunde vara med oxå. Undrar varför det är så fullt, trodde juli var "mesta" månaden, inte aug. Kanske fler bebisar som väljer att stanna kvar lite längre i magen... ;) Ska bli spännande att se vem som får näst nu, här i tråden :) Capa kanske?!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011