• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin

Jelli: den heter "min kompetenta familj" nånting tror jag, fick den från Go'boken när A var liten. Sen har jag mina böcker om barnpsykologi och utvecklingsteorier från skolan också, så det blandar jag också in :D
    Men det viktigaste just nu var väl att barnet ska få vinna ibland också, eftersom trotsåldern handlar mycket om att bli självständig och få en egen vilja.

Jenjen: Vägen genom vår tomt är ju den snabbaste om man vill komma över till gången direkt och slippa gå runt. Trodde det var en älg som hade sprungit över först

Blondie: Grattis i förskott!! Tror också vi kan få ett helt café att sjunga haha

Ang fika är jag på beroende lite på vilken tid, och Alexander får haka på också
    Och café med plats för många barnvagnar: Dahls vid hållplatsen Lilla bommen

• ciccile
    TantKerstin skrev 2011-08-14 22:55:47 följande:
    Jelli: den heter "min kompetenta familj" nånting tror jag, fick den från Go'boken när A var liten. Sen har jag mina böcker om barnpsykologi och utvecklingsteorier från skolan också, så det blandar jag också in :D
    Men det viktigaste just nu var väl att barnet ska få vinna ibland också, eftersom trotsåldern handlar mycket om att bli självständig och få en egen vilja.

Jenjen: Vägen genom vår tomt är ju den snabbaste om man vill komma över till gången direkt och slippa gå runt. Trodde det var en älg som hade sprungit över först

Blondie: Grattis i förskott!! Tror också vi kan få ett helt café att sjunga haha

Ang fika är jag på beroende lite på vilken tid, och Alexander får haka på också
    Och café med plats för många barnvagnar: Dahls vid hållplatsen Lilla bommen
    Kl<art Alexander får följa med. Vilken tid passar det dig?
  • Devotion

Blondie: grattis i förskott!

Jenjen: har du sammandragningar som gör ont nu?! I så fall låter det ju lovande! jag kan känna någon sammandragning som gör liiite ont på kvällen men de går ju över sen...

Det jobbigaste med att vänta är att man inte vet om det är en dag eller två veckor kvar... Om man hade vetat att det skulle dröja så hade man ju kunnat ställa in sig på det!

Kerstin: intressant med nattligt besök i trädgården... :S

Capa: kom igen nu! Du förtjänar verkligen att vara näst på tur!!!

Hade ni sagt någon tid för fika? Jag kan om det är lite senare på em. 16-tiden!

Att boka upp saker kanske är ett bra sätt att få bebisen att komma?!

• inda

Hade gärna följt med på fikan på tisdag men ska till BVC då. får bli nästa gång.

Stoltcissi: har du testat att ge droppar? Misstänkte att Malin hade problem med magen eftersom hon kunde hålla igång några timmar under kvällarna började ge minifom och nu är hon så nöjd och belåten. Kan ju vara värt att testa.

Nä ska se om jag hinner somna om innan det är dags för nästa matomgång...

• Capa

Uppe med tuppen idag för första gången på väldans länge.... känns lite mysigt faktiskt att vara den enda vakna hemma haha D börjar jobba och L ska börja på dagis igen så jag har fjäskat med kaffe och gjort mackor till D, satt på en maskin tvätt och diskmaskinen, jisses så duktig jag känner mig!! Nu kan jag sova resten av dagen med gott samvete  Flört

Så spännande att läsa om alla som börjar få känningar nu!! Jisses alltså, tänk att det ÄNTLIGEN är VÅR månad!!
    Blev lite nervös nyss då jag kom o tänka på att denna veckan är ju faktiskt sista veckan innan min BF vilket betyder att snart har man verkligen en liten bebis i familjen. Rätt spännande men ändå lite skrämmande att man inte vet hur var eller när lilleman bestämmer sig för att verkligen komma ut till oss. Skulle vara typiskt om han bestämmer sig idag när man är själv hemma också får man inte tag i D, yikes......
    Men längtar efter denne lille busungen nu så jag nästan blir tokig Baby

• Jenric

Undrar om det verkligen är på G nu...? Vill inte luras igen Tungan ute men under natten har jag fått riktiga värkar - de håller i ungefär en minut. Och nu när vi klockat under 45 min så kommer de med 2-3 min mellanrum. Ringde förlossningen som sa, "njaaaa, det är ju första barnet, så det är bra om du stannar hemma så länge som möjligt..." och att jag skulle ta två panodil och bada en stund. Hade även lite rosa/brunt på pappret när jag kissade nyss... Förlossningen sa att det bara betydde att det börjat öppna sig lite.

Kanske bara lurendrejeri??? ELler vad tror ni? Drömmer

Vill inte ta panodil, vet inte varför... är jag knäpp?

• lawendel

Hejja hejja! Låter ju som att det är dags! Vill du inte ta panodil så gör inte det, spelar ju ingen större roll! Och tänk på att åka ib när du känner att du vill! Oavsett vad de säger på fl!

• Jenric

Det kom mer blod nu och lite lite slem... kanske slemproppen som börjat lossna...?

• lawendel

Ja det låter onekligen som det! :)

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011