• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82

Här hoppar man över fl en matning och Gud vad det händer grejer :) heja Jenjen!!! Hoppas du har åkt in nu :) antar att det är lite sent nu angående panodilen men om det är på g hjälper den ändå i te ett skit så ta inte om du inte vill!!!

• Liisaan

Nu skall vi snart åka hem! Har en konstant hungrig bebis så nu innan mjölken rinner till blir det tillägg så den lilla gossen är nöjd :) han väger nu 4680 så norml viktnedgång, hihi storlek 62 sitter bra på han :)

• Jelli

Liisaan: Vad skönt att åka hem och ge ersättning tills det kommit igång. Så ska vi göra den här gången också. Förra gången gjorde jag som bb/bvc sa och undvek ersättning in i det längsta för att inte riskera amningen (?) vilket resulterade i att dottern var hungrig och missnöjd en månad innan vi fick "tillstånd" att ge ersättning. Vi hade ju inte behövt lyssna blint på deras råd men med första barnet är det inte lätt att veta vad som är rätt.

• lillahumla84

Va skönt att ni får åka hem nu. De är en riktig going ni fått Glad

Hur går de för JenJen tro? Kan de vara en bebis på g? ( håller alla tummar och tår) Skönt att se en massa bebisar som tittar ut nu. Men man längtar ju otroligt efter att ens egna ska bestämma sig för att ge med sig Drömmer

Har oxå haft samma molvärk ett par dagar, men dom kommer på kvällen när jag är som tröttast och på morgonen när man är nyvaken sen är de borta efter en timma. Men har dock som ett "hug" på vänster sida väldigt ofta men inget mer än så. Någon mer som har de? Något jag ska oroa mig för? Ska till MVC nu på torsdag igen så jag kan ju alltid höra med BM då annars? Sen har den otroligt sega nästäppan kommit tillbaka 10ggr värre. Men nu är vi ju inne på slutspurten så de får snällt gå. Tungan ute

Hur går de för dig Capa? Funkade med choklad igår? Drömmer

Nej nu får jag återgå till mitt städande och hoppas på att busungen vill ge med sig.

• Jenric

Uppdatering: vi blev välkomna in till Mölndal vid 9-tiden. Men det tog en stund - köer pga vattnet på vägarna... Så fick vi ctg och bebis mår bra :) jag har regelbundna värkar och blöder lite. Var öppen 2 cm. Vi fick åka hem, skulle vila och ta panodil. Har ju inte sovit inatt så ska försöka vila lite nu. Värkarna gör ooont, men ska vänta och se om de antingen avtar eller blir mer intensiva...

• ciccile

Spännande Jenjen, även om man aldrig vet hur lång tid det tar så händer det ju grejer iaf. Hoppas du lyckas vila lite och att det sen tar fart på riktigt .

• Fru R

Jenjen: Härligt att det har börjat! Försök verkligen att vila för detta kan ta lite tid.... Heja bebis!!!

Capa: skönt att min första förlossning ses som skräckexemplet! Men du har ju helt rätt, det kan gå riktigt fort!

Myran: Öppningsfasen kan ta lång tid! Det längsta jag har hört var en kompis som höll på i över två dygn. Försök vila då... Men nu hoppas vi verkligen inte att det tar så lång tid för Jenjen.

Liisaan: va skönt att få åka hem! Hungrig liten du har.

Bara som en reflektion, Vilka tider är ni vakna egentligen!?! Huga!

Själv har jag Alicia hemma idag och imorgon då dagis har stängt. Det märks verkligen att man inte är van vid detta! Trött och har värk i ryggen.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • inda

Myrangbg: det tog 5 timmar att öppna mig från 4 till 5 cm sen tog resten av cm någon timma bara men sedan låg jag helt öppen i mer än 8 timmar utan att krystvärkarna satt igång pga att malin inte hamnat tillräckligt långt ner eftersom hon lagt sig snett och vridit sig uppåt med ansiktet : /

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011