• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Jenric
    Myrangbg skrev 2011-08-14 21:52:18 följande:
    Jenjen: Om vi bokar tisdag för fika så kan vi ju hoppas på att du får förhinder
    Hehe, ja visst! Jag är på Glad
  • Liisaan

Tantkerstin, japp vi ligger på mölndal, jättenöjd faktiskt och har tyckt att både förlossningen och bb vistelsen vart MYCKET bättre än östra, nackdelen är ju dock att ja fått dela rum men vad ska man göra :) imon rinner det nog till ordentligt, han har mest velat sova och bara orkat äta jorta stunder, men nu åt han ordentligt för en stund sen, håller ju koll på blodsockret på han och än sålänge har det vart bra och han behöver ej extramatas än. Håller tummarna för att han kommer klara sig på bara mig nu i början iaf :)

• Liisaan

Capa å jenjen den blev tyvärr upptagen precis hehe, full rulle här! Snart kommer jag och lilleman på fika, han e fortfarande namnlös men en emil är han iaf inte :) kanske en Leon eller Oliver :) tycker synd om er nu och jag håller tummarna hårt för att det kommer fler bebisar nu! :)

• Fru R

Liisaan:  färdknäpp alltså!?! Kommer jag aldrig att få med mig mannen på. Han tror att jag kommer att gå sönder så fort han bara rör vid mig. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag blödde sist... Men men, blir läget desperat så.

TanktKerstin;  roligt med lite nattligt besök!? Nej men det är ju faktiskt riktigt läskigt!

Stoltcissi; alla barn får spel, speciellt där de känner på sig att man som förälder inte kan säga till dem på samma sätt som hemma. Folk som tittar konstigt eller kommenterar har antingen inga barn eller så har de glömt hur det var själva!

Capa: Oj då, det var inte dåligt! Kom igen bebis, det ska ju funka!

lawendel: det vet man aldrig... Det kan komma före bf även om det är första barnet.

devotion: en bb träff låter jättebra tycker jag!

jenjen: lite jobbigt att skala, men helt klart värt besväret. Fråga min mage, 1 kg senare och jag är nööööjd!
    Va skönt att de på förlossnngen trodde att det var på g.

Tisdag är dagis stängt så jag får nog problem. Beror nog lite på vart fikat ska vara. Har ni bestämt något?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jelli

Tantkerstin: Vad är det för bok om trotshantering? Märker att mer och mer är på gång hos vår lilla dam och handfasta råd att ta till är alltid bra. Tänkte beställa en via Vi Föräldrar, heter nog bara Trotsboken har jag för mig men har du tips på någon annan som är bra kanske?

• Blondie82

Hade gärna fikat på tisdag men jag fyller vist år då ;) så jag tänkte spendera dagen med lilla familjen. Lustig jag hade faktiskt glömt bort HELT att jag fyller år snart. Jonas var den som upplyste mig för några dagar sen :P Snacka om att leva i en bebisbubbla :)

• stoltcissi

fru r t ahh de vart mest gamla som undrat o sagt stackars liten när han fått utall.. tur ´han ej slåss på torget o v'ljer göra det hemmaist,,,
    tror  simon börjar få kolik.. nåt e de han e missnöjd om.. hmnm

• ciccile
    Blondie82 skrev 2011-08-14 22:25:21 följande:
    Hade gärna fikat på tisdag men jag fyller vist år då ;) så jag tänkte spendera dagen med lilla familjen. Lustig jag hade faktiskt glömt bort HELT att jag fyller år snart. Jonas var den som upplyste mig för några dagar sen :P Snacka om att leva i en bebisbubbla :)
    Annars så firar vi dig så gärna och vi kan nog få hela fiket att hjälpa till i en sång för dig .
  • Fru R

Jelli: har också kikat på den Trotsboken. Ingen som har någon erfarenhet av den?

TantKerstin: Grattis i förskott! Skål

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011