• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Jenjen: åh vad spännande! det låter ju verkligen som om det är på G!!! Kanske blir det fika på Mölndal imorgon istället?! hoppas!!! Var det för att du skulle få vila som hon tyckte att du skulle ta panodil?! Känner du själv att du behöver ta dem eller är det ok ändå? Lycka till nu!!!!

• Jenric

Jag har en "grej" mot huvudvärkstabletter, gillar inte att ta dem i onödan. När värkarna kommer tänker jag att jag tar väl de jäkla tabletterna, men när de går över vill jag inte längre, haha... emellan är det ju ok liksom :P Sitter i badkaret nu och hoppas verkligen att det är på riktigt nu...! Hehe, ja vi får fika på BB istället ;)

• Devotion

Ta dem inte om du inte vill !!!

Såå spännande det här! Nu blir det svårt att somna om här borta!!

• Jenric

Hehe... ja, blir det ingen bebis här snart blir jag lite lätt besviken kan jag säga... :P

• Litet My
    Jenric skrev 2011-08-15 06:48:24 följande:
    Det kom mer blod nu och lite lite slem... kanske slemproppen som börjat lossna...?
    SPÄNNANDE...!!!

Så som du beskriver startade det för mig med första barnet.

Tycker min bebis kan följa det exemplet och komma ut, inte sovit en blund inatt pga hon skruvat sig neråt och sedan sparkat mig i ryggen.
  • Capa
    Jenric skrev 2011-08-15 06:34:40 följande:
    Undrar om det verkligen är på G nu...? Vill inte luras igen Tungan ute men under natten har jag fått riktiga värkar - de håller i ungefär en minut. Och nu när vi klockat under 45 min så kommer de med 2-3 min mellanrum. Ringde förlossningen som sa, "njaaaa, det är ju första barnet, så det är bra om du stannar hemma så länge som möjligt..." och att jag skulle ta två panodil och bada en stund. Hade även lite rosa/brunt på pappret när jag kissade nyss... Förlossningen sa att det bara betydde att det börjat öppna sig lite.

Kanske bara lurendrejeri??? ELler vad tror ni? Drömmer

Vill inte ta panodil, vet inte varför... är jag knäpp?
    Ojojoj, jo det låter verkligen som det är på G!! Och lyssna inte för mycket på förlossningen med att det kan ta tid med första barnet, åk in o få en koll om du är osäker!! Precis så började det för mig med L och det gick ta mig tusan undan, men skräckexemplaret här måste nog va FruR som hade en raketförlossning med första.
    Hihi, er lilla sessa är säkert ute hos er idag!! *hoppas hoppas hoppas* Sen är det fritt fram för mig att krysta va?? *kollar i listan*
  • Litet My
    Capa skrev 2011-08-15 07:13:39 följande:
    Sen är det fritt fram för mig att krysta va?? *kollar i listan*
    haha , eller min, vi har BF samma dag du och jag såg jag =P
    Kan krysta ikapp =)
  • Jenric

Jaså det började så här för er? Låter ju lovande :) Dum fråga igen; ringer man o säger att man kommer eller åker man bara in? Om de nu inte vill låta en komma? Kan man åka till Mölndal då tex? Japp, Capa, bara att börja klämma :D

• Jenric

Du med Lilla My :) och alla ni andra med för den delen! :D

• Litet My
    Jenric skrev 2011-08-15 07:21:40 följande:
    Jaså det började så här för er? Låter ju lovande :) Dum fråga igen; ringer man o säger att man kommer eller åker man bara in? Om de nu inte vill låta en komma? Kan man åka till Mölndal då tex? Japp, Capa, bara att börja klämma :D
    För mig börja det med molvärk/mensvärk men väldigt lite och inget jag reflekterade över, var nere på torget och fixade saker och började få lite mer ont, sen hade slemproppen börjat komma och det gjorde mer ont, ringde in och fick samma tips som du med bad & alvedon, men det gav sig inte så då åkte vi in.

Vi ringde innan vi bestämde oss för att åka och sa till.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011