• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin
    Myrangbg skrev 2011-08-15 21:59:54 följande:
    Ja det är sempers,  och de ska ju fortfarande ges en gång om dagen . Jag blev lite lurad att köpa dem, V har aldrig haft problem med magen så nu har jag slutat igen
    Gör nu inte blondinen mer förvirrad än vad hon redan är i vanliga fall hörru!
  • ciccile
    TantKerstin skrev 2011-08-15 22:02:48 följande:
    Gör nu inte blondinen mer förvirrad än vad hon redan är i vanliga fall hörru!

Ska vi ses imorgon?
  • TantKerstin
    Myrangbg skrev 2011-08-15 22:04:02 följande:

Ska vi ses imorgon?
    Ja men när?  Jag har ett ärende på fm, hoppas vara klar vid senast 12..sen måste jag in till stan o shoppa lite bebissaker eftersom jag glömt många av de sakerna jag ska ha. Sen vet jag inte riktigt när alla kunde?
    Men jag kan nog från 12.30-13, Alexander måste ändå äta nåt då så jag kommer nog sätta mig nånstans i stan, typ Dahls kanske 
  • ciccile

Jag kan när som på dagen så vid lunch passar mig perfekt. Tror (men är inte säker) att Devotion inte kunde förrän senare och att Lawndel kunde när som, gissar på att Jenjen inte kommer .  Kan vi inte säga på på Dahls 13:00 så kommer de som kan? Vart ligger Dahls?

• TantKerstin

Det ligger precis vid den spårvagnshållplatsen som heter lillabommen, i närheten av göteborgshjulet. Skatteverket i alla dom ligger vägg i vägg, du kan ju ringa om du går vilse

• ciccile

Då vet jag vart det är, ska bli kul att äntligen träffa dig igen .

Någon mer som kommer?

• Greta

Oj, nu kan det hända att en liten bit av min slempropp kom ut. Men den var inte större i storlek än en ärta. Ursäkta detaljerna. Ska man vara observant nu då? Har stenhård och spänd mage - men utan smärta. Eftersom jag har haft molvärk (mensvärk) under ett par veckor redan så är jag rädd att hela förloppet ska gå alldeles för fort när det väl startar. Undrar om man kommer kunna slappna av och sova nu. Kommer väl att ligga på spänn för att inte missa några tecken Obestämd  

• Jelli

Greta: Det kan ju vara något på gång men slemmis kan lossna flera veckor innan utan att något händer. Håller tummarna för att det är bebis på gång och försök passa på att vila nu innan eventuella värkar sätter igång.

• Liisaan

Härligt Greta! Det händer grejer! Tyvärr så har slemproppen aldrig vart nån tillit till mig, första gången gick den i 37 och dottern är född bf+11 denna gången minns ja inte när den börja släppa eller om det ens gjorde det, den var inte blodig alls denna gång sonen är född bf+7. Vissa föder dock samma dag den går så det är olika det där. Dpck är alla tecken på förlossning bra då betyder det ju att kroppen tränar sig gör det och när själva arbetet är igång går det lite lättare eller fortare kanske :) håller tummarna för att din bebis snart är här! :)

• Greta

Vila är nog bra ja! Hjärnan börjar dock spinna och jag försöker tänka igenom så att jag inte har glömt att packa ner något i "väskan". Sen så har jag en idé om att allt ska vara fint, städat och i ordning här hemma så istället får jag bara en impuls att fixa i ordning och plocka undan saker. Inte helt rätt sak att prioritera kanske.

Har också hört att slemmis kan vara lite opålitlig så ingen seger i förskott. Har ju BF på onsd så kan ju ändå inte ta mer än 2-3 veckor till.

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011