• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • juliaa

Jenjen80 åå hoppas att det går fort nu heja heja men det blir bebis snart:)

• Jelli
    TantKerstin skrev 2011-08-14 22:55:47 följande:
    Jelli: den heter "min kompetenta familj" nånting tror jag, fick den från Go'boken när A var liten. Sen har jag mina böcker om barnpsykologi och utvecklingsteorier från skolan också, så det blandar jag också in :D
    Men det viktigaste just nu var väl att barnet ska få vinna ibland också, eftersom trotsåldern handlar mycket om att bli självständig och få en egen vilja.
    Den har jag men har inte läst den än (och nu har jag varit så duktig och packat ner alla böcker i flyttlådor). Hade glömt att jag hade den, som med så många andra böcker. Försöker se trotsgrejen som något positivt fast än det är jättejobbigt emellanåt, speciellt om det är ute i affären eller när man har bråttom iväg. Jag läste någonstans att det kan handla om stora och små konflikter var femte minut och då är det klart att man inte behöver vinna alla. Man får väl välja sina strider. Försöker tänka att det inte är så viktigt om hon tar på sig "fel" byxor men att det däremot är jätteviktigt att hon håller mig i handen när vi går över gatan. Spännande tid är det i alla fall men det blir nog tufft med liten bebis på detta... 
  • Jelli
    Fru R skrev 2011-08-15 13:45:33 följande:
    Själv har jag Alicia hemma idag och imorgon då dagis har stängt. Det märks verkligen att man inte är van vid detta! Trött och har värk i ryggen.

Emilia har slutat dagis helt nu, kändes dumt att ha henne hemma över semestern och sen börja dagis igen ett par veckor innan hon ska sluta inför flytten men vissa dagar ångrar jag det beslutet. Jäklar vad jobbigt det kan vara när hon har tråkigt och jag inte orkar aktivera henne. Ellern är hon klänger och klättrar på mig och magen. Ska bli hemskt skönt att få tillbaks en fungerande och förhoppningsvis lite piggare kropp.
  • TantKerstin
    stoltcissi skrev 2011-08-15 15:36:19 följande:
    inda:japp var4 på bvc idag o ska ge ham sempers magdroppar.. min duktiga lillkille har gått upp fr¨ån 2590 i fredags till 2740  o bvc besöken minskas ner till t gång i veckan.
    Det är ju jättebra! Duktiga Simon Tror Sempers magdroppar kan vara bra, hade dom till A när han började bli gnällig och efter det så försvann det, håller tummar och tår för att det fungerar för honom
    Jelli skrev 2011-08-15 19:19:00 följande:
    Den har jag men har inte läst den än (och nu har jag varit så duktig och packat ner alla böcker i flyttlådor). Hade glömt att jag hade den, som med så många andra böcker. Försöker se trotsgrejen som något positivt fast än det är jättejobbigt emellanåt, speciellt om det är ute i affären eller när man har bråttom iväg. Jag läste någonstans att det kan handla om stora och små konflikter var femte minut och då är det klart att man inte behöver vinna alla. Man får väl välja sina strider. Försöker tänka att det inte är så viktigt om hon tar på sig "fel" byxor men att det däremot är jätteviktigt att hon håller mig i handen när vi går över gatan. Spännande tid är det i alla fall men det blir nog tufft med liten bebis på detta... 
    Jag hade den också bara ståendes i bokhyllan, men så en dag låg den på bordet och jag började bläddra i den o det var ju bra
    Men jag resonerar som du, att han tar på sig andra byxor än jag tänkt är inget som jag tänker vinna, det kan han få vinna så blir han glad och får stärkt självförtroende. Men som sagt; handen över gatan och sen tandborstning o sånt, det går inte att vinna men där försöker jag även förklara hela tiden varför det är så viktigt. 
    Just nu är vi i en "ska bara Alfons Åberg" period med massor av trots på, o den är riktigt seg..
    Jenric skrev 2011-08-15 17:29:16 följande:
    Sitter hemma fortfarande, försökt vila och äta men kan inte ligga ner när värkarna kommer - det gör för ont! Tog två panodil (trots allt) när vi kom hem vid 11-tiden och har duschat varmt två gånger... men värkarna gör ondare och ondare... Obestämd vore gött å slippa den här delen av förlossningen och hoppa rätt på bebis Tungan ute Hoppas att jag håller på att öppna mig mer och mer... slemproppen kommer ut lite hela tiden med blod. Vattnet har inte gått än. Emellan värkarna mår jag bra.

Såg att ni fått åka hem nu Liisaan, härligt!!
    Om det gör så ont så tycker jag ändå du ska åka in för då kan du kanske få lite annan smärtlindring, och det är inte ens säkert vattnet går förrän du ligger på sjukhuset o är redo.
    Hoppas du har åkt in nu..och bebisen är ute eller riktigt på g!
  • stoltcissi

tantkerstin hade ett mål efter magdroppeomgången o den gick utan gnäll.. de står 5 ggr om dagen.. men man behöver väl ej ta det utan bara vid behov va? dum fråga säkert men ja akdrig haft prob me magen på jesper..

jenjen håller med tantkerstin åk in  t sjukhuset.. mitt vatten gick när de tog hål på hinnorna i think.. minns ej..

• TantKerstin
    stoltcissi skrev 2011-08-15 20:53:00 följande:
    tantkerstin hade ett mål efter magdroppeomgången o den gick utan gnäll.. de står 5 ggr om dagen.. men man behöver väl ej ta det utan bara vid behov va? dum fråga säkert men ja akdrig haft prob me magen på jesper..
    När vi gav A sempers magdroppar så gjorde vi det en gång om dagen i samband med när vi gav D-dropparna. Ska man ge 5 ggr/dag nu? För jag minns att det räckte med en gång om dagen då eftersom han inte hade jätteproblem
  • ciccile
    TantKerstin skrev 2011-08-15 20:56:19 följande:
    När vi gav A sempers magdroppar så gjorde vi det en gång om dagen i samband med när vi gav D-dropparna. Ska man ge 5 ggr/dag nu? För jag minns att det räckte med en gång om dagen då eftersom han inte hade jätteproblem
    Dropparna som jag har hemma ska man ge 5 droppar en gång dagligen.
  • TantKerstin

Är det också Sempers magdroppar? Då har dom kanske ändrat det, för jag är säker på att det var 1 gång om dagen förut Men Minifom eller vad den heter ger man väl 1 tim innan matning?

• ciccile
    TantKerstin skrev 2011-08-15 21:52:21 följande:

Är det också Sempers magdroppar? Då har dom kanske ändrat det, för jag är säker på att det var 1 gång om dagen förut Men Minifom eller vad den heter ger man väl 1 tim innan matning?

Ja det är sempers,  och de ska ju fortfarande ges en gång om dagen . Jag blev lite lurad att köpa dem, V har aldrig haft problem med magen så nu har jag slutat igen
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011