• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-16 06:34:37 följande:
    Nämen fy Rynkar på näsan Vet dom varför du blöder?? Fasen vad både otäckt och jobbigt, gick du så hela graviditeten med första??
    Nej, de vet inte varför jag blöder.... Det gör ju inte direkt saken bättre men egentligen just nu inte så stor skillnad. Med Alicia blödde jag inte alls så det här är något helt nytt för mig.

Sjövlidabarn: Men oj! Ring din bm och be om en tid, för även om det är tänkt att man ska ha färre besök nu så kan man ju boka extra. Vad ska de göra åt cystan då?!? Eller väntar de tills efter bf?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-03-16 09:10:09 följande:
    Nej, de vet inte varför jag blöder.... Det gör ju inte direkt saken bättre men egentligen just nu inte så stor skillnad. Med Alicia blödde jag inte alls så det här är något helt nytt för mig.

Sjövlidabarn: Men oj! Ring din bm och be om en tid, för även om det är tänkt att man ska ha färre besök nu så kan man ju boka extra. Vad ska de göra åt cystan då?!? Eller väntar de tills efter bf?
    Hoppas det stoppar snart! Man blir ju så himla orolig även om man kan ha blödningar utan att det är någon fara. Styrkekram till dig!!! {#emotions_dlg.flower}

Själv börjar jag bli lite nervös för rul. Jag har bara längtat och längtat och det har känts som tiden står stilla. Ända tills idag när min kära sambo sa "nu är det bara 6 dagar kvar". Först förstod jag inte vad han menade men sen kom jag på att det var rul han syftade på. Det har hela tiden känts så långt borta men nu närmar det sig verkligen. Och längtan börjar beblanda sig med nervositet nu. Man vill ju att den lilla skall må bra och har utvecklats som den skall... så det är klart man blir lite nervös!
  • Capa

Nä fy vad jobbigt för er som blöder, en blödning för mig bara och fick ju panik. Fy fan att behöva gå igenom det titt som tätt, tycker verkligen synd om er Rynkar på näsan Hoppas verkligen att det slutar för er snart {#emotions_dlg.flower}

Blondie82 skrev 2011-03-16 10:04:22 följande:
    Hoppas det stoppar snart! Man blir ju så himla orolig även om man kan ha blödningar utan att det är någon fara. Styrkekram till dig!!! {#emotions_dlg.flower}

Själv börjar jag bli lite nervös för rul. Jag har bara längtat och längtat och det har känts som tiden står stilla. Ända tills idag när min kära sambo sa "nu är det bara 6 dagar kvar". Först förstod jag inte vad han menade men sen kom jag på att det var rul han syftade på. Det har hela tiden känts så långt borta men nu närmar det sig verkligen. Och längtan börjar beblanda sig med nervositet nu. Man vill ju att den lilla skall må bra och har utvecklats som den skall... så det är klart man blir lite nervös!

Fyy, ja. 7 dgr kvar tills mitt rul och börjar också bli smått nervös även om jag var på ul för bara 2 veckor sedan och läkaren då mätte hjärna och såg 2 ben och 2 armar ett hjärta som slog och allt så blir man bra nervös. Men det kommer gå bra, tänk istället vad härligt att se den lille sprattla runt i magen. O vilka bilder man får med sig, planera istället var du ska göra av bilderna, tänk så istället Flört haha

• sjövildabarn
    Fru R skrev 2011-03-16 09:10:09 följande:

min bm kan inte göra ett dugg.
    dom tänkte punktera den men nää inte bra nu...dom väntar rill efter bf fast alltså hur mkt ska man  orka..blödning nu...föda sen in och rota igen näää e den kvar vill jag ha snitt och så får dom ta bort den samtidigt.
    Capa skrev 2011-03-16 11:10:17 följande:

Nä fy vad jobbigt för er som blöder, en blödning för mig bara och fick ju panik. Fy fan att behöva gå igenom det titt som tätt, tycker verkligen synd om er Rynkar på näsan Hoppas verkligen att det slutar för er snart {#emotions_dlg.flower}

tack  

Fyy, ja. 7 dgr kvar tills mitt rul och börjar också bli smått nervös även om jag var på ul för bara 2 veckor sedan och läkaren då mätte hjärna och såg 2 ben och 2 armar ett hjärta som slog och allt så blir man bra nervös. Men det kommer gå bra, tänk istället vad härligt att se den lille sprattla runt i magen. O vilka bilder man får med sig, planera istället var du ska göra av bilderna, tänk så istället Flört haha

ta

tack :)
  • sjövildabarn
    lillahumla84 skrev 2011-03-16 09:07:48 följande:
    Fostrets hjärta börjar slå under den femte graviditetsveckan. I början slår hjärtat med 80-85 slag i minuten, men fram till gravititetsvecka nio så ökar hjärtfrekvensen med c:a tre per dag, och i den nionde graviditetsveckan kommer fostrets hjärtfrekvens ligga mellan 155-195 slag i minuten. Många som hör fostrets hjärtljud tycker att det påminner om ljudet från en galloperande häst.

Glad
    fast är det bebisen eller min 5 vecka... alltså man kan ju inte se på vul innan typ vecka 6-7 eller??? hmm minns inte vad dom sa
  • lillahumla84
    sjövildabarn skrev 2011-03-16 11:21:12 följande:
    fast är det bebisen eller min 5 vecka... alltså man kan ju inte se på vul innan typ vecka 6-7 eller??? hmm minns inte vad dom sa
    Vet inte riktigt hur det är med de där. Jag fick ju se min i vecka 6 och då var den ca 7 mm.  Men det borde man kunna kolla upp på nätet ganska lätt.

De här hittade jag när jag letade

"Hur tidigt kan man se fostret med VUL?
    Normalt så brukar man kunna se fostret från vecka 6 ungefär, men det kan variera och beror till stor del på VUL-maskinens ålder och tekniska kvalitet, läkarens kompetens och hur gammalt fostret är. Såpass tidigt i en graviditet kan ett par dagar hit eller dit göra stor skillnad på resultatet. "
  • Devotion

Jag gjorde VUL i ca v 6 och då kunde de se en fosterblåsa men inte så mycket mer.

• sjövildabarn
    lillahumla84 skrev 2011-03-16 12:28:19 följande:
    Vet inte riktigt hur det är med de där. Jag fick ju se min i vecka 6 och då var den ca 7 mm.  Men det borde man kunna kolla upp på nätet ganska lätt.

De här hittade jag när jag letade

"Hur tidigt kan man se fostret med VUL?
    Normalt så brukar man kunna se fostret från vecka 6 ungefär, men det kan variera och beror till stor del på VUL-maskinens ålder och tekniska kvalitet, läkarens kompetens och hur gammalt fostret är. Såpass tidigt i en graviditet kan ett par dagar hit eller dit göra stor skillnad på resultatet. "
    oki tack :)
    Devotion skrev 2011-03-16 12:44:59 följande:
    Jag gjorde VUL i ca v 6 och då kunde de se en fosterblåsa men inte så mycket mer.
    gjorde i vecka 7 alltså 6 plus någon dag.
    då såg man hjärtat slå...det som jag är ute efter är att dom vill flytta eller en dr ville flytta mig nästan en och en halv vecka. konstigt tyckte jag när man såg hjärtat i v 7 då borde det inte synas i vecka 5-6 eller hur
  • ciccile

Dagens ego; Jag trora tt jag kan känna lite buffar i magen. Det känns som om något svagt boxar på insidan av magen

• Devotion

Fy vad jobbigt för er som blöder.. :(

själv är jag trött och lite snuvig idag! Funderar på om jag verkligen orkar ta en promenad som jag hade tänkt!

Myrangbg: vad mysigt med buffar! jag tror också att jag känner lite ibland men jag vill känna mer så att jag vet säkert! 6 dagar kvar till RUL! Det närmar sig!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011