• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • emelielj

Hej på er! Nu hittade jag till den nya :)

Gick in i vecka 18 idag! Känns såå skönt, dagarna går extremt långsamt tycker jag Skrattande

Blondie82: jag och min sambo bor i en liten etta! Sjukt trångt bara för oss två. Vi har letat större i mer än ett halvår men det är svårt.. Men nu har vi äntligen lyckats få tag på en kille som bor i en tvåa en liten bit från oss som vill ha mindre, så vi har skickat in papper om byte till våra hyresvärdar och väntar bara på svar! Hoppas verkligen att det går igenom och att vi flyttar vid nästa månadskifte! :) Tror, som du säger, att det funkar nog första tiden med en tvåa men vi vill också helst ha en trea, med ett barnrum, fast vi kan ju inte direkt tacka nej till en tvåa heller Glad

• ciccile

Jag tror man kan bo i en två rätt länge. Jag drömmer om hus men det är ju av praktiska själ för mig själv, vårt barn kommer ju inte lida av att sova i sovrum länge. Sålänge man inte är van vid större tror jag det fungerar bra!

• Fru R

Tror inte heller det är någon vidare fara med en tvåa. Är själv glad att jag slipper, visst, men allt går.
    I dagsläget hade vårt största problem varit plats för alicias alla saker! Ungen har helt otroliga mängder!

Måste bara få berätta! Inatt var första natten sedan Plus som jag inte behövde kissa på natten!! Weeeiiiiiiiii!!!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Nej jag tror säkert det funkar med en två också. Tyvärr har vi så litet så det blir svårt att ens få in en liten spjälsäng.. och badrummet får man gå in i och backa ut så det är inte tal om något skötbord där Flört Men det löser sig alltid!
    Välkommen hit emelielj Skrattande och grattis till vecka 18 idag!! Går själv in i vecka 16 på torsdag och dagarna sniglar sig verkligen fram! Hoppas ni får igenom bytet och får flytta. Det är verkligen inte lätt att få bostad nu för tiden, speciellt inte ett förstahandskontrakt.

• Greta

För er som funderar på yogan vi pratade om. Jag fick bekräftelsen idag och det är inte tiden som står på hemsidan som gäller, utan istället 17-18.30.

• Greta
    emelielj skrev 2011-02-21 09:20:03 följande:

Gick in i vecka 18 idag! Känns såå skönt, dagarna går extremt långsamt tycker jag Skrattande

Blondie82: jag och min sambo bor i en liten etta! Sjukt trångt bara för oss två. Vi har letat större i mer än ett halvår men det är svårt.. Men nu har vi äntligen lyckats få tag på en kille som bor i en tvåa en liten bit från oss som vill ha mindre, så vi har skickat in papper om byte till våra hyresvärdar och väntar bara på svar! Hoppas verkligen att det går igenom och att vi flyttar vid nästa månadskifte! :) Tror, som du säger, att det funkar nog första tiden med en tvåa men vi vill också helst ha en trea, med ett barnrum, fast vi kan ju inte direkt tacka nej till en tvåa heller Glad
    Hej och välkommen! V 18 låter som en evighet bort från mina v 15. Bara tre veckor, men ändå. Har du vart på RUL än då? Lycka till med den förhoppningsvis nya lägenheten.

Vi bor redan i en trea och kommer bo kvar. Är jättesugen på att få inreda en liten barnhörna i vårt 3e rum som nu är ett tråkigt skräp- och förvaringsrum Glad Dock kollar vi också på hus, men har insett sedan ett tag att det kan ta lååång tid. Det är svårt att få ihop krav på hus + ekonomi med ett bra läge. Man vill ju inte behöva stressköpa något heller. 
  • emelielj
    Blondie82 skrev 2011-02-21 09:33:22 följande:
    Nej jag tror säkert det funkar med en två också. Tyvärr har vi så litet så det blir svårt att ens få in en liten spjälsäng.. och badrummet får man gå in i och backa ut så det är inte tal om något skötbord där Flört Men det löser sig alltid!
    Välkommen hit emelielj Skrattande och grattis till vecka 18 idag!! Går själv in i vecka 16 på torsdag och dagarna sniglar sig verkligen fram! Hoppas ni får igenom bytet och får flytta. Det är verkligen inte lätt att få bostad nu för tiden, speciellt inte ett förstahandskontrakt.
    Nej första hand är jättesvårt att gå, köade i 1,5 år för att få denna ettan som vi har nu som är första hand, så den ger jag inte upp förrän vi fått en ny första hand!
    Greta skrev 2011-02-21 09:42:52 följande:
    Hej och välkommen! V 18 låter som en evighet bort från mina v 15. Bara tre veckor, men ändå. Har du vart på RUL än då? Lycka till med den förhoppningsvis nya lägenheten.

Vi bor redan i en trea och kommer bo kvar. Är jättesugen på att få inreda en liten barnhörna i vårt 3e rum som nu är ett tråkigt skräp- och förvaringsrum Glad Dock kollar vi också på hus, men har insett sedan ett tag att det kan ta lååång tid. Det är svårt att få ihop krav på hus + ekonomi med ett bra läge. Man vill ju inte behöva stressköpa något heller. 
    Tack så mycket! Alla säger att veckorna går så fort men dom kan ju inte mena deras egna veckor, folk säger till mig "Är du reedan i vecka 17?" Men för mig som räknar dagar går det allt annat än fort Glad
    Nej jag väntar fortfarande på RUL! Har fått tid den 10 Mars till RUL men jag och sambon ska faktiskt på Könsul den 3e! Men jag klagar inte, får jag se bebisen 2 gånger inom 3 veckor så är jag jättenöjd!

Någon som känner fosterrörelser eller kanske tillomed sparkar än? Kanske är lite tidigt, ingen aning, men många säger att det borde komma snart.. Jag får som små kittlingar i magen ibland men inte alltid på exakt samma ställe, vet inte om det skulle kunna vara lillen eller inte :)
  • Blondie82
    Greta skrev 2011-02-21 09:34:37 följande:
    För er som funderar på yogan vi pratade om. Jag fick bekräftelsen idag och det är inte tiden som står på hemsidan som gäller, utan istället 17-18.30.
    Men det är den kursen med start den 12 april?? Jag har ringt min andra yogakurs men lämande bara ett meddelande för jag fick inget svar och hoppas jag kommer undan så jag kan gå med dig istället Skrattande så kan vi försöka få med oss fler!!

Så tjejer inte sugna på att hoppa på gravidyoga kurs?? Hde varit kul om ett par stycken kunde gå!!
  • Capa
    emelielj skrev 2011-02-21 09:20:03 följande:

Hade en tvåa när jag fick första tjejen och det gick alledeles utmärkt. Gjorde en liten "babyhörna" med sängen och skötbordet och voila så blev det ett sovrum/barnrum haha. Nu har vi en fyra så gästrummet blir babyrum, känns skönt att inte känna pressen att man MÅSTE hitta större boende som man gjorde med första, även om det faktiskt gick bra så minns jag att man drömde om det där lilla babyrummet som man ville inreda, men det kommer för er med Flört Ang fosterrörelser så känner jag massa då och då. Men det är som sagt andra barnet för mig så jag känner igen dom där små buffarna innifrån även om jag är övertygad om att även förstföderskor kan känna sina små nu Tungan ute
    Var ska du på könsul förresten?? Vi vill ju oxå veta vad vi ska få hihi
    Blondie82 skrev 2011-02-21 09:51:17 följande:
    Men det är den kursen med start den 12 april?? Jag har ringt min andra yogakurs men lämande bara ett meddelande för jag fick inget svar och hoppas jag kommer undan så jag kan gå med dig istället Skrattande så kan vi försöka få med oss fler!!

Så tjejer inte sugna på att hoppa på gravidyoga kurs?? Hde varit kul om ett par stycken kunde gå!!
    Åååh det hade varit så kul att gå men jag får nog hoppa..... såg att det var rätt sent på kvällen och jag har ju en liten att se efter.....  just den dagen i veckan är svårt då sambon tränar bandy och kan inte precis lämna henne ensam Obestämd 
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011