• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • TheCoopers
    bastardized skrev 2011-02-25 22:21:33 följande:
    Nej det ser inte normalt ut alls, skydda honom ifrån det som inte är norm och låt honom göra vad han vill när han är mogen att argumentera och förstå själv vad det är han gör.
    Skydda honom ifrån det som inte är norm ?

Kräks
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:22:39 följande:
    skulle inte ta i en karl ens med tång med rosa klänning.
    Nej och det är ju ditt val .
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:04:51 följande:
    eh fast det kan vara så att pojken själv bett om att få ha klänning .. det behöver ju inte vara så att föräldrarna har trugat på honom klänning för att visa att de är PK ..

Finns en kille på min dotters dagis som ofta kommer i klänning , han vägrar byxor ... så vad är problemet ?

Sen kan man inte sitta och vänta på att alla pappskallar ska ändra åsikt och acceptera oliktänkande ... man måste få uttrycka sig och vara den man är . Livet blir förbannat trist annars .
    Exakt. Tänk om man sade samma sak om homosexuella - "Jaja, ni får ha era parader och pride, men vänta tills alla accepterar er!" Klart fan att ingen ändrar sin åsikt frivilligt, om de får välja! Säger sig självt!
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • LEIONINJA
    frufri skrev 2011-02-25 21:51:44 följande:
    Nä det är egentligen helt sant :) Det är väl bara det att om man tycker så, att det sitter i DNA, så ser det konstigt ut helt enkelt. Opassande.Jag skulle tex. aldrig falla för en man i klänning eftersom att jag attraheras av män. En klänning tar helt och hållet bort all manlighet! Men i det här fallet  handlar det om en liten pojke så visst: Det spelar väl egentligen ingen roll... Men jag skulle aldrig själv kunnat klä en son i klänning...
    Kan du svara på mina tidigare frågor jag ställde till dig:
    "Men vad har klänningar att göra med att män & kvinnor är olika? & vad har en önskan att människor ska få ha vilka plagg dom vill att göra med att sudda ut könsskillnaderna?"

Sedan måste jag säga att om en man i klänning blir fråntagen hela sin manlighet, kan han inte ha varit speciellt manlig från första början..

Läste även längre fram att du inte skulle tända på en man i klänning (ursäkta mig om jag minns fel) men åter igen vill jag påtala (andra har tjabblat om det tidigare) vad du tänder på är inte relevant för hur andra ska klä sig.
  • Carolita
    Veladis skrev 2011-02-25 22:20:34 följande:
    Jag vet att man kan se vissa generella skillnader på pojkar och flickor rent biologiskt. Men det har ingenting med kläder att göra. Oavsett biologiska likheter och skillnader med övriga individer av samma eller motsatt kön är han den han är, och alla egenskaper som han har är värda att utvecklas. Oavsett om de är traditionellt manliga eller traditionellt kvinnliga egenskaper. Och att prova sig fram vilka kläder man gillar när man är i treårsålder ser jag som hälsosamt och naturligt.
    Jag har sett nåra små killar i dagisåldern, ofta nordiska, som har långt hår och liknar tjejer. Det är så att man måste klia sig i ögonen och titta igen. Såg jag rätt?
     "bra för dom att experimentera sig fram med kläder.."=bullshit.
    Stackars barn.
  • giftfri

Hur många av er har jobbat med eller haft med barn i tonåren att göra eg.., troligen en väldigt liten dela v er som är genusfanatiker..
    För jag lovar att de ungar som kommer klädda i könspecikifika kläder av fel kön, dom ligger väldigt illa till, många av dom lär bli rejält mobbade.
    Å det har inget att göra med vad jag tycker om mobbing, bara att jag vet hur djävliga ungar kan vara med varandra, å jag skulle ALDRIG utsätta ett barn för den helt onödiga risken att bli mobboffer..

Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • ricken
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:18:48 följande:
    Aha. Så du är bara en fitta alltså? Inte en individ, inte en person, utan bara ett kön, en fitta? Tja, du får förstås tycka att du är vad du vill, men själv ser jag mig som mer än min penis... Mycket, mycket, mycket mer faktiskt.
    Vi är alla fittor innerst inne!
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:24:49 följande:
    Exakt. Tänk om man sade samma sak om homosexuella - "Jaja, ni får ha era parader och pride, men vänta tills alla accepterar er!" Klart fan att ingen ändrar sin åsikt frivilligt, om de får välja! Säger sig självt!
    Nä det märker man ju här i tråden .

-Håll er till "norm" ... stick inte ut .. var inte annorlunda ! Handla på HM ! 

och vänta på att samhället ska ändra inställning till killar i klänning ... !

Jo tjena det lär hända i ett samhälle som räds allt som är olika ...
  • bastardized
    TheCoopers skrev 2011-02-25 22:24:01 följande:
    Skydda honom ifrån det som inte är norm ?

Kräks
    Ja precis, svårt att förstå kan jag tro men det finns normer här i samhället och det är inget konstigt eller svårt att säga till sin pojk att inte ta på sej klänning då det är tjejkläder, många av er genus förespråkare verkar ha svårt att säga nej till era barn och det är synd för många saker i livet handlar om att anpassa sej och leva i verkligheten och det är inte svårare än man gör det till.

´Läs lite mer här om hur det förhåller sej i verkligheten.
    http://tanjabergkvist.wordpress.com/category/dagisgenus/
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-02-25 22:27:34 följande:
    Hur många av er har jobbat med eller haft med barn i tonåren att göra eg.., troligen en väldigt liten dela v er som är genusfanatiker..
    För jag lovar att de ungar som kommer klädda i könspecikifika kläder av fel kön, dom ligger väldigt illa till, många av dom lär bli rejält mobbade.
    Å det har inget att göra med vad jag tycker om mobbing, bara att jag vet hur djävliga ungar kan vara med varandra, å jag skulle ALDRIG utsätta ett barn för den helt onödiga risken att bli mobboffer..
    Vem är genusfanatiker ?

Jag är för det fria valet ... klänning eller inte ? rosa eller blått ? Jag bryr mig inte alls .

Barn är precis sådär jävliga för att de har föräldrar som ni som är rädds för allt som inte är norm . För att ni uppfostrar dem att vissa saker är för tjejer andra för killar osv .
    Det börjar hos oss föräldrar .. annars kommer inget att ändras .
Svar på tråden Pojke i klänning?!