LEIONINJA skrev 2011-02-26 16:32:31 följande:
Jag misstolkade ingenting, du skrev ingenting om sura blickar, det enda du skrev är att vi pratar om att
pojkar ska ha klänning. Dom sura blickarna sa varken du eller jag någonting om. Jag är införstådd med
att pojkar i klänning kan få sura blickar & jag ser inte varför det skulle förändra situationen. En sur blick har ingen dött av.
Var egentligen mest det jag ville påpeka, sedan kan jag även svara till det du skrev utöver det där om att vi vill att dom ska ha klänning. Du menade att om vi tycker det så borde även vi förändra hur vi förställer oss könsligt. Kvinnorna måste ha mustasch & männen mascara & först då är det OK att tycka att lillgrabben för ha klänning.
Längre bak i tråden skrev jag att jag själv uppskattar skillnader mellan män & kvinnor både vad gäller genetiska skillnader samt sådant som är uppkommer ur sociala strukturer. Jag har alltså ingen lust att ge mig på att odla fram en präktig mustasch (hur bra nu det skulle gå..) & bli tillsammans med en kille i mascara. Däremot är jag medveten om att det inte är genetiskt påverkat utan kommet ur sociala strukturer & vad jag är van vid, & det accepterar jag. Jag är nöjd med hur jag själv vill se ut samt med hur jag vill att männen jag är med ser ut & jag har inget intresse av att trotsa mina drifter. Däremot är dessa inte någon anledning att pracka på framtida barn samma drifter.
Jag vill själv inte se typiskt maskulin ut men jag ser inte snett på kvinnor som vill. Jag vill själv inte ha en man som ser typiskt kvinnlig ut men jag ser inte snett på männen som ser ut så. Jag vet hur jag vill ha det, men vad jag vill ha ska inte påtvingas mina framtida barn även om dom såklart kan influeras av det (vilket jag inte ser några problem med). Jag kommer att uppfostra mina barn till att ha en öppen attityd, det är den viktiga ingrediensen, samt vetskapen om att tvång & influering är vitt skillda saker.
Nu känner jag att jag har sagt mitt. Som jag skrev i ett inlägg en bit bak känns denna debatt ältande då jag har förstått motståndarsidan & dom har förstått mig, så jag har inget intresse av den längre. Sedan finns det visserligen sådana som du som inte ens har förstått vad debatten handlar om, men har du inte begripit det nu lär du inte göra det den närmsta tiden heller & jag har ingen lust att ödsla mer tid på att förklara. Hoppas att det jag skrev här belyste saken lite bättre, åtminstone!
Jag har visst förstått vad debatten handlar om och jag blir fruktansvärt irriterad över att bli skriven på näsan på det där sättet. Att jag drar iväg debatten åt ett annat håll innebär inte att jag inte förstår vad debatten handlar om! Jag drog bara en parallell om att kvinnor som själva accepterar och tvingar sig att följa könsliga normer inte lär lära sina barn att göra det motsatta. Jag förstår att debatten handlar om att man ska låta barnen utvecklas fritt och sånt och det har jag aldrig satt mig emot. Jag för bara in mina tankar om ämnet. När blev det förbjudet?