• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • MissMarilyn
    She is Me skrev 2011-04-18 15:15:13 följande:
    Ingen som kollat teutonias vagnar?  är inne på att köpa en Mistral eller Prestige....  vet inte vilka modeller som Emmaljunga och brio har som liknar dem? Vill ha en vagn med stora hjul, vändbar, gärna kombi, fulltliggläge...  inte för stor, tung och klumpig.
    Skulle kika på en men BP i stan hade inte teutonia...
    Jag skulle gärna vilja ha en lättare syskonvagn men hon sa att den var lika "klumpig" som Emmaljungans...
    Det jag gillar med teutonian, som jag sett är att sitsen går att ha vänd mot sig...

Men nu lutar det starkt åt en baby jogger för vår del.
  • She is Me
    MissMarilyn skrev 2011-04-18 15:19:19 följande:
    Skulle kika på en men BP i stan hade inte teutonia...
    Jag skulle gärna vilja ha en lättare syskonvagn men hon sa att den var lika "klumpig" som Emmaljungans...
    Det jag gillar med teutonian, som jag sett är att sitsen går att ha vänd mot sig...

Men nu lutar det starkt åt en baby jogger för vår del.
    Ja det är det som jag gillar med teutonia med, plus fullt liggläge, fast det är kanske fler som har det?!  Har snöat in helt på teutonia
    Google is my friend ♥
  • Iryelle
    Ingen som kollat teutonias vagnar?  är inne på att köpa en Mistral eller Prestige....  vet inte vilka modeller som Emmaljunga och brio har som liknar dem? Vill ha en vagn med stora hjul, vändbar, gärna kombi, fulltliggläge...  inte för stor, tung och klumpig.
    Vi tittade även på teutonia men fasnade ganska snabbt för några andra. Jag har en väninna som har en och hon har inte klagat :)
  • Cornellia
    Jag har bestämt mig för en teutonia Spirit, den har verkligen allt vi vill ha. Vi kommer beställa den från tyskland.
    BF 1/9 2011
  • skomakarfrun

Nu har jag bestämt mig, blir en begagnad emmaljunga edge duo med classicchassi. Brio happy utan teleskophantag verkar vara svåra att få tag på begagnade...
    Satsar på att investera i en Nordic Cab eller liknande sen till vintern/våren. Då ska gravidkilorna motioneras bort :-P

• Sofiafia82

Beställde vagnen idag. Det blev Emmaljunga edge duo combi med chassit classic cryptonite. Det var precis som jag hade hoppats på! Provkörde den lite i butiken. Blev tyget grey flowers med som jag trodde jag skulle välja. Sen beställde jag en matchande allround åkpåse och en skötväska (sportmodellen) också.

Glömde att öppna väskan och titta i den så jag undrar om nån  har erfarenhet av en sådan?

• velvet

vilka sidor är bra att beställa ifrån?

• She is Me
    Cornellia skrev 2011-04-18 16:07:51 följande:
    Jag har bestämt mig för en teutonia Spirit, den har verkligen allt vi vill ha. Vi kommer beställa den från tyskland.
    åh trevligt, var kommer ni beställa den, och hur mycket skiljer det sig i pris?
    Google is my friend ♥
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-04-20 08:30:08 följande:
    åh trevligt, var kommer ni beställa den, och hur mycket skiljer det sig i pris?
    Kommer beställa från kidsroom.de och det skiljer strax över 4000.
    BF 1/9 2011
Svar på tråden Vagnfunderingar