• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • mymy

Jag hade en syskonvagn när jag fick barn sist. Det var 15 månader mellan barnen och det var perfekt för mig. Kommer dock inte ihåg märket men det var en vagn på längden, inte en sån bred syskonvagn. Använde den mycket!

• She is Me

har ändrat mig, och vill nog ha en Teutonia Prestige istället.... kommer inte ha nån syskonvagn, har sålt vår gamla då jag ändå inte använde den, utan kommer ha den nyfödde i sjal i början och lilltjejen kan då ha vagnen om det skulle behövas. och kanske en ståbräda.... 

Google is my friend ♥
  • CEEW

Vi har redan köpt en vagn! Det blev en Crescent Classic. Passar vårat liv och våra krav galant :)
    Valet stod mellan den och en Emmaljunga City Cross.

• Iryelle

Vi har redan bestämt vagn. Jag fastnade lite för Brio Happy och Emmaljunga City Cross. Min sambo var inte helt nöjd med Happyn och en väninna till mig är så himla nöjd med sin City Cross och vi får låna hennes liggdel så då blev valet enkelt.. Vi ville ha en vagn med icke svängbara hjul som inte är alltför stor och tung, en vagn som funkar i stan och att gå lite mer i terräng med då vi har hundar. Nu ska vi vänta till ungefär midsommar med att beställa den så hinner vi kolla runt på priser också :)

• betula

Jag är stort sett 100 på att det blir en kronan nu. Hoppas bara få chansen att känna på en innan vi beställer... Hittade en på blocket för 1000:- som jag skickade min syster att köpa (fanns där hon bor), men hon vägrade och sa att hon skulle köpa oss en ny sån istället. Jag har verkligen världens gulligast syster (som längtar efter sitt syskonbarn nästan lika mkt som vi längtar efter krypet ;) ). Men vi får se vad vi gör för kompromiss, känns fel att hons kall betala hela vagnen ju!

• Nimah

Jag är också sugen på en kronan. Såg att den blev bäst i ett barnvagnstest och tycker den verkar prisvärd. Har inte varit och kännt på något än dock. Får åka runt till några butiker och prova olika modeller innan jag bestämmer mig helt.Viktiga beslut att fatta :-P

• MissMarilyn

Ge mig gärna tips på en bra syskonvagn...
    Vi har kikat på Baby jogger city select. Har hört att den ska vara bra men har även hört att den inte är så smidig i verkligheten... Om man ska lägga ut vad jag anser mycket pengar så vill man ju att det ska bli bra! =)

Vi funderar även på att köpa vagn från England... Någon som har erfarenhet av det?

• MuM2girls
    Cornellia skrev 2011-04-11 22:08:13 följande:
    Fast just den där har fått jättemycket dåliga omdömen, dessutom verkar det vara många som är rejält missnöjda med AnnaAxel.se.
    De har ju förbättrat vagnarna, vet att vagnarna som de sålde för några år sedan var rätt dåliga, men nu är de förbättrade vad jag har fattat. Känner några som har vagnarna och varit helnöjda. Visst de är inga emmaljunga vagnar, men helt prisvärda tycker jag.
    Skulle själv köpa en om vi inte leta syskonvagn, de är ju väldigt lika emmaljunga vagnarna för några år sedan.
Svar på tråden Vagnfunderingar