• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • She is Me
    She is Me skrev 2011-05-10 08:41:22 följande:
    har oxå lite sådana funderingar....  fast jag har gärna båda barnen på samma håll.  Nån som vet om alla emmaljunga går att vända handtaget på?
    alltså även äldre modeller.... i prisklassen under 1000 kr
    Google is my friend ♥
  • N e m i

Har kikat på nätet... Easy walker duo verkar vara bra. Någon med erfarenhet? Dock så verkar maxvikten vara 15kg per sits på många syskonvagnar, o storebror är ju 15,3kg tung nu... Förvånad

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • wolfie

VI har också ställt in oss på en Kronan. Kommer förmodligen att köpa en begagnad, så nu är jag inne på blocket varje dag och kollar

Vi var ute i Kronanbutiken i Täby och tittade på vagnen för ett par månader sedan, coh den verkar jättebra! Det enda jag är lite tveksam till är att det är ganska lågt mellan varukorgen och liggdelen så jag vet inte hur lätt det är att fylla korgen med saker. Men det känns som ett litet problem i sammanhanget, och de flesta Kronan-ägare verkar nöjda med vagnen.

• betula
    wolfie skrev 2011-05-12 14:11:34 följande:
    VI har också ställt in oss på en Kronan. Kommer förmodligen att köpa en begagnad, så nu är jag inne på blocket varje dag och kollar

Vi var ute i Kronanbutiken i Täby och tittade på vagnen för ett par månader sedan, coh den verkar jättebra! Det enda jag är lite tveksam till är att det är ganska lågt mellan varukorgen och liggdelen så jag vet inte hur lätt det är att fylla korgen med saker. Men det känns som ett litet problem i sammanhanget, och de flesta Kronan-ägare verkar nöjda med vagnen.
    Åh vi skall oxå ha en kronan :) Fast jag har inet kunnat känna riktigt på en ännu och det gör ju att man känner sig lite tvekande ibland. Fast alla jag har pratat m verkar som sagt supernöjda m den vagnen. Kan man köpa vagnen i butiken i täby? På hemsidan står det "visningsbutik" ju. Portot ät så himla dyrt tycker jag, så kan man köpa den på plats när man är i närheten vore det ju smart...
  • wolfie
    betula skrev 2011-05-12 15:38:11 följande:
    Åh vi skall oxå ha en kronan :) Fast jag har inet kunnat känna riktigt på en ännu och det gör ju att man känner sig lite tvekande ibland. Fast alla jag har pratat m verkar som sagt supernöjda m den vagnen. Kan man köpa vagnen i butiken i täby? På hemsidan står det "visningsbutik" ju. Portot ät så himla dyrt tycker jag, så kan man köpa den på plats när man är i närheten vore det ju smart...
    Jag vet inte säkert, men har fått för mig att man kan beställa vagnen och hämta ut den där och på så vis spara porto. Kan ju vara värt att kolla upp om man tänker köpa ny vagn.
  • trivsamma forandringar

Imorgon ska vi åka och kika på en City Cross. Hittade den på Blocket och den ser väldigt fräsch ut.

Tycker de ser låga ut, men jag hoppas jag har fel... Googlade lite och folk som har dem verkar inte uppleva dem låga. Till o med en tjej som var 180 cm lång skrev och hade varit rädd för att den var låg, men hon hade aldrig tänkt på det när hon väl köpt vagnen.
    Tänk att vår lilla tös kanske ligger i den här vagnen om några månader *lycka*
  • N e m i
    trivsamma forandringar skrev 2011-05-13 10:42:31 följande:
    Imorgon ska vi åka och kika på en City Cross. Hittade den på Blocket och den ser väldigt fräsch ut.

Tycker de ser låga ut, men jag hoppas jag har fel... Googlade lite och folk som har dem verkar inte uppleva dem låga. Till o med en tjej som var 180 cm lång skrev och hade varit rädd för att den var låg, men hon hade aldrig tänkt på det när hon väl köpt vagnen.
    Vi hade en sån vagn och vi var jättenöjda! Upplevde den inte som låg... Den är väldigt lätt o smidig!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • trivsamma forandringar
    N e m i skrev 2011-05-13 10:59:09 följande:
    Vi hade en sån vagn och vi var jättenöjda! Upplevde den inte som låg... Den är väldigt lätt o smidig!
    Det låter bra det! Känns bra att ha en vagn som lätt går in i bilen och som inte är alltför tung och klumpig att packa i och ur osv. Jag tror vi också kommer bli nöjda med den, bara den ser lika fräsch ut som den gör på bilden!
  • Nimah
    trivsamma forandringar skrev 2011-05-13 10:42:31 följande:

Vi har köpt en sån, tror den är bra Vagnen ser jättefin ut! Lycka till.
  • zip87

En liten fundering ang. Kronan vagnen.. Ni som har testat den.. är den låg? alltså där bebisen ska ligga?..
    Är sugen på en kronan, men tycker den ser låg ut på bilderna..
    bor i skåne så det är ju inte det lättaste o åka till sthlm o tesa en.. 
    Tack så länge :) 

Svar på tråden Vagnfunderingar