• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • Cornellia

Jag älskar ju lila, men den turkosa ser verkligen pigg och somrig ut.

Frågan är bara om den blir skitig snabbt?

BF 1/9 2011
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-05-26 20:37:55 följande:
    Jag älskar ju lila, men den turkosa ser verkligen pigg och somrig ut.

Frågan är bara om den blir skitig snabbt?
    ja hålla tummarna för ett renligt barn då för jag tycker också den blå var finast. Är ju roligt med glada färger, beror väl lite på tyg också om smutsen fastnar eller inte...
    Jag ska kolla på vagn imorgon, den är svart, lite tråkigt, men eftersom den är begagnad så kanske chansen är större att den är fräsch.
    längtar efter prinsen
  • Cornellia
    skomakarfrun skrev 2011-05-26 20:58:24 följande:
    ja hålla tummarna för ett renligt barn då för jag tycker också den blå var finast. Är ju roligt med glada färger, beror väl lite på tyg också om smutsen fastnar eller inte...
    Jag ska kolla på vagn imorgon, den är svart, lite tråkigt, men eftersom den är begagnad så kanske chansen är större att den är fräsch.
    Spännande! vad är det för vagn då?
    BF 1/9 2011
  • betula

Har funderat på det här m täcke/kudde till vagnen. Skall man köpa det? Det ingår åkpåse till den vagnen vi tänkt köpa och det fyller väl lite täckets funktion? Eller är åkpåsen bara aktuell när det är riktigt kallt?

• Cornellia
    betula skrev 2011-05-26 21:40:57 följande:
    Har funderat på det här m täcke/kudde till vagnen. Skall man köpa det? Det ingår åkpåse till den vagnen vi tänkt köpa och det fyller väl lite täckets funktion? Eller är åkpåsen bara aktuell när det är riktigt kallt?
    Jag vet egentligen inte nånting om saken, men det bör ju bero lite på vilken sorts åkpåse det är? Jag menar, det är kanske inte optimalt att använda en vinterpåse i september?
    BF 1/9 2011
  • skomakarfrun

Cornellia: en emmaljunga classic sport. Tror den kommer passa våra behov bra. Vill ha ett classic chassi och citykorgen tar lite mindre plats än edge duo liggdelen. Jag berättar väl på fikat om vi slog till

• aliceolivia
    betula skrev 2011-05-26 21:40:57 följande:
    Beror nog lite på hur du kommer använda vagnen. VI har beställt en Emmaljunga Mondial Duo med komplett bäddset (täcke, kudde och lakan) för jag ville ha en rejäl liggvagn som även kan agera säng i början när vi är iväg hemifrån. Men kommer du bara använda vagnen på prommenader så kanske det inte är nödvändigt.
  • skomakarfrun

Nu har jag köpt en vagn, en begagnad Emmaljunga Classic Sport. med City korg. Den var som ny och i väldigt bra färg liggdelen var marinblå och sittdelen svart.  3500 kr fick vi ge och då ingick två skötväskor, en till vardera vagn. Ett kap tycker jag själv, sittvagnen är från -09 och liggdelen från -10

Nu får pojken gärna komma så vi kan ut och gå

längtar efter prinsen
  • Cornellia

Nu börjar det verkligen bli dags att skicka iväg beställningen på vagnen.
    Är det något mer man behöver som jag har glömt?

Vagn (chassi+sittdel)
    Liggdel
    Adapter till babyskydd
    Åkpåse till liggdelen
    Myggnät

BF 1/9 2011
Svar på tråden Vagnfunderingar