• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • Cornellia
    Cornellia skrev 2011-04-20 09:57:14 följande:
    Kommer beställa från kidsroom.de och det skiljer strax över 4000.
    Nej strax UNDER menar jag!
    BF 1/9 2011
  • sockerslav
    velvet skrev 2011-04-20 08:17:27 följande:
    tror att det blir en sån här för vår del:

www.babyshop.se/bugaboo-cameleon-ljusrosa/p/4...#filter-2
    Åh en till som valt en Bugga! Min står i källaren och väntar. Jag har hittat en tjej på nätet som syr suffletter till Bugaboovagnar, så jag ska hitta nåt riktigt snyggt tyg och skicka. 350 spänn kostar det. KOmmer inte ihåg vad hon hette, har infon på min jobbdator....
  • She is Me

Nån som kollat eller känt på en trille vagn, har blivit lite sugen på en sån, de har gott om plats, fullt liggläge mmoch väger bara 11kg

Google is my friend ♥
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-04-27 10:03:19 följande:
    Nån som kollat eller känt på en trille vagn, har blivit lite sugen på en sån, de har gott om plats, fullt liggläge mmoch väger bara 11kg
    Jag har varit och känt på en, tyckte den verkade väldigt praktisk eftersom den jag kände på var en fyrhjuling, med stora svirvelhjul fram.
    Dock kändes den inte alls lika stabil och så som teutonian, plastig på nått sätt, och lite rapplig. Så jag övergav den snabbt.
    BF 1/9 2011
  • She is Me
    Cornellia skrev 2011-04-27 10:06:59 följande:
    Jag har varit och känt på en, tyckte den verkade väldigt praktisk eftersom den jag kände på var en fyrhjuling, med stora svirvelhjul fram.
    Dock kändes den inte alls lika stabil och så som teutonian, plastig på nått sätt, och lite rapplig. Så jag övergav den snabbt.
    ah...  ja jag är ju med ett fan av teutonia, så jag ska väl kanske hålla mig till det då
    Google is my friend ♥
  • mymy

Idag har jag suttit och kollat runt på vagnar. Jisses! Det är ju en djungel!! Har tre barn sen innan och kan inte komma ihåg att jag hade såna problem då, minstingen är 9 år så det är ett tag sen. Men visst fanns det massor med vagnar då med? Eller så var det så att jag visste precis vad jag ville ha, vilket jag inte riktigt gör nu.
    Mina krav:
    Lite större däck, helst luft.
    Är den trehjulig ska den ha stort däck fram också.
    Ligg och sittmöjlighet-kombivagn kanske?

Ja jag vet inte, vi får nog åka och kolla på vagnar, tror det finns en bra affär i Malmö. Såg att någon här hade beställt från Tyskland, kanske skulle man göra det samma..:) Får kolla lite.

Tips och råd emottages tacksamt..:)

• Cornellia
    mymy skrev 2011-04-28 20:09:19 följande:

Idag har jag suttit och kollat runt på vagnar. Jisses! Det är ju en djungel!! Har tre barn sen innan och kan inte komma ihåg att jag hade såna problem då, minstingen är 9 år så det är ett tag sen. Men visst fanns det massor med vagnar då med? Eller så var det så att jag visste precis vad jag ville ha, vilket jag inte riktigt gör nu.
    Mina krav:
    Lite större däck, helst luft.
    Är den trehjulig ska den ha stort däck fram också.
    Ligg och sittmöjlighet-kombivagn kanske?

Ja jag vet inte, vi får nog åka och kolla på vagnar, tror det finns en bra affär i Malmö. Såg att någon här hade beställt från Tyskland, kanske skulle man göra det samma..:) Får kolla lite.

Tips och råd emottages tacksamt..:)

Är det viktigt för dig att kunna ha barnet vänt mot dig i sittdelen?
    BF 1/9 2011
  • Cornellia
    mymy skrev 2011-04-28 21:38:33 följande:
    Cornellia-helst vill jag det men inte livsviktigt :)
    Isf är det i princip bara Teutonia Spirit S, Quinny freestyle, Koelstra Latinique som gäller av trehjulingarna.

Alla har stora hjul fram. Teutonian, Quinnyn och Koelstran har eller iaf går att få med lufthjul.

Teutonian går att välja om man vill ha kombi eller duo,
    De andra är duovagnar.
    BF 1/9 2011
Svar på tråden Vagnfunderingar