• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • Cornellia
    betula skrev 2011-06-05 19:30:40 följande:
    Vilket (deformerat huvud alltså) jag o mina systrar har då eftersom vi har vuxit upp utan kudde... ;)
    Det är vi nog många som har. Och det är inte helt ovanligt att folk har lite plattare ytor på huvudet.

Hursom helst så är det så rekommendationerna ser ut idag.
    BF 1/9 2011
  • skomakarfrun

kudde hade jag tänkt att ha i vagnen, som Cornellia säger så är det så rekommendationerna ser ut i dag. Sen kanske inte barnet ligger så mycket i vagnen att det hinner få deformerat huvud. Men jag tycker det blir lite mer ombonat med en kudde också, kanske lite extra stötdämpning om man går på knöggligt underlag (mitt eget hittepå)...

längtar efter prinsen
  • betula

Var hittar man såna här rekommendationer? Det är så enormt mkt som sägs och en hel del går emot varandra liksom...

• Cornellia
    betula skrev 2011-06-05 20:56:07 följande:
    Var hittar man såna här rekommendationer? Det är så enormt mkt som sägs och en hel del går emot varandra liksom...
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/.../2006-114-40_200611440.pdf
    BF 1/9 2011
  • zip87
    betula skrev 2011-05-23 16:30:07 följande:
    Super! Uppdatera oss sen m alla måtten är du snäll ;) Födelen m kronan är ju att det finns större hjul att köpa till, tex om man är lång eller kör oplogat på vintern. :)
    Nu har jag fått lite mått på kronan vagnen..
    från golv/mark till undersidan på liggdelen är det 48 cm och till överkanten ca 70
    med terränghjul får man upp den till 5 cm till...
    Vi ska titta på en brio i veckan så man har något o jämföra med..
    Men just nu lutar det faktiskt åt en Kronan. Tycker dem verkar rejäla o fina! :) isåfall kommer vi köpa duovagnspaketet + terränghjulen.. då får man ju med det mest :)
  • betula

Nu skall vi beställa vagnen (kronan har 10% nu för alla som funderar på en kronan!), men vilken färg skall man välja??

Brun

Grå

eller Grön?

Dryga är att jag gillar grönt, men den levereras först i juli (då vi antagligen inte är hemma) och nyanser skiljer sig mellan bilderna på sidan = har ju ingen aning om vilken nyans den har då :(
  • betula

Glömde sista gröna bilden

ganska stor skillnad m den andra bilden tycker jag...
Svar på tråden Vagnfunderingar