• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-05-27 16:31:50 följande:
    Cornellia: skötväska?
    Jo, men den ska inte beställas med vagnen från tyskland, utan den kommer vi köpa en separat från ett annat ställe.
    (samma med babyskyddet)
    BF 1/9 2011
  • She is Me

C: men då tror jag du fått med allt ;) köp inget parasoll men det hade du inte skrivit att du skulle heller :) vilka färg blir det nu då?

• Cornellia
    She is Me skrev 2011-05-27 16:40:40 följande:
    C: men då tror jag du fått med allt ;) köp inget parasoll men det hade du inte skrivit att du skulle heller :) vilka färg blir det nu då?
    Jag tror jag går på lite tråkigare och praktisk. Alltså Lila
    BF 1/9 2011
  • She is Me

Klokt :) jag har en viss förmåga att fastna för vissa färger när jag är gravid, första grav var det brunt andra rött och denna är just turkos som gäller vill ha allt i tukost kanske lite tröttsamt efter några månader :)

• skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-05-27 16:30:04 följande:
    Nu börjar det verkligen bli dags att skicka iväg beställningen på vagnen.
    Är det något mer man behöver som jag har glömt?

Vagn (chassi+sittdel)
    Liggdel
    Adapter till babyskydd
    Åkpåse till liggdelen
    Myggnät
    regnskydd?
    längtar efter prinsen
  • Cornellia
    skomakarfrun skrev 2011-05-27 18:57:20 följande:
    regnskydd?
    Tydligen är teutonias rengskydd inte alls bra, så där kommer det bli ett vanligt från tullsa (men bra tänkt!)
    BF 1/9 2011
  • skomakarfrun
    betula skrev 2011-05-26 21:40:57 följande:
    Har funderat på det här m täcke/kudde till vagnen. Skall man köpa det? Det ingår åkpåse till den vagnen vi tänkt köpa och det fyller väl lite täckets funktion? Eller är åkpåsen bara aktuell när det är riktigt kallt?

jag frågade på barnenshus och de rekommenderade att köpa åkpåse. För det blir ju snabbt kallt på hösten och då är det lika bra att satsa på åkpåse direkt. Så det tänkte vi göra. Vårat barn kommer förhoppningsvis i mitten av september så det blir ju aktuellt med vagnpromenader i oktober och framåt. Vet inte om det räcker med täcke på vintern, det verkade inte så på dem i affären iaf och då måste man ju köpa en åkpåse också.

Vi har en duovagn...

längtar efter prinsen
  • betula
    skomakarfrun skrev 2011-06-05 18:44:00 följande:

jag frågade på barnenshus och de rekommenderade att köpa åkpåse. För det blir ju snabbt kallt på hösten och då är det lika bra att satsa på åkpåse direkt. Så det tänkte vi göra. Vårat barn kommer förhoppningsvis i mitten av september så det blir ju aktuellt med vagnpromenader i oktober och framåt. Vet inte om det räcker med täcke på vintern, det verkade inte så på dem i affären iaf och då måste man ju köpa en åkpåse också.

Vi har en duovagn...

Ah, tackar. :) Ja kanske lika bra att skita i täcke... Hur är det m kudde egentligen? Mamma säger att man inte skall ha kudde i vagnen till så liten, men hon har ju inte haft barn på 30 år och kan "köpa" sånt som folk säger lit väl lätt utan att tänka själv ibland tycker jag... :P
  • Cornellia
    betula skrev 2011-06-05 18:59:40 följande:
    Ah, tackar. :) Ja kanske lika bra att skita i täcke... Hur är det m kudde egentligen? Mamma säger att man inte skall ha kudde i vagnen till så liten, men hon har ju inte haft barn på 30 år och kan "köpa" sånt som folk säger lit väl lätt utan att tänka själv ibland tycker jag... :P
    Dom ska ha kudde, som man lägger huvud och axlarna på. Detta för att dom inte ska få deformerat huvud.
    BF 1/9 2011
  • betula
    Cornellia skrev 2011-06-05 19:02:00 följande:
    Dom ska ha kudde, som man lägger huvud och axlarna på. Detta för att dom inte ska få deformerat huvud.
    Vilket (deformerat huvud alltså) jag o mina systrar har då eftersom vi har vuxit upp utan kudde... ;)
Svar på tråden Vagnfunderingar