trivsamma forandringar skrev 2011-05-06 19:10:34 följande:
Har också börjat kika runt efter vagn. Skulle gärna vilja ha en begagnad till bra pris, men den måste givetvis vara riktigt fräsch. Men jag vill ändå veta vad jag är ute efter och inte bara köpa någon som är fräsch!
Har nog funderat mest på en Emmaljunga Edge Duo eller en Emmaljunga City Cross. Läste att dessa vagnar är populära i den här tråden och jag ser också att det är många med mig som har hund och vill kunna gå hundpromenader med den.
En sak bekymrar mig dock och jag undrar vilka bilar ni har, som vill ha plats med både vagn och hund i bagagen?
Vi har en Saab 95 kombi...
Hoppas någon kan komma med någon bra kommentar =)
Jag har precis beställt en Emmaljunga Mondial, den har samma mått som Edgen. Valde på den och en City Cross men jag tyckte att City Crossen var så himla låg. Kändes som att bebisen hamnade för långt ner helt enkelt, därför det blev en Mondial. Enligt säljaren kan man inte ha kvar liggdelen på chasit då man fäller ihop den, det kan man med sittdelen. Så ett tag kommer det att bli väldigt skrymmande känns det som.
Vi har i alla fall en liten hund (Jack Russell), en Passat kombi och en tvåsitsig Peugeot. Vovven brukar åka fram hos oss. Hon blir åksjuk i bagaget. Passaten kommer inte att bli några problem och jag håller tummarna att det fungerar med min bil också, den har större bagage än man tror. Blir ju förstås bara jag, bebben och vovven som kommer åka i den. Ska sambon med får det bli kombin.
Tror alla fall inte att det kommer bli några problem för er att få plats med en Edge i en Saab 95 kombi. Beror lite på hur stor er hund är iofs.... .