• betula

Vagnfunderingar

Tänkte att vi allt får försöka skaffa oss lite fler trådar i vår grupp och då inköpet av vagn är något som vi funderar ganska så mkt på tyckte jag en sån tråd skulle passa bra :)

Själv är jag jättesplittrad gällande vagn. Vi rör oss mkt i skog och mark m hundarna och behöver en vagn som klarar av att ge bebis en ok tur trots skogsvägar.

Jag är väldigt inne på Kronan, men kan inte annat än tycka att det är mkt pengar att köpa en duo-vagn när liggdelen typ används 6 mån (+ att vi hoppas kunna använda mkt sjal). Men så sa nån att bebis kanske vill sova i vagnen ute och genast blev sjalen inte så superpraktiskt till just det ändamålet ;)

Vad har ni för vagn eller vad för vagn funderar ni på att köpa och framföallt VARFÖR?

• Svar på tråden Vagnfunderingar
  • betula
    zip87 skrev 2011-05-19 17:49:16 följande:
    En liten fundering ang. Kronan vagnen.. Ni som har testat den.. är den låg? alltså där bebisen ska ligga?..
    Är sugen på en kronan, men tycker den ser låg ut på bilderna..
    bor i skåne så det är ju inte det lättaste o åka till sthlm o tesa en.. 
    Tack så länge :) 
    Det är något jag oxå funderat på, men de vagnar jag sett (på håll) har sett ok ut även om de  nog är lägre än genomssnittsvagnen. Min mamma (som jobbar på dagis) tyckte iaf att vagnen jag bestämt mig för såg super ut och hon har ju kört en del vagnar genom åren...
  • wolfie

Jag tor precis som Betula att Kronanvagnen är lite lägre än andra vagnar, men det var inget jag tänkte på när vi tittade och kände på den så jag tror inte det är ett problem.

• zip87

Min sambos mamma ska till sthlm kristihimmelsfärdshelgen, så nu har jga skickat bud med henne.. mäta allt som inte står på kronans hemsida.. så man har något att jämföra med. Jag är ganska lång så jag vill inte ha någon lågvagn..! Blir det inte kronan så blir det en Brio. :)

• betula
    zip87 skrev 2011-05-23 09:05:34 följande:
    Min sambos mamma ska till sthlm kristihimmelsfärdshelgen, så nu har jga skickat bud med henne.. mäta allt som inte står på kronans hemsida.. så man har något att jämföra med. Jag är ganska lång så jag vill inte ha någon lågvagn..! Blir det inte kronan så blir det en Brio. :)
    Super! Uppdatera oss sen m alla måtten är du snäll ;) Födelen m kronan är ju att det finns större hjul att köpa till, tex om man är lång eller kör oplogat på vintern. :)
  • Cornellia

Nu får ni hjälpa mig tjejer! Vi måste beställa barnvagn typ nu, men jag kan inte bestämma mig vilken färg!!
    Liggdelen kommer att vara lila, men vilken färg ska jag ha på sittdelen??

Enklast vore ju att ha lila där oxå, det är nog en mer praktisk färg, men samtidigt är det väl lite tråkigt med samma färg på allt, och den turkosa är ju superfin!

Vad tycker ni?

BF 1/9 2011
  • betula

Jag tyckte den lila var klart finast! Sittdelen är ju den del som kommer användas längst, så jag hade lagt störst fokus på den och isf valt en annan (som jag inte var lika tokig i - älskar lila ;) ) till liggdelen isf.

• NornaB

Den turkosa är jättesnygg!!

Rasmus 010318 <3 Isac 040224 <3 Max 060106 <3 Pojke BF 110910
Svar på tråden Vagnfunderingar