• Memmii

Tycker Du att skånska är en ful dialekt?

Ja, som frågan lyder. Tycker Du att skånska är fult? Många verkar tycka det, men det tycker verkligen inte jag! Jag tycker det är en riktigt charmig dialekt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-25 19:42
    Om du svarar: Ja.
    Vad är det som gör att Du tycker dialekten är ful?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker Du att skånska är en ful dialekt?
  • Kazeer
    Memmii skrev 2011-03-25 19:46:24 följande:
    Ja mää! :D haha
    Kazeer skrev 2011-03-25 19:43:54 följande:
    Jag skulle väl inte vilja påstå att det är den vackraste dialekten vi har i Sverige. Dessutom så finns det ju viss typ av skånska som låter bättre än vissa andra typer av skånska.

(Är själv skåning och talar skånska.)
    Jag tycker göteborgska och skånska är finast. Men det där med olika sorters skånska håller jag med om.Var i Skåne kommer du från?
    Jag är född och uppvuxen i Malmö.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Memmii
    Pimpinellan skrev 2011-03-25 19:48:00 följande:
    Den är ful för att den är så obegriplig. Jag kommer ALDRIG fatta varför de inte textar de som pratar skånska på tv:n!
    Haha! Jag är skåning och pratar inte obegripligt! Skrattande
  • Maria A Koberg

Nej jag älskar skånska!! 

• Memmii
    Kazeer skrev 2011-03-25 19:49:29 följande:
    Jag är född och uppvuxen i Malmö.
    Jag är från Helsingborg. Ni grötar nog lite mer i Malmö än vad vi gör, eller det håller du kanske inte med om?
  • Kazeer
    Memmii skrev 2011-03-25 19:50:00 följande:
    Jag är från Helsingborg. Ni grötar nog lite mer i Malmö än vad vi gör, eller det håller du kanske inte med om?
    I Helsingborg talas en skånska som jag gillar. Malmöitiskan är inte en favorit hos mig och på något sätt har jag lyckats undgå att tala utpräglad malmöitiska, kanske beroende på att mina föräldrar inte talar skånska. Så, jo, jag håller med dig.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • snappi81

Skånskan kan va väldigt olika beroende på vart i skåne man bor. Men nää inte är den vacker, speciellt inte den som man inte förstår! Men å andra sidan finns det många fula dialekter, jag bor i Jönköping och kan tycka att visa här pratar katastrofalt illa!! Alltså "småländska"

Linus 070808 Lucas 090707
  • Fr1dlyst

Jag älskar skånska. Jättevackert! Däremot renodlad stockholmska.. ryyys

Axel 080415 och Ludvig 100315 <3
  • luspudel

JA, den är hemsk! Men hellre skånska än stockholmska, det är det absolut värsta som finns. Tacka vet jag bohusländska!

Svar på tråden Tycker Du att skånska är en ful dialekt?