• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • lovvan

Dag 12 idag så var iväg på vul. En blåsa hade växt till sig och gynekologen trodde att den skulle släppa om ca 4 dagar. Spännande! Hoppas nu att den släpper. Har köpt på mig massa ägglossningsstest. Gynekologen tyckte inte att jag skulle använda det för att det skulle göra mig stressad, men man vill ju veta!

• mörlin

Åh vad tiden går sakta! Fick iaf min konstgjorda mens igår så nu väntar jag med spänning att få börja med pergo på torsdag..jag vill, jag vill, jag vill.. Nu e de vår tur! cincy: använde du test från testlagret? Jag litar inte alls på dom. Dom gav mig 7 spökstreck på 2 dagar och jag va helt säker på att jag va gravid men när jag gick till gyn 2 veckor senare hittade han inget alls.. Å inget på gravtest eller blodprov heller

• ettplustack

Jag har fortfarande jätteont i min rygg och börjar få ont i mina bröst mer och mer så det är ett + eller en mens på väg. . . Bara att vänta och se :)

• Chicky01

Hej girls, Själv är jag inne på dag 13 och har ÄL-testat mig i tre dagar nu... Ännu inga tecken :( Min gyn nämnde inget om UL så jag har inte heller varit på en sådan undersökning, har alltså ingen aning om jag har ngt ägg som växt till sig. Får bara hoppas och sen ta blodprov på dag ca 21... Denna hemska ovissheten. Som någon annan nämnde ovan, dagarna går så långsamt. Det är så plågsamt att inte veta om Pergokuren har funkat eller inte... Vill inte offra en cykel till för att testa :( Börjar undra om jag är onormalt orolig...?

• lovvan

Vad konstigt att de är så olika med det här med att göra vul. Min gynekolog ville inte att jag skulle ha sex innan hon hade kollat att jag inte blivit överstimulerad. Hon sa att vissa ibland kunde ha sex ägg som hade mognat. Då borde ju alla vara jättenoga med att kolla. Men däremot kommer jag inte kollas nästa gång eftersom jag kommer få samma dos då, men höjs den skall jag kollas igen.

Väntan är jobbig och då är det ändå bara första kuren för mig...

• Chicky01

Hmmm... Så det finns risk att bli överstimulerad på enkel dos? I och för sig så har jag inget emot trillingar :) Men sexlingar låter faktiskt lite läskigt! Hur som helst så nämndes det inget om överstimulans, sexförbud el annat liknande av min gyn... Ja ja, just nu är jag inte orolig över för många mogna ägg... Utan snarare över att det inte blir ngn ÄL... Men jag får försöka slappna av och ha tålamod... Förresten, är det någon som hört ngt om tillförlitligheten på Clear Blues digitala ÄL-test? Kan det visa fel? Körde billiga tester ett tag, men litar inte riktigt på dem. Om CB är bäst och visar rätt så är det definintivt värt varenda öre... Usch, börjar verkligen bli desperat. Och då är detta bara min första kur. Börjar tro mig förstå par som går igenom det ena och det andra i åratal i hopp om en liten bebbe :( Tycker verkligen att vi är tappra flickor här på tråden. Kram på er alla!!!

• mörlin

Min gyn har oxå gett mig sexförbud niu under första pergokuren. Och sen vul på dag 12. Han pratade om att det vore katastrof för alla om det blir upp till 6 bebisar.. Och det vill jag inte ha! men konstigt att plika gyn resornerar olika kring pergo. Har en kompis som fick för 3 månader i sträck utan nån undersökning emellan eller se över överstimulans.. Så nu när jag berättade detta för henne tyckte hon de lät jättekonstigt, å hon va glad att det bara bleev en liten tös för henne åh vad jag är spänd!

• Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-16 19:47:40 följande:
    Hej girls, Själv är jag inne på dag 13 och har ÄL-testat mig i tre dagar nu... Ännu inga tecken :( Min gyn nämnde inget om UL så jag har inte heller varit på en sådan undersökning, har alltså ingen aning om jag har ngt ägg som växt till sig. Får bara hoppas och sen ta blodprov på dag ca 21... Denna hemska ovissheten. Som någon annan nämnde ovan, dagarna går så långsamt. Det är så plågsamt att inte veta om Pergokuren har funkat eller inte... Vill inte offra en cykel till för att testa :( Börjar undra om jag är onormalt orolig...?
    Det kommer! Jag var lika orolig som dig, men sedan på dag 18 visade äl testet positivt. Man kan få något senare ägglossning utav pergotime. Så fortsätt att testa!

Fick även rådet utav min gyn att testa både morgon och kväll så man inte missar stegringen :)
  • ettplustack

Nu har jag fått ryggskott :(
    på söndag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning så frågan är ju om mensen alltid kommer 14 dagar efter äl eller om det kan vara flera dagar imellan ?

• mörlin
    ettplustack skrev 2011-05-17 09:06:03 följande:
    Nu har jag fått ryggskott :(
    på söndag är det 14 dagar sedan jag hade ägglossning så frågan är ju om mensen alltid kommer 14 dagar efter äl eller om det kan vara flera dagar imellan ?
    brukar du ha 14 dagar mellan äl och mens? vad jag har lärt mig så är alltid perioden mellan äl och mens densamma medans tiden mellan mens och äl kan variera.. hoppas!!=)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)