• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Chicky01

Så kul att höra att Pergo har funkat på många av er. Ska ta mitt sista piller imorgon. Har inte haft några biverkningar alls... Jag inbillar mig att det är dåligt tecken :( Tror jag hade mått bättre om jag hade haft typ känningar i äggstockarna eller nåt... Knäppt? Ni som fick ägglossning, hur kändes det under kuren? På vilken dag har ni fått ÄL?

• MissT
    Chicky01 skrev 2011-05-11 20:05:37 följande:
    Så kul att höra att Pergo har funkat på många av er. Ska ta mitt sista piller imorgon. Har inte haft några biverkningar alls... Jag inbillar mig att det är dåligt tecken :( Tror jag hade mått bättre om jag hade haft typ känningar i äggstockarna eller nåt... Knäppt? Ni som fick ägglossning, hur kändes det under kuren? På vilken dag har ni fått ÄL?
    Jag fick inga känningar eller biverkningar av pergon men blev gravid så ta det inte som ett dåligt tecken om du inte känner något. Fick däremot mycket molvärk ett par dagar innan BIM och trodde att det var mensen som var på väg....men det var det inte.  Jag fick ÄL runt dag 17. Hoppas att pergo kommer göära underverk för dig också
  • Mumman
    Chicky01 skrev 2011-05-11 20:05:37 följande:
    Jag fick inte heller några biverkningar alls utav pergon, kände inte av någonting alls medans jag åt tabletterna, men fick i alla fall en stor fin blåsa som växte till sig :) Vet inte än resultatet, då jag inte är inne på BIM än.

Fick ÄL på dag 18 eller 19 tror jag, var på VUL dag 15 fick positivt äl test dag 18
  • Cincy

Nupps nu kom lingon.
    Undra om det vart så många spökstreck. Tror inte det... konstigt. Men kände på mig att det inte var ok iom att strecken inte blev tydligare.

• Cincy

Hur går det för alla?
    *nyfiken och håller tummarna*

• ettplustack

Mitt humör pendlar och jag är väldigt blödig och känslig, i dag har jag ont i ryggen men det kan ju vara pms som spökar :(

Vågen visade - 0.9 i dag ;)

• Honey8106

Hej allihopa! Väldigt intressant tråd. Har läst alla inlägg. Det verkar vara många glädjebesked med hjälp av pergo Har själv inga barn än o närmar mig 30. Har precis börjat försöka. Bra o veta att det finns hjälpmedel om man inte lyckas helt på egen hand. Vill ju gärna hinna med ett par stycken. Jag laddade hem en App till min iphone där jag fyller i mens, ägglossning o annan statistik för att ha lite bättre koll. Hoppas på bebis snart! Kram Alla!

• ettplustack

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag upplever att jag mår pytte pytte illa lite då och då. . . Det kommer och går och är så lite att jag inte märker det om jag inte tänker på det så ja jag vet inte om jag inbillar mig . . . Jag har även börjat bli öm på min högra bröstvårta men det har jag varit flera månader innan mens så vi får se om mensen komemr nästa helg . . .

I morgon ska jag lämna blodprov för att se om jag haft äl, fast det har jag ju haft :)

• Mumman
    ettplustack skrev 2011-05-15 21:10:47 följande:

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag upplever att jag mår pytte pytte illa lite då och då. . . Det kommer och går och är så lite att jag inte märker det om jag inte tänker på det så ja jag vet inte om jag inbillar mig . . . Jag har även börjat bli öm på min högra bröstvårta men det har jag varit flera månader innan mens så vi får se om mensen komemr nästa helg . . .

I morgon ska jag lämna blodprov för att se om jag haft äl, fast det har jag ju haft :)

Spännande!! Får hoppas proverna visar på att ÄL har skett! :) Men det tror jag säkert!
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)