ettplustack skrev 2011-05-24 12:51:57 följande:
Jag vet inte varför sambon inte fick lämna prover. Jag sökte egentligen för menssmärtor när jag gick till gyn som då konstaterade pco och att jag kunde få börja med pergotime. Nu har jag haft äl med pergotime och menssmärtorna som annars har börjat ca 10 dagar innan mens kom bara samma dag denna gång så för mig har det hjälpt. Gyn sa även att om det inte händer något på dessa 4 kurer så får han skicka oss vidare till utredning. För att utreda sambon.
Jag kan ju inte hjälpa att min gyn valde att göra så, jag upplever att jag fick en ärlig chans och är tacksam för den. Skulle det sen inte gå så blir vi ju ivägskickade.
Förstår dig helt och hållet! Personligen tyckte jag att det var ganska lätt att diagnostisera mig/ oss. Det var jag som inte hade ngn ÄL. Bra för att jag sökte hjälp blev min sambo automatiskt involverad... Jag sökte ju hjälp och pushade själv på en utredning, eftersom jag hade hört hur lång väntetid det är i Sthlm för IVF.
Tycker att du gör helt rätt att inte stressa på... (själv håller jag på att bli tokig på mig själv och mina tankar!!!) En bra gyn känner av situationen och stressar inte upp sin patient i onödan :) Tycker det är helt fantastiskt att Pergo verkar funka så bra på vissa. Som du skriver: nu fick du en ärlig chans! Hur ska man kunna göra barn utan att veta när kvinnokroppen är mottaglig, dvs har ÄL?