• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • mlane

Jag tar samma som du sweet bird! Går in i v.39 idag så hoppas det inte tar allt för lång tid till med sprutor :)

• sweetbird

Åh då är du nära BF nu då! Jag har 46 dagar kvar nu:) inte så långt med tanke på hur länge man gått, men ändå! Det är segt nu ;P

• MissMaran

Nu blev jag lite nyfiken på varför ni tar fragmin/innohep? 
    Är alla i slutet av graviditeterna?

Jag tar fragmin morgon och kväll 5000 enheter i förebyggande syfte mot blodpropp.
    Det är våran fjärde graviditet (v14 nu) och med tredje barnet fick jag också ta fragmin. Ändrade ingen dos varken innan eller efter förlossningen. Då jag inte fick ta nån bedövning förutom lustgas tog jag en halv dos när förlossningen var igång. Efter förlossningen fick jag ta fragmin samtidigt som jag tog waran tills pk-värdena var bra och stabila, sen fortsätta med endast waran i 6 månader. 

• sweetbird

Jag tar mot blod propp .har tagit sen jag plussade , första barnet förlorade vi i v 16-17 ,då skrev läkarna ut Fragmin direkt så jag kunde börja ta direkt jag plussade, tog 1 månad sen fick vi ett nytt pluss :) jag är i v 34 nu. Och allt har gått mycket bättre denna gången , dock är han lite liten . Men vi hoppas han fettar på sig lite innan han kommer ;P annars är han frisk förutom det . Mitt sf mått ligger ca 4 v under än vad det "normala" är. Och enligt ul väger han mindre än beräknad vecka. Men det ska nog gå bra !

• jazmine25

Finns det nån här som fått fragmin för att förhindra tidigt missfall. Jag har fått 2 st tidiga missfall i v.6 och har nu fått fragmin utskrivet. Jag ska ta 5000IE per dag från det att jag plussar. Min fråga är att jag bara har fått utskrivet 40 sprutor men ska man inte fortsätta med fragmin hela graviditeten? Jag vet inte om jag kan få min GYN att skriva ut mer eftersom han var lite motvillig att skriva ut i huvudtaget.

• jazmine25

Jag är inte gravid ännu.'

Jag har testdag om 4 dagar.

jag har ju inte nån blodpropp problematik så jag vet inte om dosen måste justeras då.

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep